Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

post-131018-1268772641,3703_thumb.jpg

 

Israels såkalte demokrati er ikke annet enn et dekke for at de er et offer blant usiviliserte og findelig innstilte stater! Det demokratiet det er snakk om i Israel har fallt kontinuerlig i de siste årene og det er uansett ikke relevant om Israel er demokratisk eller ikke når du ser på handlingene deres. Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot at Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og Syria har vært i forhandlinger med Israel om fred flere ganger, men Israel har ødelagt hver gang. Iran har sagt at de ikke har et problem med jøder, men med dem som har stjålet palestinernes land og Hamas har sagt seg villig til å anerkejnne og leve i fred med Israel og har avstått fra kravet om at Staten Palestina må inkludere det som i dag annerkjent er Staten Israel. Men Israel vil ikke snakke med noen, vil ikke ha fred og vil at konflikten skal fortsette!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7040530

 

Se hvordan svikeren Obama snur ryggen til det eneste ekte demokratiet i Midt-Østen. Skammelig å se til.

 

Jeg håper alle nordmenn heretter støtter Israel og ikke koneplagerne fra det såkalte palestina.

roflmao

zionist troll.

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article693911.ece

http://www.counterpunch.org/cook07212009.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kan jeg melde meg inn? Vi må støtte Israel. Vi må også støtte palestinerne.

 

Om hele Nordlandsbenken til FRP melder seg inn i både Israels venner og Palestinas venner skal jeg pokkermeg stemme FRP i neste valg.

 

Du snakker som om Israel og palestinerne hadde like mye makt og like mye å si. Man må legge mer press på den siden som er sterkest (Israel) enn hva man må på den som er svakest (palestinerne).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor kan jeg melde meg inn? Vi må støtte Israel. Vi må også støtte palestinerne.

 

Om hele Nordlandsbenken til FRP melder seg inn i både Israels venner og Palestinas venner skal jeg pokkermeg stemme FRP i neste valg.

 

Du snakker som om Israel og palestinerne hadde like mye makt og like mye å si. Man må legge mer press på den siden som er sterkest (Israel) enn hva man må på den som er svakest (palestinerne).

man kan jo ikke legge for mye press uten å være antisemitt

Lenke til kommentar

Uten å møte beskyldninger om antisemittisme ja. Men nå missbruker Israel det uttrykket så ofte og så mye at det bare er til å le av. Og nå som USA endelig har en regjering som i det minste protesterer mot Israel er det ikke sikkert at denne hylingen deres om holocaust og antisemittisme vil være unnskyldning nok til å gjøre akkurat som de vil lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ufattelig hvor ensidig debatten har blitt i Norge. Dere har ingen anelse hvordan det er å bo ved siden av noen som kontinuelig ønsker å utslette deg, og sender jevnlig raketter og hva enn de kan finne over for å drepe så mange Israeler som mulig. Allikavel sitter Nordmenn å klager over at de var røffe med noen palestinske tennåringer. Hva tror du Hamas ville ha gjort med noen Israelske tennåringer som kastet stein i Palestina?

 

Faktumet er at hvis Israel ga Palestina alt de ønsker ville de forsatt ha drevet med selvmordsbombing, de ville forsatt ha sendt raketter over grensen. Derimot, hvis Palestinerene/andre arabere stoppet å angripe Israel ville denne konflikten ha endt i 1947, i 1967 fordi det hadde aldri blitt noen krig, og den ville ha endt nå. Det betyr ikke at Israel ikke gjør dritt (bosetningene f.eks.), men prøv å sett dere inn i Israels situasjon. Faktumet er at dere uskyldige Nordmenn ville ha oppført dere på akkuratt samme måte som Israel gjør om dere hadde vært i samme situasjon.

 

I tilegg er Israels krigføring langt bedre enn f.eks. Nordmenns krigføring i Afganistan og i Kosovo. F.eks. døde bare 117 sivile personer i forrige krig i et veldig tett befolket område. Sammenlign det med f.eks Afganistan (20000 døde) eller Kosovo (3000 fra Nato) hvor de fleste var sivile. Hvem andre enn Israel har sendt ut lesebrev for å advare folk mot angrep mot Hamas sine angrepsposter. Hamas derimot putter basene sine på skoler og andre områder for å få sympati. I tilegg, de sikter mot sivile. Som sagt, prøv å putt dere selv i Israels situasjon, og da vil dere forstå at det er ikke bare å rive ned muren, gi tilbake landene og alt vil gå knirkefint.

Endret av Camlon
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det er ufattelig hvor ensidig debatten har blitt i Norge. Dere har ingen anelse hvordan det er å bo ved siden av noen som kontinuelig ønsker å utslette deg, og sender jevnlig raketter og hva enn de kan finne over for å drepe så mange Israeler som mulig. Allikavel sitter Nordmenn å klager over at de var røffe med noen palestinske tennåringer. Hva tror du Hamas ville ha gjort med noen Israelske tennåringer som kastet stein i Palestina?

