Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Problemet er vel at iPhone mister 3-4 ganger så mye dekning som en gjennomsnittlig telefon. Sikkert helt ok om du har god dekning fra før. Litt mindre ok om du bare har middels dekning.

De som har testet telefonen mener at dette ikke stemmer... Men du vet vel selvsagt best? :)

 

Kan gjenta meg selv jeg:

From my day of testing, I've determined that the iPhone 4 performs much better than the 3GS in situations where signal is very low, at -113 dBm (1 bar). Previously, dropping this low all but guaranteed that calls would drop, fail to be placed, and data would no longer be transacted at all. I can honestly say that I've never held onto so many calls and data simultaneously on 1 bar at -113 dBm as I have with the iPhone 4, so it's readily apparent that the new baseband hardware is much more sensitive compared to what was in the 3GS. The difference is that reception is massively better on the iPhone 4 in actual use.

Det er da tross alt praktisk bruk som spiller noen rolle!!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske morsomt hvordan dere ga Nexus One terningskast 4, og sa at den blant annet er dyr. Jeg kjøpte den for ca. et halvt år siden for 4500 kr ferdig importert fra USA, kjøpt fra Google sin nettbutikk og med betalt Mva i Norge. Som sagt er denne mobilen over et halvt år gammel, og kosta ca. 4500kr ferdig importert til Norge, og etter hva jeg kan se. Har den nesten samme speca som Iphone 4 har, som kom ut nettopp, over et halvt år etter.

Hvordan kan dere gi en mobil som høyst sannsynlig vil koste over 1000kr mer enn det nexusen gjorde for et halvt år siden, og med ca. samme speca som den, 2 terningskast bedre???

Synes dette er nærmest latterlig, så håper dere har en veldig god grunn til dette!!!????

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper du er klar over at avsnittet du siterer er der han snakker om hvordan antennen presterer med bumper på.

 

For å sitere nøyaktig samme artikkel som deg:

 

The drop in signal from holding the phone with your left hand arguably remains a problem. Changing the bars visualization may indeed help mask it, and to be fair the phone works fine all the way down to -113 dBm, but it will persist - software updates can change physics as much as they can change hardware design. At the end of the day, Apple should add an insulative coating to the stainless steel band, or subsidize bumper cases. It's that simple.

 

Annen morsom lesning: http://www.itavisen.no/846116/naa-saksokes-apple-for-iphone-4-feil

Lenke til kommentar

Jepp, alltid noen som skal prøve å tjene penger ved å saksøke i USA... :)

 

Når det gjelder dekningen på telefonen så blir vi neppe enige. For min del så stoler jeg på de som har testet telefonen i Norge og sier at det ikke er noe problem i praksis. Jeg kommer derfor til å oppgradere min iPhone 3GS til en iPhone 4 når den kommer til Norge.

For din del slik jeg tolker dine tidligere poster så hadde vel neppe det vært aktuelt uansett hvor god dekningen var.

 

Klarer forresten og fremprovosere samme problemet med at jeg mister dekning både på min iPhone 3GS og min Nexus One...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ganske morsomt hvordan dere ga Nexus One terningskast 4, og sa at den blant annet er dyr. Jeg kjøpte den for ca. et halvt år siden for 4500 kr ferdig importert fra USA, kjøpt fra Google sin nettbutikk og med betalt Mva i Norge. Som sagt er denne mobilen over et halvt år gammel, og kosta ca. 4500kr ferdig importert til Norge, og etter hva jeg kan se. Har den nesten samme speca som Iphone 4 har, som kom ut nettopp, over et halvt år etter.

Hvordan kan dere gi en mobil som høyst sannsynlig vil koste over 1000kr mer enn det nexusen gjorde for et halvt år siden, og med ca. samme speca som den, 2 terningskast bedre???

Synes dette er nærmest latterlig, så håper dere har en veldig god grunn til dette!!!????

 

Nexus One fikk karakter 5 når de testet den.. Ikke karakter 4..

 

Karakterene her på Amobil synker etterhvert som bedre alternativer(HTC Desire f.eks) dukker opp..

 

HTC Desire gikk rett til topps..

 

Det som gjør at Nexus one får 5 og iphone 4 får 6, er vell bare at totalt sett. Så er den enda mer gjennomført..

