Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Det er ihvertfall ikke umulig at denne episoden kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia.

 

Neppe, med storebroren USA i baken tror jeg ikke Tyrkia vil prøve seg der...

 

Huh? Hva mener du med å "prøve seg"? At denne episoden i verste fall kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia, betyr at ikke at det vil bli krig mellom de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er lurt å vente med konklusjoner til vi får fakta på bordet her. Alt for tidlig å si noe nå. 

 

 

 

Men en ting skal sies. Dette er proffesjonelle soldater, dog som Herr Bruun sier, i en ekstremt vanskelig situasjon. At situasjonen var unødvendig og gal er en ting. Det er greit nok. Men at de handlet feil, det får vi se på. En side av saken er at disse burde vært utstyrt med gummikuler som den Israelske hær har lang erfaring med. Hvorfor de dro dit med skarp ammunisjon er ikke godt å si. Selv om gummikuler er livsfarlige på under 50 m der denne situasjonen utspant seg, så ville nok flere ha overlevd dette enn skarp ammunisjon som ble benyttet. 

De første soldatene som bordet gjorde det med "paintballgevær" i følge ynetnews, fordi de regnet med å måtte drive med anti-opprørsoperasjoner. De hadde da med skarpladde pistoler i beredskap (men ikke alle soldatene slik jeg , i tilfelle helvete bryter løs, som det ofte gjør med disse fredselskende pusekattene som alle pro-palestina-aktivister er. Det viste seg å være ganske lurt, i og med at flere soldater nå ligger livstruende skadd. Du drar ikke på jobb som soldat uten mulighet for å forsvare deg.

Nei det har jeg aldri sagt, og det vet du ;)

 

 

Greit, jeg skjønner jo selfølgelig at de har med skarp ammunisjon, det jeg ikke visste var at de hadde med seg disse kulene. Takk som bringer det opp.

 

 

Lenke til kommentar

Piratvirksomhet fungerer ved at piratene har til hensikt om å ta over skipet for å stjele hele eller deler av lasten om bord, eller å kidnappe skipet/besetningen for så å kreve løsepenger. Dette stemmer ikke for denne situasjonen.

 

Dersom denne hendelsen skal kunne kategoriseres som piratvirksomhet, så må det være ved at Israel/soldatene har begått en kriminell handling til sjøs. I dette tilfellet kan dette sies å stemme, da bordingen var ulovlig. Men det er viktig å huske på at Israel hadde gitt advarsler til skipene om at de hadde en blokade og sin egen suverenitet å opprettholde, og at de ville kontrollere at lasten om bord ikke inneholdt våpen.

Og de jødiske piratene har da tatt både last og besetning. Om de krever løsepenger eller annen kompensasjon vil jo bare tiden vise. Selvsagt er det en kriminell handling, og det blir ikke mindre kriminellt med piratvirksomhet om du så sender varsel om at du kommer. Får man beskjed om at pirater kommer (slik de fikk her), bør man i alle fall bevepne seg. Uheldigvis slapp alle piratene fra dette med livet i behold, da de angrep en båt som tydeligvis ikke hadde skytevåpen ombord. Vi får håpe noen av rottene får smake noen kuler ved en senere anledning.

Jeg liker stilen din.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke umulig at denne episoden kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia.

 

Neppe, med storebroren USA i baken tror jeg ikke Tyrkia vil prøve seg der...

 

Huh? Hva mener du med å "prøve seg"? At denne episoden i verste fall kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia, betyr at ikke at det vil bli krig mellom de.

 

Forholdene er vel ikke særlig gode fra før...

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke umulig at denne episoden kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia.

 

Neppe, med storebroren USA i baken tror jeg ikke Tyrkia vil prøve seg der...

 

Huh? Hva mener du med å "prøve seg"? At denne episoden i verste fall kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia, betyr at ikke at det vil bli krig mellom de.

 

Forholdene er vel ikke særlig gode fra før...

 

Forholdet mellom Israel og Tyrkia har vært "sterkt og godt" i lang tid, men i det siste har dette forholdet blitt mer anstrengt. Denne episoden gjør det sannsynligvis bare verre.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ikke umulig at denne episoden kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia.

 

Neppe, med storebroren USA i baken tror jeg ikke Tyrkia vil prøve seg der...

 

Huh? Hva mener du med å "prøve seg"? At denne episoden i verste fall kan gå utover forholdet mellom Israel og Tyrkia, betyr at ikke at det vil bli krig mellom de.

