Gå til innhold

Test: Apple Iphone 4


Anbefalte innlegg

Jeg begriper ikke hvordan kameraet i Iphone4 har fått så bra kritikker både av brukere og testere!? Jeg fant ut jeg skulle prøve Iphonen i og med at den nå også kunne skilte med et godt kamera. Det er nok det dårligste kameraet jeg har hatt på en telefon!! Iphone er bra på mange måter, men Apple-regimet er nok ikke noe for meg. Kvitter meg med Iphonen og går tilbake til HTC snarest...:-)

 

Det er da kun en HTC telefon som ->kanskje<- kan måle seg med kameraet på iPhone 4...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei. Både jeg og samboeren + 6 av vennene mine har iphone 4. Ikke noen av oss har problemer med nærhetsensoren.

Syns dere skulle ta en ny vurdering på terningkaste. Nå har iphone okså fått oppdatering som jør det mulig og spore iphone.

og appen Viber jør det muligt og ringe gratis til andre iphone eiere. (må ha wifi eller 3g nett tilgkengelig)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er da kun en HTC telefon som ->kanskje<- kan måle seg med kameraet på iPhone 4...

Nei, dette stemmer ikke!

Iphone 4 har "ok" bilder, men ikke best kamera.

Bildene ser også justert/prosessert ut, lite naturlige farger.

 

Det eksisterer for all del dårligere kamera, men din påstand stemmer nok ikke.

HTC har heller ei de beste mobilkameraene, men det kan godt være HTC og Iphone ligger i samme skikt.

Endret av DaButcher
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest medlem-169651

Noen klager på at man ikke kan bytte batteri. Hvor lenge varer batteriet da? 3-4 år? Hvor mange av dere som har HTC Desire eller Sony Ericsson Xperia Arc f.eks kommer til å ha telefonen deres så lenge (3-4 år)at det blir nødvendig å bytte batteri?

 

Regner med at dere bytter til en annen telefon med annen teknologi før dere i det hele tatt blir nødt til å bytte batteri.

 

En anen ting, dere (aMobil) burde teste kameraet litt mer grundig. Jeg har i det siste hatt SE Xperia Arc, LG Optimus 2x og en HTC Desire HD. Alle tok ok bilder, LG tok bedre enn iPhone 4, men på video opptak var iPhone langt bedre enn alle de andre til sammen. Dette kan kanskje også bety noe for en potensiell kjøper. I alle fall meg!

Lenke til kommentar

Men ikke glem at det også medfører en del ulemper å legge til rette for utbyttbart batteri i slike produkter.

 

Som f.eks. at produktet typisk blir fysisk større (forutsatt samme batterikapasitet), mindre stilrent (pga batterideksel etc) og noe tyngre/dyrere som følge av inkludering av låsemekanisme for batteridekselet, batterikontakter, et solid skall på selve batteriet for å tåle behandling av brukeren, beskyttet batterirom inne i enheten for å hindre at brukeren kan skade elektronikken i enheten når man skifter batteriet selv, og at produsenten rett og slett får mindre fleksibilitet med tanke på utformingen av enheten både med tanke på innmaten og det ytre utseendet når det må legges til rette for at batteriet enkelt skal kunne tas ut/inn av enheten.

Lenke til kommentar

Men ikke glem at det også medfører en del ulemper å legge til rette for utbyttbart batteri i slike produkter.

 

Som f.eks. at produktet typisk blir fysisk større (forutsatt samme batterikapasitet), mindre stilrent (pga batterideksel etc) og noe tyngre/dyrere som følge av inkludering av låsemekanisme for batteridekselet, batterikontakter, et solid skall på selve batteriet for å tåle behandling av brukeren, beskyttet batterirom inne i enheten for å hindre at brukeren kan skade elektronikken i enheten når man skifter batteriet selv, og at produsenten rett og slett får mindre fleksibilitet med tanke på utformingen av enheten både med tanke på innmaten og det ytre utseendet når det må legges til rette for at batteriet enkelt skal kunne tas ut/inn av enheten.

 

Likevel klarer HTC dette, men ikke Apple?

 

Si meg hvilke ulemper du kan krysse av på HTC og Samsung sine telefoner.

Lenke til kommentar

Men ikke glem at det også medfører en del ulemper å legge til rette for utbyttbart batteri i slike produkter.

 

Som f.eks. at produktet typisk blir fysisk større (forutsatt samme batterikapasitet), mindre stilrent (pga batterideksel etc) og noe tyngre/dyrere som følge av inkludering av låsemekanisme for batteridekselet, batterikontakter, et solid skall på selve batteriet for å tåle behandling av brukeren, beskyttet batterirom inne i enheten for å hindre at brukeren kan skade elektronikken i enheten når man skifter batteriet selv, og at produsenten rett og slett får mindre fleksibilitet med tanke på utformingen av enheten både med tanke på innmaten og det ytre utseendet når det må legges til rette for at batteriet enkelt skal kunne tas ut/inn av enheten.

For meg høres det ut som at dere tar oss alle for å være småe unger med null peiling på hva vi gjør som liker å fikle med alt mulig inni en telefon. Joda, jeg elsket å skru opp alt mulig som hadde med elektronikk å gjøre før når jeg var liten bare for å se hva som var på innsiden. Men dette er nå 15-17 år siden jeg sluttet med det.

 

En helt normal person som liker å ta vare på sine dyre mobiler tar godt vare på mobilene sine, uansett hva en måtte koste. Og når man tar godt vare på sine mobiler, så har det absolutt ingen betydning om den har et batteri som man kan skifte på eller ikke. Telefonene er da like bra uansett.

 

Jeg kan ikke se noen ulemper med å kunne skifte batteri utenom at enkelte mobiler kan ha noen stygge bakdeksler.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Likevel klarer HTC dette, men ikke Apple?

Jeg synes ikke de klarer det...

 

Eier selv en HTC Desire og jeg vil påstå at designmessig ligger den bak ALLE modellene til Apple.

 

Det er nå bare slik at design og finish er Apple best på i verden og i tillegg til å ha de mest brukervennlige produktene (sett fra en amatør/nybegynner ihvertfall) har de opparbeidet seg den markedsandelen de har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Likevel klarer HTC dette, men ikke Apple?

Jeg synes ikke de klarer det...

 

Eier selv en HTC Desire og jeg vil påstå at designmessig ligger den bak ALLE modellene til Apple.

 

Det er nå bare slik at design og finish er Apple best på i verden og i tillegg til å ha de mest brukervennlige produktene (sett fra en amatør/nybegynner ihvertfall) har de opparbeidet seg den markedsandelen de har.

De andre snakker vel om størrelse? Design er en smakssak. Selv synes jeg f.eks. iPhone 4 er frytelig stygg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...