 

Litt bedre skjerm, 16/32gb minne(slipper og kjøpe minnekort, men iphone blir dyrere da), bedre kamera og kanskje bedre byggekvalitet(?). Utrolig tynn, ser meget bra ut(smakssak) og gir en kvalitetsfølese..

Vil jeg tippe..

 

Hadde HTC Desire fått karakter 5 og iphone 6.. så hadde jeg heller stusset litt.. men begge fikk toppkarakter..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Ikke glem gyroskopet :)

 

Det er litt vanskelig å få viderebrakt nøyaktig hvilke muligheter som ligger i dette. Eliminate Gun Range, som vi testet, er bare det første av spillene med skikkelig støtte for gyro - men det blir definitivt ikke det siste. Det føles som en helt annen måte å spille på, kontra det "klønete" akselerometeret, som iallfall jeg synes altfor sjelden er nøyaktig nok.

Lenke til kommentar

Ser at blant annet ipod1.no ikke en gang har nevnt gyroskopet. På en måte syntes jeg gyroskopet er det mest spennende aspektet ved iPhone 4.

 

Bedre skjerm, bedre batteritid, og raskere prosessor er noe vi har sett på andre mobiler. Sånn sett skiller ikke iPhone 4 seg nevneverdig ut fra de andre high-end mobilene på markedet, men ingen av dem har gyroskop. Slik som Fjarle, så syntes jeg akselerometer har vært en klønete måte å skulle kontrollere spill og funksjoner på. Den eneste funksjonen jeg syntes det gjør relativt greit er å snu skjermen når man snur mobilen. Gyroskopet åpner derimot opp for en helt annen verden av presisjon samt det måler flere bevegelser enn det akselerometeret gjør.

 

Jeg vil nesten driste meg til å si at gyroskopet for min del nesten er grunn nok til å velge iPhone over andre high-end mobiler. Jeg tror nemlig det kan bli veldig spennende. :ph34r:

 

EDIT: F.eks håper jeg gyroskopet kan bli brukt til å kontrollere Parrot AR Drone.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Ja, gyroskopet er jeg enig i. Det virker som en artig sak og det vil sikkert lages noen kule apps mot det. Uansett så betaler jeg ikke 6000kroner for gyroskopet :p

Virker som om alle vil kjøpe mobil uten abonnement? Er det ingen her som faktisk bruker mobilen en del og derfor har et forholdsvis høyt forbruk? Jeg f.eks. sender i snitt 1300 meldinger, ringer rundt 150 minutt fordelt på minst 100 samtaler, kommer til å bruke MINST 2000 MB når jeg får "fri bruk", sender ca 30 MMS og jeg ringer telefonsvar ganske ofte.

 

Da kommer Netcom iTalk Large ut som nest beste abonnement, kun 28 kroner dyrere pr mnd (og i forhold til billigste så har jeg evig med MMS på iTalk Large, så der har jeg en god buffer). Altså, for 1-200 kroner ekstra i måneden kan jeg slippe å tenke på hvor mye jeg bruker OG jeg får trillingsim på både iPad og Netbook(for en symbolsk sum, tror det er 20 kr/mnd) med fri bruk av datatrafikk. Blir prisen lik som når iPhone 3GS kom til Norge i fjor får jeg da iPhone 4 for 800 kroner. Så jeg håper dere skjønner det er verdt det for noen av oss :)

Lenke til kommentar

Ja, gyroskopet er jeg enig i. Det virker som en artig sak og det vil sikkert lages noen kule apps mot det. Uansett så betaler jeg ikke 6000kroner for gyroskopet :p

 

Jeg antar at du heller ikke trenger ny mobil da, men det gjør jeg. Nye mobiltelefoner er generelt dyre. ;)

 

Hvis jeg uansett må ha ny mobil, og jeg kun er interessert i et fåtalls high-end mobiler, så må jeg uansett ut med rundt >4500 kr. Jeg ser blant annet at Samsung Galaxy S koster 4699 kr i prisguiden, og da må jeg i tillegg ha et minnekort til rundt 500 kr. Sett opp mot prisen på andre nye high-end telefoner, så er ikke iPhone så voldsomt dyr.

 

Forøvrig kjøper jeg også med abonnoment.

