Gå til innhold

Lost 6x17-18: "The End" (USA)


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig også fått sett finalen, og alt i alt likte jeg den ganske mye. Det er en del ting vi ikke fikk svar på, men også veldig mye vi fikk svar på om vi tenker litt. For å ta mine synspunkter:

 

1. De overlevde flykræsjet. Richard overlevde båtforliset, Ben og the others har vært der siden Dharma kom og alt det der. Når bomben ble sprengt i slutten av forrige sesong skjedde egentlig fint lite pga energien. Mener å huske Sawyer sa rett ut at ingenting skjedde, men jeg tenkte ikke noe over det da.

 

2. I starten av denne sesongen fløy Jack og de andre forbi stedet øyen skulle være, men den var sunket i havet og forsvunnet. Vi trodde det var en alternativ tidslinje, men i realiteten var det bare en falsk virkelighet. Jack døde ikke før i den siste scenen, men når han gjorde det våknet han ombord på flyet. At øyen var borte er bare et symbol på at de er "ferdige" med øyen. De er døde. Øyen eksisterer nok fortsatt, og tipp-oldebarna deres kan nok dra til øyen om de vil. Men for Jack og de andre på flyet er øyen borte, derfor så vi bare havet.

 

3. Sun og Jin gjorde det ganske klart hva som egentlig skjedde i flash sideways. Når de så ultralydbildene kunne ingen av dem snakke engelsk, men de begynte plutselig å huske det som skjedde på øyen - inkludert at de døde. Plutselig kunne begge to snakke engelsk, fordi de hadde kunnet det på øyen. De kunne ha gjort det i flash sideways hele tiden, men de hadde "glemt" det på samme måte som de glemte øyen. Når Sawyer dukket opp ville han beskytte dem, men Sun sa rett ut at de var trygge nå (fordi de "husket" at de er døde), og de ville møte Sawyer der. Hvor "der" var sa hun ikke, men vi vet nå det var i kirken. De hadde godtatt at de var døde, og når Sawyer godtok at han også var død ville han komme tll kirken, akkurat som alle andre fra flyet. Legg også merke til at Sawyer er politi. Det trenger ikke bety noe, men han har vært småkriminell hele tiden. Hvorfor skulle han plutselig være politi? Hvorfor ikke advokat, brannmann eller barnehageonkel? Jeg tror det er fordi han innerst inne drømte om å være politi. Kanskje fordi han fikk hevn over han som drepte foreldrene, men forstod han hadde gjort en fatal feil. Han burde latt politiet ta seg av ham i stedet. Vi ser noe lignende med piano-Daniel. Han hadde alltid hatt lyst til å spille piano, men fikk ikke lov da han var i live. Men nå er han død, så han kan gjøre hva han vil.

 

4. Alt som skjedde på øyen er virkelig. Mye av det er umulig om vi tenker på virkeligheten, men det er jo en tv-serie. Helt siden tidenes morgen har noen voktet øyen, og når vokteren blir for gammel overtar en ny. Etter som tiden gikk overtok etterhvert en dame, og hun igjen lot Jacob overta. Så overtok Jack, etterfulgt av Hugo og Ben. Hvem som overtar etter dem aner vi ikke, men det er ikke interessant.

 

5. Hvem eller hva var Smokey? Hva var jobben til Jacob? Hva var så spesielt med Desmond? Er det egentlig interessant? Smokey var slem. Jacob beskyttet øyen. Desmond var... vel, Desmond. Vi kan akseptere det eller diskutere det i timesvis uten å finne noen løsning. Jeg har akseptert det. Enkelt og greit.

 

Alt i alt vil jeg si det var en grei avslutning. Den kunne vært bedre, men den kunne ha vært mye dårligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjærsild-idéen var for øvrig noe som ble benktet av lost-skaperne allerede under den første sesongen. Men nå innrømte de vel også at de ikke hadde helt peiling hvor dette gikk hen på den tiden, så det fort mulig de har ombestemt seg der.

Skaperne nektet vel for at øya var skjærsilden eller at de var døde der? Det betyr ikke at de har ombestemt seg. Flash Sideways er jo ikke øya.

