Gå til innhold

Ye Olde Premier League Pub


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen kan i hvert fall anklage Hull for å være et kjøpelag!

Phelan (midlertidig manager) har sagt at han har ingen tro på at PL går bra, i alle fall ikke på nå, slik situasjonen er. Et heller slakkere lag som til slutt kommer seg opp til PL, med viktige skadede spillere og ingen nye signeringer..dette kan bli veldig stygt.

http://www.fotmob.com/news/world/1rffe1mv4r37o1uye9xqto7qv8-Hull+squad+cannot+compete+at+present+%e2%80%93+Phelan

 

Men seriestart i dag! Hadde vært gøy å få se Dio mot Leicester :)

Lenke til kommentar

Er det berre jeg som syns at Pep er mest overvurdert manager så å si ever?
Han tok over fantastisk Barca etter Rijkaard. Med så mye luksus, at han kunne kvitte seg med Deco og Ronaldinho. De var overflødige. Han fikk nesten ubegrenset budsjett. Han kunne kjøpe Zlatan, sette han på benken, selge for brøkkdel året etter.
Joda, "han" vant en del med det laget. Men det skal ganske mye til for å ikke vinne.

Bayern - jeg syns han floppet big time. Ingen CL på 3 år. Jo, "han" vant ligaen. Men måten det var gjort på? Kjøpe Lewa, Gøtze, osv. Bayern kjøpte suksess bort fra Dortmund. De vant ikke fordi de var overlegne, men fordi de hadde økonomi til å ødelegge Dortmund.
Og ja, la oss ikke gløyme. Bayern vant trippel året før Pep kom. Spilte fantaaastisk fotball. hadde enormt stall og bredde. Og Pep fikk kjøpt de han ville. Men nei, null CL på 3 år.

Så kommer han til City nå. Igjen, lag full av tallenter, med en av verdens beste akkademier, nytt og enormt treningsanlegg og igjen, så å si ubegrenset med midler. Laget er ikke akkurat dårlig fra før av heller. 
City er mye "greiere" lag å ta over, enn ManU (som var fullstendig i oppløsning med liiite kvalitet), Arsenal eller Liverpool. Chelsea er vel eneste som kan måle seg.

Med andre ord, er det vanskelig å nekte, at Pep kommer alltid til dekket bord, så tar han æren for å ha gjort alt selv.

Kan også nevne spillet hans. Digga den første 1-2 år i Barcelona... men så ble den utdatert. Det er vel grunnen at han greiede ikke å ta CL med Bayern. Han han ingen plan b. Om motstander greier å stenge han ute, så er løpet kjørt. Han er ingen taktiker. Han greier ikke tilpasse laget sitt, han greier ikke styre/forandre kampen.


Ville Pep noen gang greid å vinne tittel med svakt lag? Eller tatt et svakt lag helt til tops? Jeg tviler på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han har kommet til dekket bord hver eneste gang, ja. Og i Spania og Tyskland så virker det som om bunnlagene allerede har gitt opp før møtet med topplagene (Bayern, Barca og Real), det ser man jo på resultatene mellom de. I PL er det helt annerledes hvor omtrent alle lagene går respektløs til verks uansett hvem man møter, siden man vet at dette er en liga hvor alle kan slå alle.

Lenke til kommentar

Er det berre jeg som syns at Pep er mest overvurdert manager så å si ever?

Han tok over fantastisk Barca etter Rijkaard. Med så mye luksus, at han kunne kvitte seg med Deco og Ronaldinho. De var overflødige. Han fikk nesten ubegrenset budsjett. Han kunne kjøpe Zlatan, sette han på benken, selge for brøkkdel året etter.

Joda, "han" vant en del med det laget. Men det skal ganske mye til for å ikke vinne.

 

Bayern - jeg syns han floppet big time. Ingen CL på 3 år. Jo, "han" vant ligaen. Men måten det var gjort på? Kjøpe Lewa, Gøtze, osv. Bayern kjøpte suksess bort fra Dortmund. De vant ikke fordi de var overlegne, men fordi de hadde økonomi til å ødelegge Dortmund.

Og ja, la oss ikke gløyme. Bayern vant trippel året før Pep kom. Spilte fantaaastisk fotball. hadde enormt stall og bredde. Og Pep fikk kjøpt de han ville. Men nei, null CL på 3 år.

 

Så kommer han til City nå. Igjen, lag full av tallenter, med en av verdens beste akkademier, nytt og enormt treningsanlegg og igjen, så å si ubegrenset med midler. Laget er ikke akkurat dårlig fra før av heller. 

City er mye "greiere" lag å ta over, enn ManU (som var fullstendig i oppløsning med liiite kvalitet), Arsenal eller Liverpool. Chelsea er vel eneste som kan måle seg.

 

Med andre ord, er det vanskelig å nekte, at Pep kommer alltid til dekket bord, så tar han æren for å ha gjort alt selv.

 

Kan også nevne spillet hans. Digga den første 1-2 år i Barcelona... men så ble den utdatert. Det er vel grunnen at han greiede ikke å ta CL med Bayern. Han han ingen plan b. Om motstander greier å stenge han ute, så er løpet kjørt. Han er ingen taktiker. Han greier ikke tilpasse laget sitt, han greier ikke styre/forandre kampen.

 

 

Ville Pep noen gang greid å vinne tittel med svakt lag? Eller tatt et svakt lag helt til tops? Jeg tviler på det.

 

Som om jeg skulle skrevet det selv. Når det er sagt tror jeg City vinner, men ikke pga Pep sin fortjeneste.

Lenke til kommentar

Jaja, imorgen starter det hele for oss som heier på Liverpool og Arsenal, gleder meg til storkamp kl 17 :) Siden TV2 Sumo kostet hele 4000,- i året (og jeg hadde ikke spart opp de pengene siden ifjor), hadde jeg egentlig tenkt til å droppe Sumo i år. Men så fikk jeg en SMS om at de hadde tilbud på "3 mnd for prisen av 2", altså 800,- for 3 mnd. - syntes ikke det hørtes så ille ut, så gikk jeg for det. Vet ikke hva jeg skal gjøre når november kommer men..

TV2 så sikkert at mange nektet å kjøpe pakken for svimlende 4000,- så de skjønte vel at de måtte finne på noe alternativt for å få folk til å kjøpe.. Funka på meg forsåvidt da :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...