Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man er ikke til hinder når man følger fartsgrensa. Det lærer du når du blir gammel nok til å ta grunnkurset for førerkort.

Man kan være til hinder når man ligger over fartsgrensen, det lærer du når du blir gammel nok til å lese trafikkreglene

 

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
 
4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det eneste man er til hinder for når man ligger i fartsgrensa er andre personers uaktsomme kjøring. Det er ikke min oppgave å slippe forbi sånne folk så de kan fortsette å kjøre langt over grensa og være til fare for andre trafikkanter. Når man igjen noen som følger fartsgrensa bør man ta et hint og bremse ned.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hadde en lignende opplevelse med en ambulanse en gang. Den kom kjørende normalt fra en sidevei, og jeg reagerte instinktivt med å sakke ned farten litt i tilfelle den ville innpå før meg. Den sakket også ned som den ville stoppe. Først da jeg begynte kjøre fortere igjen, satte den på blålys og smatt ut foran meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragen over meg svarte godt på dette spørsmålet.Resten av innlegget ditt er bare ignorant moralisme og løgn. Det vikinggreien virker bare barnslig.

Om du stiller deg bak å ikke legge merke til hvem som for det meste gjør udåden, men inbiller deg at det er bare noe alle og en hver mann driver med, så er du lik en unge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånne bittesmå dyr "veske-hund" som det kalles...

 

Jeg møtte noen folk tidligere i dag, som faktisk hadde med seg FIRE sånne små hunder. Med en gang de får øye på noen, så begynner lurveleven for full guffe.

 

At hundeier ropte HYSJ HYSJ Fy skamme deg. Hysj nå da! Og så videre har jo selvfølgelig NULL virkning. Til å være så bittesmå, så kan slike hunder være temmelig stygge i kjeften...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...