 

Det var begrenset hvor bra de kunne klare å avslutte serien, en helt kurrant slutt, selv om kanskje Jack/MiB-kampen kunne vært hakket mer episk. Det er ikke slutten som er avgjørende, det er egentlig hele reisen.

 

Problemet med Lost er, og har alltid vært, at når mysteriene blir forklart, så risikerer man at det mister spenningen sin. For å trekke paralleller, man døde litt inni seg når frasen "midiklorianere" kom til.

Jeg synes siste episode var bra frem til de avslørte at alle var døde i den alternative tidslinjen. Slutten hadde jo ingenting med resten av serien å gjøre. "Alle døde og gikk videre" er liksom ingen konklusjon som har noe med opplevelsene deres på øya å gjøre. Synes de burde ha knyttet slutten nærmer opp mot hendelsene på øya. Det skulle bare små endringer til for å få til dette.

 

Man risikerer ikke at det mister spenningen sin når mysterier blir forklart. Både Star Wars og Star Trek forklarer mysteriene sine, og de har store masser av fans som diskuterer dem i det uendelige den dag i dag.

 

Forklaringen på "midichlorians" i Star Wars var unødvendig fordi utgangspunktet i filmene var annerledes. The Force var en del av mytologien i utgangspunktet. Men i Lost ble mytologien avslørt etter hvert, og derfor var det nødvendig med mer utfyllende beskrivelser. Det kom aldri.

 

Så sammenligningen med Star Wars er bra fordi det viser at Lost-skribentene gjorde en dårlig jobb da de bygget opp Lost-universet. Det ble en løs samling eventyrhistorier snarere enn en helhetlig mytologi. Star Wars, derimot, har en mer helhetlig mytologi der lite er ubesvart. Det gjør ikke Star Wars mindre interessant!

Endret av snartenkt
Lenke til kommentar

Avslutningen vokser på meg. Etter å ha sovet på den, har jeg blitt klarere i hodet etter nattas opplevelse. Jeg likte det.

 

Selv ser jeg på flash sideways som reisen til det utopiske. På veien ser vi gjenforeninger, til tider gode handlinger og erindringer (som jeg for øvrig elsket) om det tidligere liv. Øyeblikket da det går opp for Jack i det han står sammen med Christian, var en stor lettelse. Da tenkte jeg at nå får alle endelig fred og ro i sjela. Nå kan de leve der enger er grønne, roser er røde og sola som alltid skinner. Et utopisk livstilværelse som er fullkommen for alle sammen.

 

Lockes håp og tro viste seg å ha innflytelse på Jack. Mens Desmond er på vei ned til øyas hjerte, sier Jack at han skulle ønske at Locke var i live. Flocke er konsentrert, men lytter etter. Jack ville fortelle Locke at han trodde på Lockes filosofi.

 

Under flash sideways, på sykehuset, ser vi at Jack kurerer Locke. Jeg mener dette var forsoningens øyeblikk dem imellom. Det har vært kniving mellom begge parter - men etter dette ble båndene sterkere enn noe annet.

 

Et savn jeg har i skrivende stund, må være det å kunne se Ricardo med sin Isabella blant Oceanic Flight 815-overlevende på slutten. Har noen tanker rundt Ben også, men det får ligge i fred.

 

Takk for alt, Lost. :)

Endret av Onyx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg evolusjon er mye, mye mer interessant og fascinerende enn kreasjonsmyter.

 

Og jeg tror det er å strekke det litt langt å si at hypoteser kan sammenlignes med tro. Men kanskje det er språket som er problemet - "I think" vs "I believe" er vel begge "jeg tror". Jeg tror evolusjon er rett, jeg tror ikke på gud, men det er snakk om to forskjellige tankeprosesser.

 

Sci-fi er den beste virkelighetsflukt i mine øyne, mens fantasi er den kjipeste. Derfor liker jeg ikke LotR eller religion, mens jeg likte Lost-episodene som handlet om matematikk og tidsreiser og sci-fi-sjangeren generelt. Å forklare det som finnes er mye mer spennende for meg enn å forklare det som ikke finnes.

 

Det har ikke noe med "I think", tankesettet er det samme. De å ha troen på noe, enten det være seg en tese, et romantisk forhold eller en gud.

