Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPhone har aldri vært kjent for å ha god dekning. Vet ikke hvordan det er med iPhone 4 da.

Tilbakemeldingene jeg har hørt er at iPhone 4 har veldig kraftig antenne. Anandtech var det vel som sammenlignet med Nexus One

Hvis det er denne testen du tenker på, så er det iPhone 3GS de sammenligner mest med.

 

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

 

With my bumper case on, I made it further into dead zones than ever before, and into marginal areas that would always drop calls without any problems at all. It's amazing really to experience the difference in sensitivity the iPhone 4 brings compared to the 3GS, and issues from holding the phone aside, reception is absolutely definitely improved. I felt like I was going places no iPhone had ever gone before. There's no doubt in my mind this iPhone gets the best cellular reception yet, even though measured signal is lower than the 3GS.

 

I den grad de sammenligner med Nexus One, så ser de på hvor stor signaldempning de får med de 3 telefonene ved å holde dem på den ene eller den andre måten. iPhone 4 har en høyere signaldemping enn Nexus One i 3 av 4 "måter å holde den på".

 

De gjør ingen tester for å se om iPhone 4 har en "kraftigere antenne" enn Nexus One.

Lenke til kommentar

Lurte på en liten ting. Har anledning til å få kjøpt en Iphone 4 fra England ettersom noen venner er der på ferie for øyeblikket. Den vil da koste 600 pund (ca 5800 kr) uten operatørlås. Vet ikke hva 3GS kostet når den kom ut i Norge, men sammenlignet med 3GS ved lansering og hva iPhone 4 mest sannsynlig kommer til å koste her til lands, er 600 pund dyrt, billig eller noen lunde det samme i forhold? Og hva med garantier osv? Snakket med noen som påpekte at jeg da ikke vil få en telefon som er dekket av norsk forbrukerkjøpslov og derfor kun har Apples (magre?) 1-års garanti å lene meg på, kontra 5 år med forbrukerkjøpsloven. Hvor viktig er dette å ta med i betraktningen?

 

Alt i alt, er det best å vente til den kommer ut i Norge? Pris er en viktig faktor for min del.

Lenke til kommentar

I den grad de sammenligner med Nexus One, så ser de på hvor stor signaldempning de får med de 3 telefonene ved å holde dem på den ene eller den andre måten. iPhone 4 har en høyere signaldemping enn Nexus One i 3 av 4 "måter å holde den på".

 

De gjør ingen tester for å se om iPhone 4 har en "kraftigere antenne" enn Nexus One.

De sammenligner jo dempingen med å sammenligne styrke før og etter demping? Og iPhone har høyere demping, men de konkluderer jo med at iPhone-signalet er høyere enn Nexus One (dempet) selv etter demping?

 

Kan være jeg tar feil her, men for å sammenligne demping så må de jo ha opprinnelig signalstyke vs dempet signalstyrke. Ergo, de sammenlignet hvem som hadde kraftigest.

Lenke til kommentar

De sammenligner jo dempingen med å sammenligne styrke før og etter demping? Og iPhone har høyere demping, men de konkluderer jo med at iPhone-signalet er høyere enn Nexus One (dempet) selv etter demping?

Nei, de skriver da i hvert fall ikke noe om det i artikkelen sin.

 

Kan være jeg tar feil her, men for å sammenligne demping så må de jo ha opprinnelig signalstyke vs dempet signalstyrke. Ergo, de sammenlignet hvem som hadde kraftigest.

Nei, de sammenligner bare demping i signalstyrke (=Signal Attenuation).

 

De sier ingenting om hva signalstyrken var uten demping og ingenting om hva signalstyrken var med demping. De har sikkert målt/lest av disse verdiene, men de oppgir dem ikke. Poenget med tabellen i artikkelen var å vise hvordan ulike måter å holde telefonene påvirket signalstyrken, dvs. hvor stor dempning man fikk i hvert tilfelle. Man kan anta at dempningen - målt i dB - er like stor uansett hvor sterkt signalet var i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

jeg ville ha skjøpt den, hvis den ikke hadde blitt laget av apple og hadde hatt en større skjerm :ermm:

 

Gjør en halv tomme virkelig så stor forskjell? Om jeg vil ha en bedre surfeopplevelse så bruker jeg bare tableten min (iPad) i stedet.

