Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

uff symbian pro, blir for tragisk altså...

 

folk skriker etter feil, og dette er det beste de kommer opp med, en liten feil som ikke vil ha noe å si i praksis som alle reviews sier. Apple sier også at det kommer software fix.

 

haha, ser ut som folk som hater apple og iphone må bare komme opp de værste argumentene for at iphone 4 er dårlig, haha :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seriøst amobil. Dere synes kanskje dekningsfallet er irrelevant, men mange andre er ikke enig med dere og da blir det for dumt å gi toppkarakter. Det er ikke uten grunn at nettet er oversvømt med klager. iPhone 4 imponerer på mange områder, men det virker som dere har glemt at dette er en telefon man faktisk skal ringe med før noe annet, og akseptabel dekning bør veie tungt for karakteren.

De så ut til å ha akseptabel dekning ut fra det jeg leste, så jeg ser ikke helt problemet.

 

Det føles ikke naturlig å holde hele telefonen i jerngrep under bruk. Upraktisk var det også å holde så store deler av telefonen klemt mellom hendene som vi måtte for å oppleve signaltap.

 

Vi har ikke opplevd å bli brutt under samtaler på grunn av fenomenet, og vi konkluderer dermed med at dette ikke er noe stort praktisk hinder i det daglige. Det er også kjent at man kan fremprovosere dekningstap på forgjengeren. Også her dreier det seg om å holde telefonen på en noe upraktisk måte.

Lenke til kommentar

@symbain_pro

jeg skal ikke påstå at apple har vært veldig heldige med plassering av antenne. men om du tildekker antenna på hvem som helst mobil vil du få dorligere dekning. natrurlig nok =)

 

edit: dette har jeg faktisk testa på min XM5800 fra nokia . den mister 2-3 bars om du tildekker alle kanter..

 

edit2: den får vist tilbake dekninga igjen bare uten 3.5g

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

henrikrox, du har øyne har du ikke? da kan du selv se hva som skjer i videoen eller de 20 000 andre videoene på youtube. Telefonen nekter å laste ned så lenge han holder i telefonen. Jeg hadde håpet amobil gikk telefonen i sømmene for å finne ut hvorfor så mange opplever problemer i stedet for å bare si at de ikke ser på det som noe stort problem. Engadget spekulerte i om det var relatert til fuktighet i hånda. Hvis det stemmer er det en gigantisk design-tabbe.

 

Apple har bedt kundene holde telefonen på en annen måte. En software fix kan ikke gjøre noe med et hardware problem.

Lenke til kommentar

Karakteren er alt for objektiv, og mange av mangler og feil er ikke tatt med i vurderingen. Leser jeg bibelen eller en avis som stiller seg nøytralt?

Ha, ha morsom feil da. Du mener vel subjektiv?

 

Fin og informativ test av iPhone 4. Skjønner godt at den får terningkast 6. Det betyr ikke at den er perfekt, men at den er blant de beste mobiler som finnes på markedet i dag. Den får jo toppkarakter over alt! Haters vil alltid hate uansett om Apple virkelig hadde lagd en telefon som var feilfri. Skal bli morsomt å se hva Samsung og HTC kommer med som tilsvar.

Lenke til kommentar

terningkast 6 SKAL/SKULLE vært perfekt. og skulle ikke vært brukt om det var åpenbart at det var rom for forbedringer. om det er som noen sier, at telefonen slutter å laste ned om man holder den i feil hond, er det rom for forbedringer der f.eks.

jeg ser heller ingen grunn til at man ikke skal kunne bytte batteri om dette blir dorlig. -rom for forbedringer?

jeg ser heller ingen grunn til at ikke alle programmer kan kjøres i bakgrunnen. -rom for forbedringer....

jeg ser heller ingen grunn til at den ikke kan utvide minnet med et minnekort. - nok en gang rom for forbedringer...

jeg ser heller ingen grunn til at den skal koste det samme som en playstation 3 slim og en xbox 360 slim. på pris er det ivertfall rom for forbedringer.

 

5'er hadde jeg akseptert. for alle de tinga jeg ramsa opp nå skulle fint klart å kåste telefonen 1 karakter...

