Gå til innhold

Hva irritrerer deg mest når du trener?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noen måneder siden gjorde jeg en litt merkelig ting på treningsstudioet...

 

Jeg var i gang med militærpress og jobbet noe utrolig hardt for å få til de siste repsene, kan nok hende jeg stønnet litt. :blush: På siste repsen (jeg hadde lukkede øyne da jeg anstrengte meg for å få opp staven) merket jeg plutselig at vekten begynte å gå lettere opp. Jeg åpnet øynene og oppdaget at en fyr drev og hjalp opp vekten for meg. Husk nå at jeg drev med vektløfting og jobbet noe helt jævlig hardt, da er man ikke akkurat i humør for å være høflig, snill og hyggelig. Det som skjedde var at jeg skrek for full hals "IKKE GJØR DETTE!!!". Ropet gjorde nok inntrykk på karen, fordi da jeg prøvde å komme i snakk med ham etterpå så han bare rart på meg som om jeg hadde falt ned fra himmelen eller noe. :p

 

Jeg er klar over at det var litt ræva gjort av meg å skrike slik mot ham, men slik jeg ser det brøt han en uskrevet regel, nemlig at man aldri, aldri, aldri skal blande seg inn i andres trening uten å ha blitt bedt om det.

 

Og jeg personlig er veldig opptatt av at det kun er jeg som skal gjøre jobbingen i alle settene, når jeg en sjelden gang iblant har spotter insisterer jeg alltid på at spotteren skal holde seg på avstand og kun blande seg inn om det oppstår en nødsituasjon. Da blir det ekstra irriterende når en random fyr skal blande seg inn og ødelegge forsøket mitt på et fullstendig, godkjent sett.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

For noen måneder siden gjorde jeg en litt merkelig ting på treningsstudioet...

 

Jeg var i gang med militærpress og jobbet noe utrolig hardt for å få til de siste repsene, kan nok hende jeg stønnet litt. :blush: På siste repsen (jeg hadde lukkede øyne da jeg anstrengte meg for å få opp staven) merket jeg plutselig at vekten begynte å gå lettere opp. Jeg åpnet øynene og oppdaget at en fyr drev og hjalp opp vekten for meg. Husk nå at jeg drev med vektløfting og jobbet noe helt jævlig hardt, da er man ikke akkurat i humør for å være høflig, snill og hyggelig. Det som skjedde var at jeg skrek for full hals "IKKE GJØR DETTE!!!". Ropet gjorde nok inntrykk på karen, fordi da jeg prøvde å komme i snakk med ham etterpå så han bare rart på meg som om jeg hadde falt ned fra himmelen eller noe. :p

 

Jeg er klar over at det var litt ræva gjort av meg å skrike slik mot ham, men slik jeg ser det brøt han en uskrevet regel, nemlig at man aldri, aldri, aldri skal blande seg inn i andres trening uten å ha blitt bedt om det.

 

Og jeg personlig er veldig opptatt av at det kun er jeg som skal gjøre jobbingen i alle settene, når jeg en sjelden gang iblant har spotter insisterer jeg alltid på at spotteren skal holde seg på avstand og kun blande seg inn om det oppstår en nødsituasjon. Da blir det ekstra irriterende når en random fyr skal blande seg inn og ødelegge forsøket mitt på et fullstendig, godkjent sett.

En helt korrekt reaksjon av deg...

 

INGEN har noe med å forstyrre noen som løfter med mindre man gjør noe alvoooorlig galt eller har benkpresstanga liggende på halsen...

 

Man vil da for f**n ha full konsentrasjon om det man gjør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er evig mye som får meg til å se rødt på treningssenteret, men det finnes noe irriterende her og. Dere som syns det er irriterende med folk som har dårlig teknikk i knebøy/markløft og er haters med Koss-headsettet på uten å gjøre noe med saken, synes jeg er kjipe.

Jeg ser poenget ditt, men når jeg ikke blander meg inn likevel så skyldes det at jeg rett og slett ikke kan se hva som skal få folk til å få høre på meg (som ser helt gjennomsnittlig ut). På treningsstudioet er det nok av folk som mener det ene og det andre om de ulike øvelsene, skulle jeg rettet på folk ville jeg bidratt til denne "bakgrunnsstøyen" og til syvende og sist blitt en del av broscience-ukulturen på treningsstudioet enten jeg vil det eller ikke.

 

Eneste måten å få slutt på broscience-kulturen på er ved å få folk til å faktisk oppsøke god informasjon fra verifiserbare kilder, som for eksempel Rippetoe sine bøker og de gode nettsidene om styrkeløft som finnes ute der. Ikke ved å gå rundt og slenge seg rundt med uverifiserbare opplysninger som enda en av de 1.000.000 broscience-tullingene som henger på treningsstudioene rundt omkring.

Lenke til kommentar

Det eneste som kan irritere meg er at PT (samt ansatte forøvrig)ikke er smilende, hyggelige og hilser - noe de er svært dårlige på der jeg går - joda, de smiler og er hyggelige med folk, men de hilser svært sjeldent uten at du selv hilser først. Syns man bør forvente at de hilser når man kommer - føler seg litt mer velkommen liksom.

