Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Staten saksøker tankskipet Sola som kolliderte med Helge Ingstad.

 

Helt utrolig. Helt kvalm hvordan Forsvaret har oppført seg siden dag 1. Alle som har hørt radiokommunikasjonen skjønner at all skyld er Forsvaret og deres inkompetente personell.

 

Innrøm feilen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er overhodet ikke noe som er forbeholdt kun det offentlige. Jeg har jobbet i mange private bedrifter som fungerer på nøyaktig samme måte.

Det må vel være "private" bedrifter ansatt av kommune eller stat?

 

Kan ikke se for meg de bli konkurranse dyktige om dem ikke yter. Vil de bli utklasset på pris og effektivitet av velfungerende bedrifter.

 

Har opplevd lignende på 1 arbeidsplass. Men den var jo subsidiert av staten så..

Lenke til kommentar

Så vanskelig å finne gode filmer og serier med barn som hovedkarakter eller viktige roller

 

Asiatiske produksjoner har ganske bra barneroller. Kan sende deg par forslag på PM hvis du vil.

 

Ellers irriterer det litt at jeg glemte å lukke vinduet i natt og huseierens bil vekket meg ganske tidlig i dag.

Lenke til kommentar

Det må vel være "private" bedrifter ansatt av kommune eller stat?

 

Kan ikke se for meg de bli konkurranse dyktige om dem ikke yter. Vil de bli utklasset på pris og effektivitet av velfungerende bedrifter.

 

Har opplevd lignende på 1 arbeidsplass. Men den var jo subsidiert av staten så..

Ingen subsidier. Ingen kunder i det offentlig. Helt vanlige private bedrifter innen både service og produksjon. Dette har i minst to av tilfellene jeg har opplevd vært hos markedsledende bedrifter.

 

Rart vi har så utrolig forskjellig syn på dette. Jeg synes dette er normen heller enn unntaket. Er alltid en gjeng med annsatte som har jobbet der i lang tid som bruker all sin tyngde på å motarbeide de som står på fordi det får dem selv til å se dårlige ut. Men jeg har faktisk også opplevd å få bedskjed av ledelsen om å ikke jobbe så raskt...

 

Norske lover beskytter folk uansett hvor de jobber, og man trenger ikke yte for å ikke få sparken.

 

(Har dog faktisk også opplevd det samme hos utenlandske arbeidsgivere, hvor man ikke har noen slik beskyttelse, så det er ikke bare staten sin skyld.)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Ingen subsidier. Ingen kunder i det offentlig. Helt vanlige private bedrifter innen både service og produksjon. Dette har i minst to av tilfellene jeg har opplevd vært hos markedsledende bedrifter.

 

Rart vi har så utrolig forskjellig syn på dette. Jeg synes dette er normen heller enn unntaket. Er alltid en gjeng med annsatte som har jobbet der i lang tid som bruker all sin tyngde på å motarbeide de som står på fordi det får dem selv til å se dårlige ut. Men jeg har faktisk også opplevd å få bedskjed av ledelsen om å ikke jobbe så raskt...

 

Norske lover beskytter folk uansett hvor de jobber, og man trenger ikke yte for å ikke få sparken.

 

(Har dog faktisk også opplevd det samme hos utenlandske arbeidsgivere, hvor man ikke har noen slik beskyttelse, så det er ikke bare staten sin skyld.)

Når man ser på arbeids effektivitet er Nordmenn blant toppen i verden :o Kommer jo stadig folk fra Kina og Japan etc for og se hvordan vi jobber på fabrikkene vi har siden de ikke klarer og bli så effektive.

 

Så overasker meg litt. Nå har jeg jobbet mest innen industri og skipsfart da utenom ungdoms jobbene.

 

Greit vi hadde par sløve gamlinger, men de var meget effektive på det dem skulle gjøre. Og hadde funnet optimale måter og gjøre tinga de skulle gjøre så det ble litt mere kaffe. Men det er jo greit så lenge du gjør det du skal

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den gjennomsnittlige nordmann er verken flink eller effektiv. Fremtiden er er uansett automatisering hvor et menneske kan erstattes for $3 per time.

Ehhh, vi er land Nr 3 i verden på BNP per time arbeidet... 

 

https://time.com/4621185/worker-productivity-countries/

 

Og de topp 3 er et lite hav forran resten.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Mulig dette blir litt for alvorlig for denne tråden, men nå er jeg drittlei av å høre om en eller annen "norsk" IS-kvinne i Syria. Hvorfor i helvete er dette vårt problem?

Fordi media gjør det til vårt problem.

 

Det er jo synd på de. Hadde jo ikke evne til å tenke selv, og nå må staten selv redde de.

Lenke til kommentar

De jentene dro nedover i den tro at IS skulle vinne, og de ble rike "ekte IS fruer", som ville leve godt av andres ulykke. Siden dette var et risikabelt sjansespill, var det alltid en sjanse for at de også ville tape. Historien endte med at de ble fattige flerbarns-enker som nå sitter innesperret i store leire og syns synd på seg selv.

 

Den ekte tapende parten her er befolkningen som bor/bodde rundt, de gjenlevende og ikke minst de små barna til de tapende enkene.

 

Det sies at det skal være rom for alle i det Norske samfunn. Jeg mener at de damene der kan bo i de leirene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...