Endret av kjeLL//
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Karakteren er alt for objektiv, og mange av mangler og feil er ikke tatt med i vurderingen. Leser jeg bibelen eller en avis som stiller seg nøytralt?

Ha, ha morsom feil da. Du mener vel subjektiv?

 

Fin og informativ test av iPhone 4. Skjønner godt at den får terningkast 6. Det betyr ikke at den er perfekt, men at den er blant de beste mobiler som finnes på markedet i dag. Den får jo toppkarakter over alt! Haters vil alltid hate uansett om Apple virkelig hadde lagd en telefon som var feilfri. Skal bli morsomt å se hva Samsung og HTC kommer med som tilsvar.

 

Mente subjektiv ja.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan en nettleser som bruker ca 10-30 sekunder på å gå tilbake til forrige side, kan kalles "ekstremt raskt". Safari for iPhone/iPad laster hele siden på nytt i stedet for å laste fra cache, så det tar ikke bare ekstremt lang tid å gå tilbake, du må betale dobbelt så mye for dataoverføringen også. Dette gjør Safari til en mildt sagt elendig nettleser for mobiltelefoner.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Som andre har nevnt før meg sliter jeg med å se hvordan det faktum at den kommer til å bli den dyreste av dagens "forbruker-touchy-touchy-smartphones" ikke kvalifiserer til et punkt på minuslisten. Har testforfatter noen begrunnelse for dette?

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

terningkast 6 SKAL/SKULLE vært perfekt. og skulle ikke vært brukt om det var åpenbart at det var rom for forbedringer. om det er som noen sier, at telefonen slutter å laste ned om man holder den i feil hond, er det rom for forbedringer der f.eks.

jeg ser heller ingen grunn til at man ikke skal kunne bytte batteri om dette blir dorlig. -rom for forbedringer?

jeg ser heller ingen grunn til at ikke alle programmer kan kjøres i bakgrunnen. -rom for forbedringer....

jeg ser heller ingen grunn til at den ikke kan utvide minnet med et minnekort. - nok en gang rom for forbedringer...

jeg ser heller ingen grunn til at den skal koste det samme som en playstation 3 slim og en xbox 360 slim. på pris er det ivertfall rom for forbedringer.

 

5'er hadde jeg akseptert. for alle de tinga jeg ramsa opp nå skulle fint klart å kåste telefonen 1 karakter...

 

Mener du alle testene som amobil har gjort og gikk en telefon karakter 6 er feil? eller kan du nevne en telefon som er perfekt og fortjener karakter 6?

Lenke til kommentar

mener du helt seriøst at telefonen vi faktisk snakker om fortjener en 6'er når jeg klarer å lage en slik liste på 3 min?

 

Jeg tror den fortjener karakter 6 ja.. Kun pga den får såpass bra tilbakemeldinger overalt.. i det minste på de sidene jeg leser på..

 

Jeg mener bare at man kan lage en liste på nesten alle telefoner som har fått karakter 6.. for det finnes rom for forbedringer på alle..

I det minste de aller fleste telefoner..

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare svare på spørsmålet kjeLL// ?

 

er det rom for forbedringer, fortjener ingenting topkarakter. gjelder jo alt.

terningkast er også veldig subjektivt, og ekstremt unøyaktig. hvorfor ikke amobil ikke bruker et 0-100 system som gamespot f.eks vet jeg ikke.... en 6'er betyr alt fra 83-100 (8.3-10.0) så det betyr jo også at jeg hadde godtatt alt som var under 100 også. for 100 betyr PERFEKT! ingenting kan måle seg. ingenting lignene er noen sinne lagd før, og ingenting er så fantastisk. håper dette gir klarhet i hvorfor jeg ikke godtar en 6'er

det virker som om de som faktisk liker apple godter seg mer en hva jeg iriterer meg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

henrikrox, du har øyne har du ikke? da kan du selv se hva som skjer i videoen eller de 20 000 andre videoene på youtube. Telefonen nekter å laste ned så lenge han holder i telefonen. Jeg hadde håpet amobil gikk telefonen i sømmene for å finne ut hvorfor så mange opplever problemer i stedet for å bare si at de ikke ser på det som noe stort problem. Engadget spekulerte i om det var relatert til fuktighet i hånda. Hvis det stemmer er det en gigantisk design-tabbe.

