Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kunne spart ca. 10 000 kr i året om jeg kjørte i 80-90 km/t i stedet for 110-120 km/t på E6 med firmabilen...

Men hvor mye tid hadde du tapt?*

For de aller fleste normale mennesker og ikke minst bedrifter er tid = penger.

Har du en timerate på 750,- er jo dette bare ca 13 timer.

 

* Samfunnsøkonomisk er det dårlig deal å sette ned hastigheten på veier, selv om man tar høyde for redusert forurensing.

 

Blir dette regnestykket riktig?:

Drivstoffpris 13,5 kr/liter

Liter per km 0,05 liter/km ved 90km/t

Økt forbruk 20 % ved 110 km/t

Antall kilometer kjørt på motorvei 75 000 km

Økt kostnad per km 0,135 kr/km

Økte kostnader kr 10 125,00 kr

Tid ved 110: 681,8 timer

Tid ved 90: 833,3 timer

Økt antall timer ved 100->90: 151,5 timer

 

Dvs at hvis du ville spart 10.000,- ville man med normalt økt forbruk på kanskje 20% ved en distanse på motorvei på 75.000 km (Som vel er MYE?), måtte bruke ca 150 timer mer i kjøring ved å gå ned fra 90 til 110.

Dette høres ut som veldig dårlig deal for en bedrift...?

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar

Er alltid noen i samfunnet som skal klage over hver jævla ting.

 

"Bannlys toalettpapir med julenisser på siden det er forkastelig å tørke seg med nissa på papiret!!"

 

"Jeg liker ikke denne reklamen der mannen leser finans og kona en modell-bok, fjern det!"

 

"At barna får høre barnesanger om kuer er hårreisende, de blir helt hjernevasket av feilaktig info, fjern barnesanger fra barnehager!"

 

*jeg er bare en liten fucktard som sitter hjemme og drikker te og ser gjennom hva jeg kan klage på i dag*

 

 

 

Forøvrig irriterer det meg at jeg har vært syk siden september og fastlegen ikke vet en dritt. "Normalt å være syk 10 ganger i året". Ja er det egentlig det.

 

I tillegg får ikke tid til å ta opp alt jeg vil. En ting kan ta 20min.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes jeg mye oftere hører folk klage over at veganere klager, enn jeg hører veganere klage.

 

Begge deler er irriterende, men førstnevnte ser jeg så mye oftere at det plager meg mer.

Er alltid noen i samfunnet som skal klage over hver jævla ting.

Dette.

Aldri hører jeg faktisk om disse folkene som klager - men heller alle de andre som klager over at noen klager over et eller annet. 

 

Og nå er jeg han som klager over at noen klager over at noen klager. Go figure. Hvor langt kan vi gå?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Irriterende at det ikke finnes telefoner uten kamera. Det er helt sikkert ikke billig å putte inn et kamera, og derfor betaler jeg for noe jeg aldri bruker.

 

Hvor er modultelefonene jeg hørte om for mange år siden? Ble ikke noe av? Ble for dyrt?

 

Alle telefoner på markedet er en samlepakke av funksjoner hvor 90% aldri brukes. Og alle produsenter lager den samme pakken, og setter samme, hårreisende høye pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...