Lenke til kommentar

Den kan umulig ligge på 5500 med et halv-dyrt abonnnoment?!

iPhone 3G kosta bare 2290 (e.l) med iTalk Small, kan umulig dobles?! :cry::hmm:

5500,- er uten abonnement. Jeg personlig tror prisen blir akkurat lik, hvertfall tilnærmet lik som 3GS ved lansering. Det er sånn Apple gjør. Lanserer produktet og gjør ingenting med prisene, men oppdaterer heller spesifikasjonene og beholder samme pris.

Lenke til kommentar

Etter over 100 mobiltelefoner siden 90tallet så bryr selve Iphonen meg lite, har både 2G,3G og 3GS liggende, gått tilbake til en Nokia 8210 da jeg begynner å bli rimelig lei teknologi...

 

Men her til det viktigste spørsmålet som sikkert kommer til å bli stilt i denne tråden:

Filmen som det henvises til side 3, med skjermdump (?) av en kjempestor hvit kanin, hva heter den?

Så artig ut.

big buck bunny

 

Mucho tacos som de sier i Mexico.

Lenke til kommentar

Kjøper kanskje denne i løpet av vinteren, hvis prisen legger seg litt flat. Er egentlig ikke en så stor fan av Android. Brukergrensesnittet appellerer rett og slett ikke, og jeg føler at siden det er en åpen platform så går dette utover at ikke alt er helt strømlinjeformet. iPhone 4 har noen få aspekter ved seg nå, som jeg gjerne sier ja takk til.

 

Uten å ha prøvd den ville jeg forutsagt karakteren 9/10. Blir som mange nevner snevert når man kun har seks karakterer å velge mellom. Det som trekker ned for meg er pris, iAds samt flater laget av lettknuselig glass.

Lenke til kommentar
Letter from Apple Regarding iPhone 4

 

Dear iPhone 4 Users,

 

The iPhone 4 has been the most successful product launch in Apple’s history. It has been judged by reviewers around the world to be the best smartphone ever, and users have told us that they love it. So we were surprised when we read reports of reception problems, and we immediately began investigating them. Here is what we have learned.

 

To start with, gripping almost any mobile phone in certain ways will reduce its reception by 1 or more bars. This is true of iPhone 4, iPhone 3GS, as well as many Droid, Nokia and RIM phones. But some users have reported that iPhone 4 can drop 4 or 5 bars when tightly held in a way which covers the black strip in the lower left corner of the metal band. This is a far bigger drop than normal, and as a result some have accused the iPhone 4 of having a faulty antenna design.

 

At the same time, we continue to read articles and receive hundreds of emails from users saying that iPhone 4 reception is better than the iPhone 3GS. They are delighted. This matches our own experience and testing. What can explain all of this?

 

We have discovered the cause of this dramatic drop in bars, and it is both simple and surprising.

 

Upon investigation, we were stunned to find that the formula we use to calculate how many bars of signal strength to display is totally wrong. Our formula, in many instances, mistakenly displays 2 more bars than it should for a given signal strength. For example, we sometimes display 4 bars when we should be displaying as few as 2 bars. Users observing a drop of several bars when they grip their iPhone in a certain way are most likely in an area with very weak signal strength, but they don’t know it because we are erroneously displaying 4 or 5 bars. Their big drop in bars is because their high bars were never real in the first place.

 

To fix this, we are adopting AT&T’s recently recommended formula for calculating how many bars to display for a given signal strength. The real signal strength remains the same, but the iPhone’s bars will report it far more accurately, providing users a much better indication of the reception they will get in a given area. We are also making bars 1, 2 and 3 a bit taller so they will be easier to see.

 

We will issue a free software update within a few weeks that incorporates the corrected formula. Since this mistake has been present since the original iPhone, this software update will also be available for the iPhone 3GS and iPhone 3G.

 

We have gone back to our labs and retested everything, and the results are the same— the iPhone 4’s wireless performance is the best we have ever shipped. For the vast majority of users who have not been troubled by this issue, this software update will only make your bars more accurate. For those who have had concerns, we apologize for any anxiety we may have caused.

 

As a reminder, if you are not fully satisfied, you can return your undamaged iPhone to any Apple Retail Store or the online Apple Store within 30 days of purchase for a full refund.

 

We hope you love the iPhone 4 as much as we do.

 

Thank you for your patience and support.

 

Apple

 

http://www.apple.com/pr/library/2010/07/02appleletter.html

 

Take it or leave it, rett og slett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...