 

Faktumet er at hvis Israel ga Palestina alt de ønsker ville de forsatt ha drevet med selvmordsbombing, de ville forsatt ha sendt raketter over grensen. Derimot, hvis Palestinerene/andre arabere stoppet å angripe Israel ville denne konflikten ha endt i 1947, i 1967 fordi det hadde aldri blitt noen krig, og den ville ha endt nå. Det betyr ikke at Israel ikke gjør dritt (bosetningene f.eks.), men prøv å sett dere inn i Israels situasjon. Faktumet er at dere uskyldige Nordmenn ville ha oppført dere på akkuratt samme måte som Israel gjør om dere hadde vært i samme situasjon.

 

I tilegg er Israels krigføring langt bedre enn f.eks. Nordmenns krigføring i Afganistan og i Kosovo. F.eks. døde bare 117 sivile personer i forrige krig i et veldig tett befolket område. Sammenlign det med f.eks Afganistan (20000 døde) eller Kosovo (3000 fra Nato) hvor de fleste var sivile. Hvem andre enn Israel har sendt ut lesebrev for å advare folk mot angrep mot Hamas sine angrepsposter. Hamas derimot putter basene sine på skoler og andre områder for å få sympati. I tilegg, de sikter mot sivile. Som sagt, prøv å putt dere selv i Israels situasjon, og da vil dere forstå at det er ikke bare å rive ned muren, gi tilbake landene og alt vil gå knirkefint.

 

Som sagt har alle andre enn Israel vist tegn til å moderere seg i denne konflikten. Og om du skal snu på det du skriver er det ingen logikk i at Hamas eller noen andre av de palestinske, militante organisasjonene skal avslutte sine angrep så lenge Israel fortsetter å rive palestinske hjem, bygge nye bosettninger, blokkere Gazastripen og muren fortsatt står på Vestbredden!

Lenke til kommentar

Som sagt har alle andre enn Israel vist tegn til å moderere seg i denne konflikten. Og om du skal snu på det du skriver er det ingen logikk i at Hamas eller noen andre av de palestinske, militante organisasjonene skal avslutte sine angrep så lenge Israel fortsetter å rive palestinske hjem, bygge nye bosettninger, blokkere Gazastripen og muren fortsatt står på Vestbredden!

Hvem er alle andre? Hamas har ikke vist tegn til moderasjon.

http://www.jihdwatch.org/2009/09/hamas-tv-show-teaches-kids-to-kill-jews.html fungerende video

http://www.nowpublic.com/world/hamas-young-children-kill-jews

http://engageonline.wordpress.com/2009/01/06/hamas-threatens-to-kill-jewish-children-anywhere-in-the-world/

 

Faktisk er de langt verre enn Israel, fordi når har Israel truet med å drepe alle muslimer?

 

Muren kan de takke seg selv for med sin tredje intifada. Men ved å bruke samme logikk er det ingen grunn til at Israel skal stoppe med sine feil om Palestinerene forsetter å angripe sivile Israelere. At noen gjør noe feil, gir deg ikke rett i å gjøre feil selv. Faktumet er at hvis Israel hadde gjort alt Palestinerene ønsker, ville de forsatt ha drevet med selvmordsbombing. Hadde Palestinerene sluttet å angripe Israel ville konflikten vært over og man kunne ha åpnet opp grensene igjen sånn at forholdene for Palestinerene ville ha blitt mye bedre.

 

I tilegg, hvordan kan man mislike Israel så mye når man gjør verre ting selv. Norge er ansvarlig for 20000 døde i Afganistan og 3000 døde i Kosovo. Allikavel, kaller du Israel for en terrorstat når de tar 117 sivile Palestinere i et tett befolket område og mot en fiende som bruker sitt eget folk som skjold for å skaffe seg sympati. Hva med å prøve å sette deg selv inn i Israels situasjon. Jeg tror Nordmenn hadde gjort nøyaktig det samme som Israel gjør nå. Det er derimot litt lettere å spre anklager når man ikke lever ved siden av hauger av land som har et mål, og det er å utslette deg. I tilegg sender de jevnlig raketter over grensen.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Død over Israel.

 

La de få oppleve det de har utsatt palestinerne for i alle år.

 

Når du ser noen som helst på forum legitimere Israelske angrep på bakgrunn av raketter som har landet i ørkenen eller smågutter som kaster stein så kan du ta deg faen på at du ser på en jøde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Israels såkalte demokrati er ikke annet enn et dekke for at de er et offer blant usiviliserte og findelig innstilte stater! Det demokratiet det er snakk om i Israel har fallt kontinuerlig i de siste årene og det er uansett ikke relevant om Israel er demokratisk eller ikke når du ser på handlingene deres. Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot at Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og Syria har vært i forhandlinger med Israel om fred flere ganger, men Israel har ødelagt hver gang. Iran har sagt at de ikke har et problem med jøder, men med dem som har stjålet palestinernes land og Hamas har sagt seg villig til å anerkejnne og leve i fred med Israel og har avstått fra kravet om at Staten Palestina må inkludere det som i dag annerkjent er Staten Israel. Men Israel vil ikke snakke med noen, vil ikke ha fred og vil at konflikten skal fortsette!