 

Ellers lager jeg lyd som det passer meg og driter i hva andre gjør - jeg er der for å komme i bedre form og trene, så da får andre holde på som de vil, så lenge de ikke ødelegger for meg. Livet er for kort til å la seg irritere på alt og ingenting ^^

Endret av kandasa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns man bør forvente at de hilser når man kommer - føler seg litt mer velkommen liksom.

 

Ellers lager jeg lyd som det passer meg og driter i hva andre gjør - jeg er der for å komme i bedre form og trene, så da får andre holde på som de vil, så lenge de ikke ødelegger for meg.

Hvorfor driter du ikke i de ansatte også?

 

Jeg har jobbet i treningsbransjen en stund og syns det her kan være vanskelig - det er ikke gøy å hilse på folk som er sure og ikke gidder å hilse tilbake, og kanskje blir irriterte av å bli "forstyrret" på vei inn døra, mens andre igjen blir enda surere fordi du ikke er blid som en sol når de kommer med edikktrynet sitt. Vi er ikke tankelesere.

 

 

edit: Det som irriterer meg mest på trening er når jeg sliter med teknikken i nye øvelser. Jeg kan bli direkte sint av å ikke få det til med en gang, ganske barnslig egentlig :blush:

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet i treningsbransjen en stund og syns det her kan være vanskelig - det er ikke gøy å hilse på folk som er sure og ikke gidder å hilse tilbake, og kanskje blir irriterte av å bli "forstyrret" på vei inn døra, mens andre igjen blir enda surere fordi du ikke er blid som en sol når de kommer med edikktrynet sitt. Vi er ikke tankelesere.

 

Jobb skal ikke være bare gøy. Man skal måtte bite i seg mye dritt i servicebransjen for de som betaler lønna di.. Og jeg kjenner til konseptet med sure kunder etter å ha jobbet i butikk i noen år ved siden av studier i tillegg til friår.

Lenke til kommentar
Hvorfor driter du ikke i de ansatte også?

Fordi det er deres jobb - de er i et service yrke og jeg er deres kunde. Det er altså en relasjon der som man ikke har med andre som trener.

 

Jeg har jobbet i treningsbransjen en stund og syns det her kan være vanskelig - det er ikke gøy å hilse på folk som er sure og ikke gidder å hilse tilbake, og kanskje blir irriterte av å bli "forstyrret" på vei inn døra, mens andre igjen blir enda surere fordi du ikke er blid som en sol når de kommer med edikktrynet sitt. Vi er ikke tankelesere.

 

Jobb er ikke bestandig gøy. Men en positiv holdning kan gjøre underverker :)

Jobbet en tid på en bensinstasjon i mine yngre dager og ofte på tidligvakt. Hilste alltid på gjestene med en "hei hei - god morgen, hva kan jeg hjelpe deg med (eller lignende)- Mange av de nitriste, trette personene lyste egentlig ganske så godt opp pga det og fikk mange gode tilbakemeldinger om at det bestandig var så hyggelig å komme på besøk når jeg var på vakt - ikke en eneste negativ tilbakemelding - selv om det var da noen av de du nevner som bare skulte tilbake og kanskje ville være i fred.

Jeg valgte å overse grinebiterne(brydde meg ikke om adferden altså), men etterhvert så kjente jeg de igjen og da satte jeg bare opp et lite smil og nikket vennlig.

Utifra den erfaringen syns jeg bestemt de i serviceyrket bør prøve å være blide og vennlige, samt hilse - så får de fleste en god start på treningen og møte med 'gymmen'.

Lenke til kommentar

Siden jeg er en relativt fredelig og stille person, er det ikke så mye som irriterer meg. Men den helvetes myggen under joggetreningen, som samler seg i mengder på 150-200 stykker og prøver å blokkere veien og attpåtil å kvele deg med å fly inn alle luftveier du har tilgjengelig på kroppen - det er sinnsykt irriterende.

Endret av Montseur
Lenke til kommentar

Jeg har reist mye på anlegg. De aller fleste anleggsleire har et treningsstudio, ofte for lite utstyr og for mye folk i lokalet. Det har medført opptil 30 minutters venting på å komme til treningsapparatene, noe som har irritert meg noe helt j****g :angry:

 

Det som også irriterer meg er folk som skal irrfitere seg over alt mulig. For en del år siden, helt tilbake til 1990 opplevde jeg en kvinnelig ansatt på et helsestudio som irriterte seg over meg og fotfulgte meg hele tiden og gjorde ikke annet enn å komme med en masse surmaga kritikk. Alt jeg gjorde var galt i hennes egne øyne, ingenting var bra nok. Når noen holder på sånn hele tiden, er det ikke så særlig trivelig å være der. Jeg sa opp abonnementet, kom meg bort fra terroriseringen og byttet treningstudio og FIKK FRED OG RO DERETTER :)

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...