Gå til innhold

På tide å støtte Israel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting er at disse ekstreme demonstrantene bør jo skjønne at man ikke presser tungt bevæpnet soldater, iallefall ikke prøver å ta våpnene deres.

Igjen, dette er bare påstander du har hentet fra israelske side.

 

Forøvrig begynte det med at de smuglet disse våpnene ombord, deretter het det at aktivistene hadde tatt de "aktuelle" våpnene fra soldatene og skutt mot dem. Jeg for min del synes det høres veldig sært og usannsynlig ut..

Vi får se, må jo være noen av dem som har klart å filme dette da mobiler med skikkelig kvalitet begynner å bli vanlig. Det vi har sett til nå har vært heller dårlige klipp som ikke forklarer noe som helst, og man bare hører enkelte skudd i det fjerne.

Nå er det offisiellt Israelsk hold, mot ekstreme venstrevendte demonstranter. Så jeg sier som jeg sa, vi får vente til vi får dette på det glatte. At noe har skjedd er sikkert, da det er flere skadde israelske soldater og IDF har ikke begynt med selvskading sist gang jeg sjekket.

Endret av cFc
Lenke til kommentar

Holocaust er faktisk totalt irrelevant for det som skjedde her, det som er relevant er hvorfor fredsaktivister tar med seg våpenlager med balltrær, kniver, spretterter og jernrør på fredsturer og hvorfor Israel bordet skip i internasjonalt farvann og hva som kunne vært gjort annerledes.

De hadde tydeligvis en god grunn i og med at Israel ulovlig bordet skipene deres. Burde kanskje tatt med seg antiluftskyts og håndvåpen i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At soldatene derimot ble møtt med slagvåpen tyder jo på at aktivistene om bord ikke var så fredelige som de ga uttrykk for.

Slik møtes piratvirksomhet normalt. Eksempler

Her skyter danskene piratbåten i senk

 

Pirater bevæpnet med rifler og granater måtte gi tapt mot den amerikanske marinen.

 

Norsk kaptein spylte pirater med vannkanoner

 

Piratvirksomhet skal møtes med våpen. Selv om de er jøder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror det er lurt å vente med konklusjoner til vi får fakta på bordet her. Alt for tidlig å si noe nå. 

 

 

 

Men en ting skal sies. Dette er proffesjonelle soldater, dog som Herr Bruun sier, i en ekstremt vanskelig situasjon. At situasjonen var unødvendig og gal er en ting. Det er greit nok. Men at de handlet feil, det får vi se på. En side av saken er at disse burde vært utstyrt med gummikuler som den Israelske hær har lang erfaring med. Hvorfor de dro dit med skarp ammunisjon er ikke godt å si. Selv om gummikuler er livsfarlige på under 50 m der denne situasjonen utspant seg, så ville nok flere ha overlevd dette enn skarp ammunisjon som ble benyttet. 

De første soldatene som bordet gjorde det med "paintballgevær" i følge ynetnews, fordi de regnet med å måtte drive med anti-opprørsoperasjoner. De hadde da med skarpladde pistoler i beredskap (men ikke alle soldatene slik jeg , i tilfelle helvete bryter løs, som det ofte gjør med disse fredselskende pusekattene som alle pro-palestina-aktivister er. Det viste seg å være ganske lurt, i og med at flere soldater nå ligger livstruende skadd. Du drar ikke på jobb som soldat uten mulighet for å forsvare deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Hvorfor i heletatt bringe holocaust på banen? Mistenker alltid at noen vil det for å ta fokus vekk fra aktuelle hendelser..

 

Jo fordi det er sympatien folk har etter holocaust som har settet denne terror staten der den ligger nå.

 

Nå er du på jordet, det er heller Hamas og deres måte å føre krig på som gir Israel sympati.

Lenke til kommentar

Tror det er lurt å vente med konklusjoner til vi får fakta på bordet her. Alt for tidlig å si noe nå. 

 

 

 

Men en ting skal sies. Dette er proffesjonelle soldater, dog som Herr Bruun sier, i en ekstremt vanskelig situasjon. At situasjonen var unødvendig og gal er en ting. Det er greit nok. Men at de handlet feil, det får vi se på. En side av saken er at disse burde vært utstyrt med gummikuler som den Israelske hær har lang erfaring med. Hvorfor de dro dit med skarp ammunisjon er ikke godt å si. Selv om gummikuler er livsfarlige på under 50 m der denne situasjonen utspant seg, så ville nok flere ha overlevd dette enn skarp ammunisjon som ble benyttet. 

De første soldatene som bordet gjorde det med "paintballgevær" i følge ynetnews, fordi de regnet med å måtte drive med anti-opprørsoperasjoner. De hadde da med skarpladde pistoler i beredskap (men ikke alle soldatene slik jeg , i tilfelle helvete bryter løs, som det ofte gjør med disse fredselskende pusekattene som alle pro-palestina-aktivister er. Det viste seg å være ganske lurt, i og med at flere soldater nå ligger livstruende skadd. Du drar ikke på jobb som soldat uten mulighet for å forsvare deg.