Under forhandlingene i 2000 uttalte Yasser Arafat at det eneste som betydde noe var Jerusalem. Til slutt tilbød Ehud Barak "palestinerne" kontroll over de kristne og muslimske kvartalene av byen, i tillegg til å få kontroll over området hvor Al-Aqsa- og Klippemoskéen står på Tempelhøyden.

 

Arafat -- mannen som tidligere hadde fått fredsprisen -- nektet å godta dette før de fikk kontroll over hele Tempelhøyden. Tempelhøyden regnes som jødenes helligste sted (og muslimenes 3. helligste -- selv om Muhammed med all sannsynlighet aldri satt foten sin der). Det hele viler på en lang rekke religiøse tullinger med liten forståelse for andre.

 

Edud Barak fikk forresten mye pes i ettertid for å ha vært for mild.

 

Poenget er at det ikke er så enkelt som du utgir det for. De muslimske landene rundt Israel kunne ikke brydd seg med mindre om "palestinerne", det er det at Israel (som ikke minst alltid har vært USA's nære samarbeidspartner) har full kontroll Jersualem som er kjernen til mye av problemene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Land jeg støtter:

 

1.) USA

2.) Canada

3.) Israel

4.) Storbritania

5.) Norge

 

Takk til Israel som holder islamistene borte fra Europa. Israel fikk et ørkenland som palestinerne ikke klarte å gjøre noe med. Jøder har alltid vært flinke arbeidere, og de fikk sannelig noe ut av den ørkenen også. Folk har alltid vært misunnelige på jøder.

 

All ære til Israel og jøder.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Israels såkalte demokrati er ikke annet enn et dekke for at de er et offer blant usiviliserte og findelig innstilte stater! Det demokratiet det er snakk om i Israel har fallt kontinuerlig i de siste årene og det er uansett ikke relevant om Israel er demokratisk eller ikke når du ser på handlingene deres. Den arabiske liga har tilbudt Israel full anerkjennelse i bytte mot at Israel trekker seg tilbake fra de okkuperte områdene og Syria har vært i forhandlinger med Israel om fred flere ganger, men Israel har ødelagt hver gang. Iran har sagt at de ikke har et problem med jøder, men med dem som har stjålet palestinernes land og Hamas har sagt seg villig til å anerkejnne og leve i fred med Israel og har avstått fra kravet om at Staten Palestina må inkludere det som i dag annerkjent er Staten Israel. Men Israel vil ikke snakke med noen, vil ikke ha fred og vil at konflikten skal fortsette!

Under forhandlingene i 2000 uttalte Yasser Arafat at det eneste som betydde noe var Jerusalem. Til slutt tilbød Ehud Barak "palestinerne" kontroll over de kristne og muslimske kvartalene av byen, i tillegg til å få kontroll over området hvor Al-Aqsa- og Klippemoskéen står på Tempelhøyden.

 

Arafat -- mannen som tidligere hadde fått fredsprisen -- nektet å godta dette før de fikk kontroll over hele Tempelhøyden. Tempelhøyden regnes som jødenes helligste sted (og muslimenes 3. helligste -- selv om Muhammed med all sannsynlighet aldri satt foten sin der). Det hele viler på en lang rekke religiøse tullinger med liten forståelse for andre.

 

Edud Barak fikk forresten mye pes i ettertid for å ha vært for mild.

 

Poenget er at det ikke er så enkelt som du utgir det for. De muslimske landene rundt Israel kunne ikke brydd seg med mindre om "palestinerne", det er det at Israel (som ikke minst alltid har vært USA's nære samarbeidspartner) har full kontroll Jersualem som er kjernen til mye av problemene.

 

Som sagt så gidder jeg ikke å ta det i denne tråden når vi alt har en sås tor og aktiv i hovedkategorien.

Lenke til kommentar

Israel fører en krig mot Palestinerne som er akkurat like hensysløs som det nazistene gjorde under 2. verdenskrig. Dersom noen prøver å si noe annet, vil jeg kalle dem uvitne med god samvittighet. For Israel er og forblir en av de største terrormaktene i verden, spør du meg.

 

Og så kommer man med argumenter som "koneplagerne" og "islamistene" er gale og driver med selvmordsbombing etc. Lurte på hva jeg ville gjort dersom noen hadde drept familien min på den samme, brutale måten og bygd mur rundt området mitt; for så å si at de gjør det fordi noen fra Hamas skjøt noen raketter som traff noen steiner... når du ser israelske tankser med barn på 7-8 år rundt som kaster stein på dem, så tror jeg ikke barna gjør det for morro skyld.

 

igjen; helt 100 % enig med Glimti!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...