 

At du ikke liker fantasi får så være, men akkurat det tar jeg ikke for god fisk. Du liker tross alt Star Wars om jeg husker riktig (korriger mer om jeg tar feil), som er mer fantasy enn det meste. Religiøst også forsåvidt.

 

Star Wars og Lost er forøvrig veldig likt på flere plan. "Spøkelser", liv etter døden, overmenneskelige krefter osv. Ikke minst tro, den beveger seg også inn på skjebne slik som Lost.

 

Mytologien i både Lost og Star Wars er bygget på filosofiske og teologiske problemstillinger, ikke fantasy. Lost spesielt, som har utforsket dette området omfattende (med mange vink i den retning også, ref navnene til karakterene).

Lenke til kommentar

Eller hvordan Yoda fikk den "jævelige" stemmen. :!:

 

Må si faktisk at "Some Like It Hoth" var en jævelig god episode veldig mye på grunn av Hurley-refransene.

 

Husker godt at Wikipedia ble endra en del etter episoden ble sendt i statene

post-115035-1274986744,748_thumb.jpg

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Huff, dette var rett og slett en pinlig avslutning på en ellers så god serie.

 

Jeg hadde i det minste forventet det skulle bli et par noenlunde vetuge svar på ihvertfall noen av mysteriene, men neida. Isteden blir vi servert en suppe av hollywoodklisjeer (tatt rett ut fra Ghost Whisperer) som ikke har noe som helst med selve hovedplottet å gjøre. Om man eventuelt skulle tydd til tårene her må det være av gremmelse.

 

Reagerte spesielt på at Sayid plutselig hadde glemt Nadia og heller fant ut at hans store kjærlighet var bimboberta fra sesong 1 (praktisk talt en one night stand). Og hvorfor forlate et helt ålreit liv som ellers er identisk med et helt alminnelig liv?

 

FSW hadde tydeligvis ingenting med selve historien å gjøre. Man kunne lagt til en flash-i-det-hinsidige i enhver serie (f.eks Prison Break, Derrick, Star trek etc.) og det hadde blitt like meningsløst. Hadde likt mye bedre om FSW faktisk var en alternativ virkelighet skapt av Hydrogenbomben.

Lenke til kommentar

Jeg hadde i det minste forventet det skulle bli et par noenlunde vetuge svar på ihvertfall noen av mysteriene, men neida. Isteden blir vi servert en suppe av hollywoodklisjeer (tatt rett ut fra Ghost Whisperer) som ikke har noe som helst med selve hovedplottet å gjøre. Om man eventuelt skulle tydd til tårene her må det være av gremmelse.

 

Hva snakker du om, det har alt med hovedplottet å gjøre. LOST handler først og fremst om personene, og ikke mysteriene. Nå ser jeg heller ikke hvor mange viktige og relevante mysterier det egentlig er igjen å besvare, og dessuten skjønner jeg ikke at folk trodde at dette kom til å bli en oppsummering slutt, vi har jo fått svaret på det viktigste - hvorfor de er der.

 

Reagerte spesielt på at Sayid plutselig hadde glemt Nadia og heller fant ut at hans store kjærlighet var bimboberta fra sesong 1 (praktisk talt en one night stand). Og hvorfor forlate et helt ålreit liv som ellers er identisk med et helt alminnelig liv?

 

Det kunne jo aldri bli han og Nadia, den skjebnen var fortapt. Han fant heller sin lykke i Shannon isdenfor å dø ensom, ser ikke hva som er galt med det.

 

FSW hadde tydeligvis ingenting med selve historien å gjøre. Man kunne lagt til en flash-i-det-hinsidige i enhver serie (f.eks Prison Break, Derrick, Star trek etc.) og det hadde blitt like meningsløst. Hadde likt mye bedre om FSW faktisk var en alternativ virkelighet skapt av Hydrogenbomben.