Er det noen som har hevdet at samtlige aktivister er pasifister, eller er det bare et hendig retorisk grep fra din side for å male aktivistene i et dårlig lys? Helt utrolig at du presterer å legge skylden på aktivistene, det var da vitterlig israelerne som bordet skipene ulovlig! Herre min hatt.

Lenke til kommentar

1: Hvorfor i dette helvete bruker de ikke gummikuler?

2: Jeg kan vedde ræva mi på at du også hadde gjort det du måtte for å overleve selvom det var å ty til vold, når de kommer på båten med helikopter og båter.

3: Som jeg vet var båten tyrkisk, det kan ikke ha noe med det presidenten gjorde?

http://www.youtube.com/watch?v=zRB1vQVqdQA

 

Kan du ikke faktisk lese det vi har av informasjon før du kommer å skriker for full hals på nettforum? De brukte paintball geværer frem til man måtte bruke dødelig kraft for at ikke samtlige Israelske soldater skulle dø.

Lenke til kommentar

 

Tror det er lurt å vente med konklusjoner til vi får fakta på bordet her. Alt for tidlig å si noe nå. 

 

 

 

Men en ting skal sies. Dette er proffesjonelle soldater, dog som Herr Bruun sier, i en ekstremt vanskelig situasjon. At situasjonen var unødvendig og gal er en ting. Det er greit nok. Men at de handlet feil, det får vi se på. En side av saken er at disse burde vært utstyrt med gummikuler som den Israelske hær har lang erfaring med. Hvorfor de dro dit med skarp ammunisjon er ikke godt å si. Selv om gummikuler er livsfarlige på under 50 m der denne situasjonen utspant seg, så ville nok flere ha overlevd dette enn skarp ammunisjon som ble benyttet. 

 

De første soldatene som bordet gjorde det med "paintballgevær" i følge ynetnews, fordi de regnet med å måtte drive med anti-opprørsoperasjoner. De hadde da med skarpladde pistoler i beredskap (men ikke alle soldatene slik jeg , i tilfelle helvete bryter løs, som det ofte gjør med disse fredselskende pusekattene som alle pro-palestina-aktivister er. Det viste seg å være ganske lurt, i og med at flere soldater nå ligger livstruende skadd. Du drar ikke på jobb som soldat uten mulighet for å forsvare deg.

"Paintballgevær" er mest sannsynlig litt villedende som tidligere nevnt. Er vel mest sannsynlig snakk om "øvelsesrunder". Det vil si normale patroner med malingskuler i stedet for metallkuler. Fortsatt potensielt livsfarlig mot ubeskuttede kropper.

Lenke til kommentar

Hvorfor i heletatt bringe holocaust på banen? Mistenker alltid at noen vil det for å ta fokus vekk fra aktuelle hendelser..

 

Jo fordi det er sympatien folk har etter holocaust som har settet denne terror staten der den ligger nå.

 

Nå er du på jordet, det er heller Hamas og deres måte å føre krig på som gir Israel sympati.

Helt riktig. Jeg driter i Holocaust. Det var en tragisk del av verdenshistorien, men det har ingenting med denne saken å gjøre.

 

Det jeg tror The-One mener er at uten Holocaust ville man aldri opprettet en jødisk stat i midt-østen, og dermed ville aldri Israel eksistert, og dermed ville ikke denne konflikten vært. Jeg tror ikke det er så enkelt, det har bestandig vært krig i det østlige midddelhavet og området rundt "det hellige land".

Lenke til kommentar

Piratvirksomhet fungerer ved at piratene har til hensikt om å ta over skipet for å stjele hele eller deler av lasten om bord, eller å kidnappe skipet/besetningen for så å kreve løsepenger. Dette stemmer ikke for denne situasjonen.

 

Dersom denne hendelsen skal kunne kategoriseres som piratvirksomhet, så må det være ved at Israel/soldatene har begått en kriminell handling til sjøs. I dette tilfellet kan dette sies å stemme, da bordingen var ulovlig. Men det er viktig å huske på at Israel hadde gitt advarsler til skipene om at de hadde en blokade og sin egen suverenitet å opprettholde, og at de ville kontrollere at lasten om bord ikke inneholdt våpen.

Lenke til kommentar

 

Tror det er lurt å vente med konklusjoner til vi får fakta på bordet her. Alt for tidlig å si noe nå. 

 

 

 

Men en ting skal sies. Dette er proffesjonelle soldater, dog som Herr Bruun sier, i en ekstremt vanskelig situasjon. At situasjonen var unødvendig og gal er en ting. Det er greit nok. Men at de handlet feil, det får vi se på. En side av saken er at disse burde vært utstyrt med gummikuler som den Israelske hær har lang erfaring med. Hvorfor de dro dit med skarp ammunisjon er ikke godt å si. Selv om gummikuler er livsfarlige på under 50 m der denne situasjonen utspant seg, så ville nok flere ha overlevd dette enn skarp ammunisjon som ble benyttet. 