 

Skal forøvrig ikke si at en litt større ikke hadde gjort seg, for det hadde det helt klart gjort. Sånn som de har gjort det nå blir det relativt enkelt å skalére opp applikasjonene. Hadde de gått for 4" med samme oppløsningen ville PPI blitt en del lavere?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Men jeg gidder ikke å kjøpe en nettfjøl til mange tusen bare får å få en bedre surfeopplevelse :fun:

 

Selv en 4" er tragisk lite om man sammenligner med 10". :p

 

Sorry, men må ta en *bump* her, vennene mine blir ikke værende i England for alltid :)

 

Om du ikke klarer å holde deg i over en drøy måned før den kommer til Norge så er det bare å kjøre på. Koster kanskje bittelitt mer enn minstepris i Norge uten abb og du får ikke noen nevneverdig garanti. Er opp til deg.

 

Om det i det hele tatt er noen Apple Store som har de på lager nå er en annen ting...

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ehm? Minus side? Den er svunedyr? Og dere fikk skivebom på forventet pris.

 

Hvordan fikk de skivebom på prisen når de ikke er offisielle enda?

 

Ludomobil selger de for 9 og 10 tusen 9 for 16 GB og 10 for 32 GB.

 

Så de vet hva de får kjøpt dem inn for og altså hva de må ta fra kunden for at det skal gå i pluss.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar

Ludomobil selger de for 9 og 10 tusen 9 for 16 GB og 10 for 32 GB.

 

Så de vet hva de får kjøpt dem inn for og altså hva de må ta fra kunden for at det skal gå i pluss.

 

Ludomobil får ikke iPhone 4 via offisielle kanaler og får nok ikke tak i telefonen til kjempegode priser, samtidig som de nok også tar seg godt betalt fordi det finnes et marked som er villig til å betale for å være først ute.

 

Totalprisen vil nok ligge rundt 5000-6000 kroner (avhengig av om du velger 16 eller 32 gb) om du kjøper den med binding hos en offisiell leverandør i Norge, og så bryter bindingsavtalen. Blir tilsvarende 3GS lå på når den kom i salg i fjor.

Endret av Hedonism
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ludomobil selger de for 9 og 10 tusen 9 for 16 GB og 10 for 32 GB.

 

Så de vet hva de får kjøpt dem inn for og altså hva de må ta fra kunden for at det skal gå i pluss.

 

Ludomobil får ikke iPhone 4 via offisielle kanaler og får nok ikke tak i telefonen til kjempegode priser, samtidig som de nok også tar seg godt betalt fordi det finnes et marked som er villig til å betale for å være først ute.

 

Totalprisen vil nok ligge rundt 5000-6000 kroner (avhengig av om du velger 16 eller 32 gb) om du kjøper den med binding hos en offisiell leverandør i Norge, og så bryter bindingsavtalen. Blir tilsvarende 3GS lå på når den kom i salg i fjor.

 

Jaha? SÅ du tror de vil bli billigere i Norge en de er i USA?

Lenke til kommentar

Ehm? Minus side? Den er svunedyr? Og dere fikk skivebom på forventet pris.

 

Hvordan fikk de skivebom på prisen når de ikke er offisielle enda?

 

Ludomobil selger de for 9 og 10 tusen 9 for 16 GB og 10 for 32 GB.

 

Så de vet hva de får kjøpt dem inn for og altså hva de må ta fra kunden for at det skal gå i pluss.

 

Snakk om fail.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ehm? Minus side? Den er svunedyr? Og dere fikk skivebom på forventet pris.

 

Hvordan fikk de skivebom på prisen når de ikke er offisielle enda?

 

Ludomobil selger de for 9 og 10 tusen 9 for 16 GB og 10 for 32 GB.

 

Så de vet hva de får kjøpt dem inn for og altså hva de må ta fra kunden for at det skal gå i pluss.

 

Snakk om fail.

 

Dobbel fail

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...