Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er det negative forbundet med det at man (potensielt) velger bort norsk arbeidskraft med norske nivåer av arbeidsrettigheter for mennesker som har dårligere av dette.

 

At man i tillegg sender offentlige penger potensielt ut av landet kan være et problem, men det er et mer sammensatt spørsmål. Om de som evt hadde hatt arbeidet i Norge uansett har annet arbeid og/eller outsourcingen fører til mer, eller i alle fall ikke mindre, verdiskapning og/eller skatteinntekter er det jo en positiv ting for alle.

 

Jeg tenker mange ser for seg en rik bedriftseiere som ofrer lokale arbeidsplasser og velferdsgoder for å øke millardformuen en smule. Slikt skjer jo, og det er jo ikke et særlig fint bilde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å handle noe på nett, 50 Euro + 35 Euro i frakt, tror jeg står over..

I 2017 handlet jeg for 70 Euro og betalt 30 i frakt, så det er vel inflasjon og alt det der

 

Ja, jeg hadde håpet at det kostet maks 20 euro, da det kun er t-skjorter som knapt veier noe og som kan sendes som brevpost

 

Svippet innom posten med det samme og det er like dyrt å sende noe fra Norge.. (til utlandet)

Lenke til kommentar

Den norske pressens anti-outsourcing bias.

 

Hva er dumt med outsourcing?

Når det gjelder å outsource programmering til India, så får man enten et fryktelig dårlig resultat, eller man må holde dem så mye i tømmene at det hadde gått raskere å gjøre det selv.

 

Banale jobber kan outsources, men jobber der man må ha en kombinasjon av å tenke selv, og kjenne godt til problemområdet, og problemområdet er forskjellig i opprinnelsesland og mottakerland, bør ikke.

 

Edit: Som over, statens penger går ut av landet.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Sånne nettsider hvor det er en video, og når du har scrolla forbi vidoen hopper den ut og legger seg nede i hjørnet. Ikke engang adblock hjelper mot det.

Du mener slike nettsider som egentlig bare sørger for at man kun besøker den en gang? Kommer aldri tilbake når jeg kommer over en sånn side. Samme med nettsider med lister der man må bla for hvert punkt og laste inn hele nettsiden på nytt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Den norske pressens anti-outsourcing bias.Hva er dumt med outsourcing? Om et firma i utlandet kan gjøre jobben for halve prisen, så er det kjempebra for det norske firmaet, som kan vokse raskere. Lønnsnivået til de ansatte er også en god pekepinn på hvor mye de trenger jobben. Er det ikke bare bra at de som trenger jobben mest, er de som får den? Har det virkelig noe å si hvor i verden de befinner seg?Det var en norsk journalist som lette etter folk som jobbet i bransjer med mye outsourcing, for et intervju. Jeg kontaktet ham for å komme med mitt synspunkt, siden jeg faktisk jobber i utlandet, og er en av dem som stjeler norske arbeidsplasser. Jeg snakket positivt om outsourcing, og om hvor utrolig mye det hjelper lokalområdet der jobben outsources til. Dette var en vinkling han ikke engang hadde tenkt på. Det sjokkerte meg.Et annet lignende eksempel er klesindustrien. De får mye pepper for å legge produksjonen til fattige land. Men det er jo fattige land som trenger disse arbeidsplassene mest av alle!

Helt enig!

(For en gangs skyld er vi enige :) )

Outsourcing og produksjon i fattige land er med på å løfte millionvis ut av fattigdom.

Dette er rette måten å løfte folk ut av fattigdom. Gi dem et arbeid!

Om norske arbeidsplasser blir utkonkurrert, tough luck, vi har det grisebra her i Norge, og da må vi bare bli enda smartere og enda mer effektive.

 

Det som også er pussig, er at mange av de som roper høyest om solidaritet og bekjempelse av fattigdom er de som er sterkest motstandere av outsourcing.

DET irriterer meg...

 

(Så må bare norske myndigheter sette krav til arbeidsmiljø osv for de som outsourcer for å hindre direkte slavetilstander. )

Endret av KalleKanin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå begynner det å løsne. Vi er i ferd med å kunne snakke om tragedien uten at ordene blir sittende fast i halsen. Før helgen ble det lagt fram skisser til nye læreplaner i skolen, og 22. juli vil etter hvert komme på timeplanen.

 

https://www.adressa.no/meninger/2018/10/21/Vi-m%C3%A5-l%C3%A6re-ungene-at-terroristen-var-h%C3%B8yreekstremist-17727268.ece

 

Snakk for dere selv, har løsnet for lengst, er som 9/11 nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som melder seg på alt av konkurranser på Facebook. Spesielt de små konkurransene. Er en butikk som gir ut en sixpack med julebrus til en heldig vinner. I skrivende stund er det 600 kommentarer.

Kunne skjønt det hvis det var en konkurranse hvor man kunne vinne en ting til flere tusen kroner (selv om det også er irriterende å få opp), men her snakker vi om en sixpack som sikkert ikke koster mer enn 100 kroner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moderasjonen i Politikk-delen av forumet er en vits. Gjentatte ganger kommer moderator inn og sette streker og sier noen går over streker.

 

Hva med å henvende seg til disse personene og si at "nå holder det" .... Får flashback til ITavisen forumet med moderatorene og noen brukere hang på samme IRC kanal å bondet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...