Både Amobil.no og AnandTech mener jo at dette ikke er noe problem.

Amobil har også testet iPhone 4 under norske forhold. AT&T sitt 3G nett er i utgangspunktet elendig. Tror de fleste her setter amobil sine praktiske tester ganske langt over synsing fra enkelte personer her på forumet, som aldri har testet en iPhone 4.

Lenke til kommentar

jeg ser heller ingen grunn til at man ikke skal kunne bytte batteri om dette blir dorlig. -rom for forbedringer?

Kan aldri huske å ha byttet batteri på en mobiltelefon. Kjenner heller ingen som har et ekstrabatteri til telefonen sin. Batteritiden på iPhone 4 er allerede kraftig forbedret sammenlignet med 3GS, og jeg har aldri hatt noen problemer med for lite batteri på 3GS.

 

jeg ser heller ingen grunn til at ikke alle programmer kan kjøres i bakgrunnen. -rom for forbedringer....

Jeg ser ingen grunn til å kjøre mesteparten av programmene i bakgrunnen. Hvis du har planer om å ha et fnugg av batteritid så er dette helt idiotisk. Når de fleste programmene på en mobiltelefon ikke brukes bør de settes i "sleep mode" i bakgrunnen. Dette kan alle programmer gjøre i iOS4, det er også samme måten det er meningen at det skal gjøres default på Android.

 

jeg ser heller ingen grunn til at den ikke kan utvide minnet med et minnekort. - nok en gang rom for forbedringer...

Ser ikke helt problemet her. Får heller ikke minnekort på så mye mer enn 32GB, men ser vel kanskje at dette kan være kjekt å ha for en liten gruppe brukere...

 

jeg ser heller ingen grunn til at den skal koste det samme som en playstation 3 slim og en xbox 360 slim. på pris er det ivertfall rom for forbedringer.

Synes personlig at 5500 er en helt grei pris.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg synes Amobils omtale er svært detaljert og godt skrevet, og konklusjonene er i tråd med det meste jeg har lest om telefonen i diverse andre omtaler og forhåndsomtaler rundt omkring. Likte spesielt at Amobil har testet det med dekningen såpass grundig, pluss at eksempelbildene er tatt i diverse både bra og dårlige lysforhold slik at man kan danne seg et ganske bra inntrykk av bildekvaliteten i praktisk bruk.

 

Vil si den sekseren Amobil ga er velfortjent basert på det jeg har lest og hørt om telefonen så langt, iPhone 4 ser ut til å være en svinaktig bra telefon, og den tar virkelig et solid steg fremover sammenliknet med hva tidligere iPhone-modeller gjorde i forhold til sine forgjengere, er vel snakk om det største steget noensinne i iPhone-familien.

 

Det som kanskje imponerer meg mest av de nye featurene på iPhone 4 er vel gyroen, Facetime og den nye skjermen (pga oppløsningen).

 

Akkurat gyroen tror jeg kommer til å bli SVÆRT aktuell fremover, etterhvert som det kommer diverse spill (og programmer) som benytter seg av kontrollmulighetene denne tilbyr, skal bli veldig interessant å teste det så snart jeg får kloa i en iPhone 4 selv.

 

FaceTime imponerer blant annet pga den gode kvaliteten på lyd og bilde (ref diverse videoklipp hvor de demonstrerer hvordan det funker), tilsynelatende uten plagsom forsinkelse på lyden slik man gjerne får med tradisjonell mobiltelefonbasert videotelefoni. I tillegg er det såpass enkelt å sette det opp før man bruker det, er vel i utganspunktet bare å ringe den man vil prate med, så fungerer det forutsatt at begge er på Wifi, så man trenger ikke sette opp noen Skype-konto eller liknende hvis jeg har skjønt det riktig.

 

Og den høye skjermoppløsningen gjør at det endelig blir mulig å lese ebøker og annen tekst på skjermen uten at teksten blir seende grumsete ut etc, selvsagt er den høye oppløsningen også en fordel i diverse andre sammenhenger, som f.eks. med filmavspilling. Den smålave oppløsningen på både 3G og 3GS er noe jeg ofte har irritert meg over selv, så dette er virkelig en stor og viktig forbedring for min del.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...