Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

 

Jødene har så godt av det, de lever i denne holocaust™ boblen sin som rettferdiggjør ethvert overgrep gjort mot andre folkeslag.

Hadde jeg blitt angrepet av en gjeng muslimske voldsaper som hadde som mål for øye å ta mitt hus og utrydde min familie, så hadde jeg gladelig forsvart mine grunner til å angripe dem.

 

Jeg støtter verken Israel eller Palestina da ingen av dem fortjener støtte for det de driver med. Jeg føler med sivilbefolkningen, ikke Hamas eller sionistiske okupasjons

tropper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Uansett om enkeltidivider på skipet skulle ha åpnet ild først så gir ikke det de israelske styrkene carte blanche til å gjøre som de vil og fyre løs på alt og alle. Det er hvertfall min mening.

 

Med opptil 700 mennesker på skipene som ble bordet med 10-20 mennesker drept etter voldelige konfrontasjoner så er "fyre løs på alt og alle" temmelig sterkt overdrevent.

Selvfølgelig. Det var et retorisk grep som jeg brukte med vilje. Men jeg kan moderere meg selv til å si at det virker som voldsbruken var uhensiktsmessig og unødig sterk.

 

 

Og med slik moderering treffer du kjernen i det som skjedde her, det var ingen hensikt i et angrep i seg selv, som betyr at eskaleringen mest sannsynligvis kom fra konfrontasjoner der aktivister angrep soldatene (noe vi også får bekreftet i videoklippene som har kommet ut). Spørsmålet ligger da i om voldsbruken var unødig sterk, det kommer vel ann på om aktivistene var bevæpnet med skytevåpen (eller om de tok fra soldatene) og hvorvidt soldatenes liv var i fare.

Skal prøve å svare på dette så godt jeg kan uten at det blir bråk ut av det.

Kan nesten virke som vi er enige på begynnelsen av det du skriver nå. For i mine øyne var det ikke noen hensikt i å i det hele tatt gå til angrep på skipene.

Så vi sitter igjen med et uberretiget angrep uten noen god hensikt, annet enn å vise muskler. (Da mener jeg god som i en god grunn. Ikke god vs ond.) Da er det klinkende likegyldig om soldat X følte seg truet og åpnet ild. De skulle ikke vært der. De satte seg selv i en selvforskylt situasjon og prøver å forsvare seg med at i den situasjonen så måtte de reagere slik.

Det er helt klart at ved bruk av "live" ammunisjon og tåregass i en så tett og lukket arena kommer til å bli farlig. Klart, de nådde målet sitt ... Skipene ble stoppet. Men å sende tilsynelatende skyteglade tropper inn for å ta skipene med makt når de vet det er mange sivile ombord kan ikke forsvares. I mine øyne selvsagt. Det finnes alltid alternative måter, men her virker det som de har gått inn for å flekse mest mulig muskler og da går det galt.

Du kan drepe en gisseltaker ved å bruke en bombekaster, men det er ikke hensiktsmessig.

 

Prøvde å skrive litt til, men det blei bare rot så det forsvant igjen. Får se om jeg kalrer å formulere meg bedre litt seinere.

Lenke til kommentar

Med opptil 700 mennesker på skipene som ble bordet med 10-20 mennesker drept etter voldelige konfrontasjoner så er "fyre løs på alt og alle" temmelig sterkt overdrevent.

Det var vel også 66 skadede.

 

Klart, som kan ha blitt både skadet av soldater og av et potensiellt hysterie som kan ha brutt ut under bordingen blant passasjerer.

Lenke til kommentar

Med opptil 700 mennesker på skipene som ble bordet med 10-20 mennesker drept etter voldelige konfrontasjoner så er "fyre løs på alt og alle" temmelig sterkt overdrevent.

Det var vel også 66 skadede.

Klart, som kan ha blitt både skadet av soldater og av et potensiellt hysterie som kan ha brutt ut under bordingen blant passasjerer.

Uansett om de ble skadet av kuler eller av panikk som utbrøt så er det fremdeles den israelske handlingen som er skyld i skadene.
Lenke til kommentar

Uansett om de ble skadet av kuler eller av panikk som utbrøt så er det fremdeles den israelske handlingen som er skyld i skadene.

 

En initierende årsak, hadde de ikke vært der hadde det ikke skjedd, men hadde ikke aktivistene angrepet de, hadde de ikke hatt behovet for å forsvare seg og det hadde ikke blitt panikk ombord på skipene, jeg synes ikke "skyld" er så enkelt.

 

Til det andre, at de forsvarer seg når de blir angrepet betyr ikke at de er trigger-happy og det kunne nok vært løst på en annen og mer fredlig måte, men det er en maktdemonstrasjon og hensikten var nok aldri at folk skulle bli drept og på det punktet legger jeg skylda på både Israel og på de militante "fredsaktivistene" som angrep soldatene.

Lenke til kommentar

Hvorfor kastet ikke skipet bare loss ved den havnen de pratet om? Merkelige greier as, forstår ikke halvparten av logikken til noen av sidene.

Vel, det er det som er kjernen i hele konvoy-greia. De sa at de kan levere hummanitær hjelp, men kun godkjent hjelp og "in accordance" med reglene for hva Israel vil ha inn. Det har vist seg veldig vanskelig å få gjennom reell hjelp gjennom de offisielle israelske kanalene.

 

IDF er et skjold for de sivile Israelere, Hamas bruker sivile palestinere som skjold.

 

HAMAS ER TERRORISTER - IDF ER FORSVAR!

Det der er for bombastisk. tok meg to sekunder å google opp en sak som viser et annet bilde:

http://www.haaretz.com/news/b-tselem-idf-used-palestinian-girl-as-human-shield-in-nablus-1.215065

Lenke til kommentar

IDF er et skjold for de sivile Israelere, Hamas bruker sivile palestinere som skjold.

 

HAMAS ER TERRORISTER - IDF ER FORSVAR!

Yid.

 

Noen som vet om det har blitt offentligjort liste med navn/alder/nasjonalitet på de angivelige "voldlige terroristene" som soldatene så det så nødvendig å drepe?

 

Vet at det bl.a. befant seg to parlamentmedlemmer fra Tyskland ombord

Jødene er flinke til å manipulere dødsfall, det kommer.

Lenke til kommentar

 

Jødene er flinke til å manipulere dødsfall, det kommer.

Du mener israelerne ikke sant?

 

Nei nå ble jeg flau. Jeg glemte for et øyeblikk at alle jøder er født onde og blodtørstige, og at de spiser små barn til frokost.

Her må jeg faktisk si meg enig med Coa, på tross av at han er "på feil side i debatten". :p

Unødvendig å komme med rasistaktige påstander.

Lenke til kommentar

Tviler på de kan manipulere liste med oversikt over dette, siden disse nødsendimng-turene er nøye organisert/oversiktlige

 

Forøvrig var det også en holokaust-overlevende og en u.s. colonel blandt passagerende. Tidligere turer har også hatt eu-parlament reps. osv. med, så turene er godt profilert. Vanskelig å dikte opp noe fanteri mht. hvem som er døde

Lenke til kommentar

Syns Israel har rett til og gjøre masse av udødene de driver med. Når det sendes raketter mot Israel, skal de ikke forsvare seg? Når 700 mennesker med flere båtlass med 'humanitær hjelp' kommer for bryte blokkaden, med gud vet hva de kan ha tatt med deg. Hvordan kan Israel vite hva som er med i lasten?

 

Syns egentlig hele saken kunne enkelt vært unngått om de hadde dratt til den foreslåtte havnen. Men når de har bomber og granater ombord, så vil de vel neppe det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...