 

De første soldatene som bordet gjorde det med "paintballgevær" i følge ynetnews, fordi de regnet med å måtte drive med anti-opprørsoperasjoner. De hadde da med skarpladde pistoler i beredskap (men ikke alle soldatene slik jeg , i tilfelle helvete bryter løs, som det ofte gjør med disse fredselskende pusekattene som alle pro-palestina-aktivister er. Det viste seg å være ganske lurt, i og med at flere soldater nå ligger livstruende skadd. Du drar ikke på jobb som soldat uten mulighet for å forsvare deg.

"Paintballgevær" er mest sannsynlig litt villedende som tidligere nevnt. Er vel mest sannsynlig snakk om "øvelsesrunder". Det vil si normale patroner med malingskuler i stedet for metallkuler. Fortsatt potensielt livsfarlig mot ubeskuttede kropper.

Jævlig vondt, kanskje, men ikke livsfarlig. Det brukes stadig vekk av det norske forsvaret uten annet beskyttelsesutstyr enn masker og uniformer, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Alt dette kunne vært ungått hvis EU hadde hatt stake til å sette foten ned og selv tatt på seg oppgaven med sjøtransport til Gaza med nødhjelp

 

I stedet har man bare dullet med sionistene og latt de holde frem med en blokkade som de ikke har noen legal rett til å styre med. Gaza-kysten tilhører som vi vet IKKE israels territoriale

 

Hvis israel har til hensikt å la palestinerne dø sakte ut både sosialt/fysisk ved å holde alt på et minimum, er det jaggu på tide at andre land nå sier ifra. Man kan jo håpe at det som nå er skjedd vil bli et vendepunkt som får øynene opp på folk

Lenke til kommentar

1: Hvorfor i dette helvete bruker de ikke gummikuler?

2: Jeg kan vedde ræva mi på at du også hadde gjort det du måtte for å overleve selvom det var å ty til vold, når de kommer på båten med helikopter og båter.

3: Som jeg vet var båten tyrkisk, det kan ikke ha noe med det presidenten gjorde?

http://www.youtube.com/watch?v=zRB1vQVqdQA

 

Kan du ikke faktisk lese det vi har av informasjon før du kommer å skriker for full hals på nettforum? De brukte paintball geværer frem til man måtte bruke dødelig kraft for at ikke samtlige Israelske soldater skulle dø.

 

Les hva L4r5 skrev, jeg tror også neppe at det var paintball,

http://www.youtube.com/watch?v=OrWlUeLICzY

 

Og som jeg så av videoene hadde de fleste klær og vest.

 

Det var nok noe en god del hakk over paintball...

Endret av The-One
Lenke til kommentar

1: Hvorfor i dette helvete bruker de ikke gummikuler?

2: Jeg kan vedde ræva mi på at du også hadde gjort det du måtte for å overleve selvom det var å ty til vold, når de kommer på båten med helikopter og båter.

3: Som jeg vet var båten tyrkisk, det kan ikke ha noe med det presidenten gjorde?

http://www.youtube.com/watch?v=zRB1vQVqdQA

 

Kan du ikke faktisk lese det vi har av informasjon før du kommer å skriker for full hals på nettforum? De brukte paintball geværer frem til man måtte bruke dødelig kraft for at ikke samtlige Israelske soldater skulle dø.

 

Les hva L4r5 skrev, jeg tror også neppe at det var paintball,

http://www.youtube.com/watch?v=OrWlUeLICzY

 

Om som jeg så av videoene hadde de fleste klær og vest.

 

Det var nok noe en god del hakk over paintball...

 

Du drar frem en youtube video av noen fulle amerikanere med et paintball gevær. Ja?

Jeg forstår ikke hva du vil frem med annet enn å påpeke hva Lars mener.

Lenke til kommentar

Piratvirksomhet fungerer ved at piratene har til hensikt om å ta over skipet for å stjele hele eller deler av lasten om bord, eller å kidnappe skipet/besetningen for så å kreve løsepenger. Dette stemmer ikke for denne situasjonen.

 

Dersom denne hendelsen skal kunne kategoriseres som piratvirksomhet, så må det være ved at Israel/soldatene har begått en kriminell handling til sjøs. I dette tilfellet kan dette sies å stemme, da bordingen var ulovlig. Men det er viktig å huske på at Israel hadde gitt advarsler til skipene om at de hadde en blokade og sin egen suverenitet å opprettholde, og at de ville kontrollere at lasten om bord ikke inneholdt våpen.

Og de jødiske piratene har da tatt både last og besetning. Om de krever løsepenger eller annen kompensasjon vil jo bare tiden vise. Selvsagt er det en kriminell handling, og det blir ikke mindre kriminellt med piratvirksomhet om du så sender varsel om at du kommer. Får man beskjed om at pirater kommer (slik de fikk her), bør man i alle fall bevepne seg. Uheldigvis slapp alle piratene fra dette med livet i behold, da de angrep en båt som tydeligvis ikke hadde skytevåpen ombord. Vi får håpe noen av rottene får smake noen kuler ved en senere anledning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...