 

FSW var jo helt klart en viktig del av historien da det var stedet de kunne finne hverandre etter døden, personlig synes jeg egentlig bare det var genialt.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig… folk sitter verden rundt og kjøper dette pisset av en slutt som LOST forfatterne ga oss rett og slett fordi vi er blitt så vandt til å godta alt av forklaringer fra Damon, Carlton & Co. som vi har blitt gitt de siste sesongene at det nesten er skummelt. Vi har kalt de ”mesterhjerner” og gitt de mye ufortjent kredit fordi vi trodde de hadde det hele ferdig tenkt ut og at vi ville få svarene vi var på jakt etter i den siste sesongen. Vi har blitt snytt, og jeg skal fortelle dere grundig hvorfor! Jeg skal gi det inn med teskje til dere!

 

Hvorfor vi ble forelsket i serien

 

Vi ble forelsket i serien fordi vi fulgte en gruppe mennesker som hadde strandet på en øde øy og måtte med det som utgangspunkt lære å leve med hverandre, fø hverandre og overleve. Vi ble forelsket i serien fordi enhver TV-seer kunne kjenne seg igjen i en av karakterene på serien og fordi hver og en karakter spilte en stor rolle for gruppens samhold. Vi ble forelsket i serien fordi det var en enorm spenningskurve allerede fra første episode og mange spørsmål ble stilt. Vi ble forelsket i serien fordi den stadig tok opp spennende temaer, tok nye vendinger og tok oss flere ganger på sengen!

 

Hva serien dreide seg om

 

Serien dreide seg om karakterene fra flystyrten (Oceanic Airline 815), karakterene på øyen (The others og på en måte Dharma også) og øyen selv. Om vi fordeler karakterene som et aspekt for seg selv, kan vi si at serien dreide seg om to aspekter: karakterene og øyen.

 

Hvorfor sesong 6 var dårlig

 

1. Hydrogenbomben! Den gjorde jo ikke en dritt, gjorde den? Nei! Tydeligvis ikke. Og om den så gjorde, hva faen gjorde den? Er det meningen vi skal gjette oss til all driten forfatterne ikke har kontroll over, fordi om det er tilfellet er det et forbanna dårlig argument. Og når de ble sendt tilbake til ”nåtid” av den, burde ikke… uhm… halve øyen vært sprengt i biter?

 

2. Komme til poenget! I hele sesongen gikk de frem og tilbake uten mål og mening. De dro til the black rock for å sprenge flyet, men så sprengte the black rock, men de bestemte seg for å dra til flyet allikevel, så møtte noen av de på Flocke og ble venn med han, men så stakk de av og så ble de venn med han igjen osv, osv. Det var aldri en rytme i denne sesongen. Den var et eneste stort rot, og fans kan blånekte dette til de blir blå i trynet, men dette er hard fakta: De var totalt ute og kjøre denne sesongen. Den var et eneste stort tidsfordriv. Sesong 6 kunne bestått av fem episoder.

 

3. FW: Flashsideway! HVORFOR MÅTTE VI SE PÅ DETTE PISSET? Det hadde ingenting å si før siste episoden utav sesong 6. INGENTING! Og hvorfor i hellsikken hadde Jack en unge i FW? Det hadde jo ikke en dritt å si i det store bildet. Om det var for å ta opp det at Jack hadde et dårlig forhold til faren og at nå var Jack i samme situasjon, så hadde det fortsatt ikke en dritt å si. Hvorfor ikke? Jo, fordi vi allerede har sett dette! Vi som seere vet hele denne skandalen av et forhold mellom Jack og faren. Hele Flashsideway var mer eller mindre meningsløst uansett hvordan man snur og vender på det!

 

 

4. Det var ingen karakterutvikling! Karakterene, utenom Jack, hadde nøyaktig samme ståsted i denne sesongen som i forrige. Ingen av de nye karakterene denne sesongen fikk vi noen gang sympati for, og enkelte karakterer klarte de til og med nesten å ødelegge. Sikter da altså til Sayid, Claire og Flocke! Takk og lov for at vi har kjent Sayid i fem sesonger, visst ikke hadde de rett og slett ødelagt alt jeg hadde av sympati for karakteren denne sesongen.

