Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Letter from Apple Regarding iPhone 4

 

Dear iPhone 4 Users,

 

*blablabla*

 

Thank you for your patience and support.

 

Apple

 

http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html

 

Take it or leave it, rett og slett.

Jeg syns det er bra Apple innrømmer at problemet eksisterer, men det er enda bedre at problemet ikke er like ekstremt som mange påstår og at det kan, til en viss grad, fikses ved hjelp av en softwareoppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raptor' date=' 1. juli 2010 - 12:33' timestamp='1277980398' post='15881004']

La meg sitere AnandTech:

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

Det er da tross alt praktisk bruk som spiller noen rolle!!

Akkurat ....

Det AnandTech sier er at i tilfeller der signalet er ekstremt svakt (i.e. -113dBm), der oppfører iPhone 4 seg mye bedre enn iPhone 3GS i praktisk bruk.

 

Dette sier vel rett ut at iPhone 3GS er en dårlig telefon ...?

(Og er muligens årsaken til at 75% av kjøperne av iPhone 4 så langt er iPhone-brukere fra før...)

[bare et tall jeg snappet opp i forbifarten - ta det med en neve salt.]

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 1. juli 2010 - 12:33' timestamp='1277980398' post='15881004']

La meg sitere AnandTech:

The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

Det er da tross alt praktisk bruk som spiller noen rolle!!

Akkurat ....

Det AnandTech sier er at i tilfeller der signalet er ekstremt svakt (i.e. -113dBm), der oppfører iPhone 4 seg mye bedre enn iPhone 3GS i praktisk bruk.

 

Dette sier vel rett ut at iPhone 3GS er en dårlig telefon ...?

Nei, de sier at iPhone 4 er en bedre telefon enn iPhone 3GS.

Lenke til kommentar

I statene er søksmålene (de saksøker for alle mulig ting) nå begynt å komme på grunn av antenneproblmatikken til I4. Jeg har ikke Iphone, og skal ikke kommentere fakta rundt den, men HVIS følgende svar fra S. Jobs er riktigt (hentet fra abc nyheter), da er "kundeservicen" på et lavmål.

 

SITAT: Begge søksmål har vedlagt e-poster som skal ha blitt sendt fra Apple-sjefen Steve Jobs, der han svarer på kunders klager om dårlig mottagelse på telefonen.

 

- "Dere får bare unngå å holde iPhonen på den måten, står det i epostene fra Jobs".

Lenke til kommentar

Så nettopp en video på youtube av en såkalt "drop test" av iphone 4. Skjermen knuste på fjerde forsøk fra vanlig brukshøyde. Å betale rundt 5500 for en telefon som går i stykker så fort er rett og slett hårreisende. Tenkte selv at nå som iphone sine mangler begynner å bli utbedret, kunne jeg vurdere en denne gangen.

Lenke til kommentar

Apple protection squad to the rescue! Flott sammenligning, virkelig jordnært! Hadde jeg sagt 50 ganger hadde det vært noe annet, men er det uvirkelig å miste telefonen i bakken 4-5 ganger i løpet av telefonens levetid? Nei. Jeg har enda ikke hatt en telefon som har dødd så fort.

Lenke til kommentar

Skriv din kommentar.... :hmm: Snedig at en så dyr dings kan få 6, når den bare såvidt kan betegnes som telefon. Jeg jobber slik at jeg hver dag må gå store deler av dagen i kjeller/tuneller under bakken, og denne "telefonen" er sjanseløs mht dekning. Den er vesentlig dårligere enn de andre jeg har forsøkt, og dermed ubrukelig for meg. Ramma, "Bunker'n" tryller ikke frem noe løsning for meg. Til gjengjeld har jeg funnet en telefon som ER en telefon som funker. Motorola Milestone fungerer flott! Android 2.1, (Froyo hvis du vil- "ren" Android)3,7 tommers display, slide-QWERTY, blits på kameraet og bra talekvalitet og tid. Jeg er som dere skjønner mest opptatt av hva telefonen kan brukes til, og ikke om det er et moteikon...gleder meg til Droid X som kommer i neste uke!

Lenke til kommentar

Skriv din kommentar.... :hmm: Snedig at en så dyr dings kan få 6, når den bare såvidt kan betegnes som telefon.

Du skal se at testerne om noen uker vil stå fram og si at de er "stunned" over å ha oppdaget at de over lang tid og i mange tilfeller har gitt for høye karakterer til smartphones ....

 

(Dermed vil en del modeller få færre prikker på terningen - til gjengjeld vil prikkene bli laget litt større.)

Lenke til kommentar

Skriv din kommentar.... :hmm: Snedig at en så dyr dings kan få 6, når den bare såvidt kan betegnes som telefon. Jeg jobber slik at jeg hver dag må gå store deler av dagen i kjeller/tuneller under bakken, og denne "telefonen" er sjanseløs mht dekning. Den er vesentlig dårligere enn de andre jeg har forsøkt, og dermed ubrukelig for meg. Ramma, "Bunker'n" tryller ikke frem noe løsning for meg. Til gjengjeld har jeg funnet en telefon som ER en telefon som funker. Motorola Milestone fungerer flott! Android 2.1, (Froyo hvis du vil- "ren" Android)3,7 tommers display, slide-QWERTY, blits på kameraet og bra talekvalitet og tid. Jeg er som dere skjønner mest opptatt av hva telefonen kan brukes til, og ikke om det er et moteikon...gleder meg til Droid X som kommer i neste uke!

Litt rart mtp at tester sier at signalstyrken er bedre enn de fleste andre telefoner på markedet i dag. Håper ikke jeg får samme problem.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...