 

Forholdene er vel ikke særlig gode fra før...

 

Forholdet mellom Israel og Tyrkia har vært "sterkt og godt" i lang tid, men i det siste har dette forholdet blitt mer anstrengt. Denne episoden gjør det sannsynligvis bare verre.

 

Det som hendte i Davos gjorde nok heller ikke forholdene så veldig sterk.

Lenke til kommentar

Det har jødene alltid gjort og vil alltid gjøre dersom ingen stopper dem.

Jødene har vært en forfulgt og undertrykkt gruppe i alle år, så ikke kom å si det, for det er totalt feil.

Det er bare de de ønsker at du skal tro.

Ja, de har en hemmelig konspirasjon for å ta over verden. :!:

 

Er det fortsatt noen som tror på det? Jeg har aldri skjønt hvorfor høyreeskstreme fokuserer så forferdelig på jøder, hadde Hitler levd i dag hadde det nok vært muslimene som hadde vært "jødene". Islam er nok en potensiel større trussel mot våre verdier og vår verden enn det jøder noen gang kommer til å være.

Lenke til kommentar

Det har jødene alltid gjort og vil alltid gjøre dersom ingen stopper dem.

Jødene har vært en forfulgt og undertrykkt gruppe i alle år, så ikke kom å si det, for det er totalt feil.

Det er bare de de ønsker at du skal tro.

Ja, de har en hemmelig konspirasjon for å ta over verden. :!:

 

Er det fortsatt noen som tror på det? Jeg har aldri skjønt hvorfor høyreeskstreme fokuserer så forferdelig på jøder, hadde Hitler levd i dag hadde det nok vært muslimene som hadde vært "jødene". Islam er nok en potensiel større trussel mot våre verdier og vår verden enn det jøder noen gang kommer til å være.

 

Han har da aldeses ikke sagt at alle muslimer er snille folk?

Lenke til kommentar

Det har jødene alltid gjort og vil alltid gjøre dersom ingen stopper dem.

Jødene har vært en forfulgt og undertrykkt gruppe i alle år, så ikke kom å si det, for det er totalt feil.

Det er bare de de ønsker at du skal tro.

Ja, de har en hemmelig konspirasjon for å ta over verden. :!:

 

Er det fortsatt noen som tror på det? Jeg har aldri skjønt hvorfor høyreeskstreme fokuserer så forferdelig på jøder, hadde Hitler levd i dag hadde det nok vært muslimene som hadde vært "jødene". Islam er nok en potensiel større trussel mot våre verdier og vår verden enn det jøder noen gang kommer til å være.

 

Han har da aldeses ikke sagt at alle muslimer er snille folk?

 

Nei, å det påstår ikke han heller.

Lese, så skrive :)

Lenke til kommentar

Det er skammelig at ikke engang diplomater får ta kontakt med sine respektive landsmenn der skipene ligger, men har måttet stå som fjols å vente utenfor portene til havnen. Det vitner om en total arroganse og forakt for andre lands myndigheter.

 

Men de har vel en clean-up jobb å gjøre tenkere jeg.. Kanskje vi engang ikke får utlevert alle lik. Noen kan ha komprominterene "skader" man helst ikke vil vedkjenne seg, og disse kroppene kan jo "uheldigvis" ha ramlet over rekka i åpen sjø..

Lenke til kommentar

Det har jødene alltid gjort og vil alltid gjøre dersom ingen stopper dem.

Jødene har vært en forfulgt og undertrykkt gruppe i alle år, så ikke kom å si det, for det er totalt feil.

Det er bare de de ønsker at du skal tro.

Ja, de har en hemmelig konspirasjon for å ta over verden. :!:

 

Er det fortsatt noen som tror på det? Jeg har aldri skjønt hvorfor høyreeskstreme fokuserer så forferdelig på jøder, hadde Hitler levd i dag hadde det nok vært muslimene som hadde vært "jødene". Islam er nok en potensiel større trussel mot våre verdier og vår verden enn det jøder noen gang kommer til å være.

 

Han har da aldeses ikke sagt at alle muslimer er snille folk?

 

Nei, å det påstår ikke han heller.

Lese, så skrive :)

 

 

Er lille bobby litt sur? ;)

 

"Hitler levd i dag hadde det nok vært muslimene som hadde vært "jødene". Islam er nok en potensiel større trussel mot våre verdier og vår verden enn det jøder noen gang kommer til å være."

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...