 

Claire var helt nyttesløs denne sesongen og det var overhodet ingen karakterutvikling! Hun grein en hel sesong om at hun ville se Aaron igjen, og vi fikk aldri se deres reunion engang, om det i det hele tatt ble noen, noe vi nesten bare får gå utifra. Fire sesonger ble vi kjent med Claire, men i denne sesongen… Jeg har aldri misslikt en karakter jeg før har likt så mye i hele mitt liv… en seers verste mareritt, og det serverte forfatterne meg i hva som burde vært en top-notch sesong.

 

5. Sayid-Back-2-Life! Hva i all verden var det for noe? Hva vekket han til live? Vi ble aldri fortalt dette på en måte at vi kan være sikker. Og hva feilte egentlig Sayid? Vi ble bare fortalt at det var noe ondt inni han også bestemte folka i The Temple seg for å ta livet av han. Og hvorfor bringe han tilbake egentlig? Slik at han kan gå rundt i flere episoder uten å smile og til slutt sprenge seg selv?...

 

6. Moren til Jacob og the MiB sa at å gå ned i ’The Light Cave’ ville være verre enn døden selv, og når MiB ble hevet inn der ble han forandret til Smokey.

I siste episoden av sesong 6 går både Jack og Desmond inn der, men de klarer seg helt fint? Til og med Flocke/MiB går jo inn der – igjen!

 

Hvorfor slutten var dårlig

 

Den hadde ingenting med serien å gjøre! INGENTING! Den ga oss en slutt vi kan grine over, av to forskjellige grunner til og med, men ingenting mer.

 

Hvorfor slutten var dårlig er utrolig, utrolig enkelt å svare på: Den hadde ingenting med øyen å gjøre, ett utav de to aspektene som serien handlet om, ble totalt ignorert. What the? Og dette godtar dere? Dette er helt greit? Dere slikker jo ræven til Damon og Carlton.

- ’Vi liker det dere har servert oss tidligere, så vi kan ikke skuffe dere med å si at vi ikke likte dette’.

 

OB-FI313_lost_G_20100121105846.jpg

 

Jeg aksepterer ikke at de gir oss en møkka sesong som kun har spilt på tidsfordriv og et alternativ univers (eller hva faen jeg skal kalle det) som ikke hadde noen betydning, og avslutter til og med det hele med å utelate et helt aspekt som vi har fundert over i flere sesonger.

Jeg krever svar!

 

- ”Men ved å ikke gi svar har jo vi fans masse å fundere over i lang tid og dermed vil serien aldri dø. Det er genialt!”

… Når du først har laget kaken, så får du faen meg se å pynte den også! Jeg krever svar på de tingene som lenge har vært fundert over og som burde vært besvart, og de tingene som rett og slett ikke henger på greip.

 

- ”Hvilke spørsmål?”

- Vel, det er nok av spørsmål og jeg orker ikke ramse opp en drit av den grunn at da begynner superhardcore fans å besvare de med sine egne teorier eller flette sammen noe som høres ut som et riktig svar. Du finner flere spørsmål i denne tråden, ikke for å snakke om på nettet om det skulle være et problem.

 

john-locke.jpg

 

Flockes død var bare rett gjennom tragisk på alle måter. Den skulle vært gjort mye mer utav. Det var en typisk birolle død, og han hadde ikke en birolle! Men for all del… det er jo Damon og Carlton som skrev episoden, de to supergeniene. Åh, kyss meg i ræven!

 

Jeg er dypt, dypt skuffet over LOST forfatterne og vil bare ende mitt innlegg med å si dette:

- ALDRI, ALDRI si at Damon og Carlton er geniale fordi de er de to største idiotene jeg har vært borti. Credit til J.J Abrams for å ha laget en god første sesong, og litt til Damon og Carlton & Co. som på merkelig vis har klart og lage noen spennende sesonger etter det. Jeg stiller meg kritisk til om det er de som har planlagt alle de andre sesongene. De har kanskje god fantasi og mange gode ideer, men i sesong 6 har de bare drete seg helt ut på alle måter og jeg aner ikke hva som plutselig endret seg oppi hue deres.

Endret av FredrikH
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor slutten var dårlig

 

Den hadde ingenting med serien å gjøre! INGENTING! Den ga oss en slutt vi kan grine over, av to forskjellige grunner til og med, men ingenting mer. Hvorfor slutten var dårlig er utrolig, utrolig enkelt: Den hadde ingenting med øyen å gjøre!

 

Jeg skjønner forsatt ikke hvordan folk ignorerer det faktum at slutten hadde ALT med serien å gjøre. Den hadde også alt med øya å gjøre, fordi øya var grunnen til at alle de satt der, at alle de fant hverandre, at alle kom seg videre fra det dårlige livet sitt. Ang. gåtene er de viktigste besvart, men spørsmålet gjenstår med resten om de bare har laget masse piss for å gjøre det spennende, eller om vi bare er for blinde til å se svaret.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

(.....)

Wow, du skrev alt det jeg tenkte på, men som jeg ikke fikk formulert. Tusen takk, dette er det beste jeg har lest. Helt enig som du poengterer, øya var det andre viktige aspektet ved denne serien, og dette ignorerte Darlton helt mot slutten. Og som du sier, hva angår karakterene, så var det lite utvikling i siste sesong. Enig som du sier, man fikk lite sympati med Sayid i denne sesongen. Denne sesongen var et eneste rot, og kulminerte med den verste slutten serien kunne ha hatt.

 

Et annet viktig moment du nevner, er at det virker som at folk støtter Darlton uansett, de evner ikke å se at dette var en svak slutt. Folkens, jeg skjønner at dere var svært engasjert i serien gjennom 6 år, tro meg, det var jeg også, men i motsetning til dere, er ikke jeg en fangirl/fanboy. Det går an å være kritisk, selv om man tydeligvis har likt serien i lang tid.

 

Slutten beviste at sesong 6 var et eneste rot, og at Darlton ikke visste hva de ville med serien. Hele sesong 6 minner om et hastverksarbeid. Og, ikke bare det, de hadde tilstrekelig med tid til å gi oss svarene. Men, neida, nå skal de lokke dere fanboys/fangirls til å betale i dyre dommer for 20min ekstra materiale til sesong 6 dvd/bluray boksen, for å få "svar" på spørsmål angående øya. Hurra! Snakk om pengegriske mennesker. De har i sannhet vist, at de gir blanke f... i tilhengerne av Lost, og nå bare bryr seg om å tjene mest mulig penger.

Lenke til kommentar

Hvorfor slutten var dårlig

 

Den hadde ingenting med serien å gjøre! INGENTING! Den ga oss en slutt vi kan grine over, av to forskjellige grunner til og med, men ingenting mer. Hvorfor slutten var dårlig er utrolig, utrolig enkelt: Den hadde ingenting med øyen å gjøre!

 

Jeg skjønner forsatt ikke hvordan folk ignorerer det faktum at slutten hadde ALT med serien å gjøre. Den hadde også alt med øya å gjøre, fordi øya var grunnen til at alle de satt der, at alle de fant hverandre, at alle kom seg videre fra det dårlige livet sitt. Ang. gåtene er de viktigste besvart, men spørsmålet gjenstår med resten om de bare har laget masse piss for å gjøre det spennende, eller om vi bare er for blinde til å se svaret.

Er du helt naiv bakom brillene, Leif?

 

Fordi de var på øyen har slutten noe med øyen å gjøre? Så om de hadde møttes på 7-Eleven ville slutten hatt 'alt med 7-eleven å gjøre'? Slutten hadde ingenting med øyen å gjøre annet enn av den var der. Det var dessutten The hatch som foresaket at de havnet på øyen, men det er ikke poenget, så jeg legger den brødbiten ut til kråkene. Begrepet 'øyen' vil jo si mysteriene der, det vi ikke har fått besvart osv, osv.

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer aller mest på er at du angriper serien og sier at forfatterne ikke har peiling, bare fordi du ikke fikk svarene på sølvfat. Det er greit nok å være lei seg for det, men du vet faktisk ikke om svarene er der, eller om du må lete for å finne dem. Personlig stiller jeg meg forløpig nøytral til om forfatterne har rotet eller om det faktisk finnes svar, men jeg har all grunn til å tro det finnes svar da man stadig finner ut nye ting om denne serien.

 

F.eks ang. Hydrogenbomben har jeg lest at det var den som forårsaket Flash-sideways, og da har den jo hatt en oppgave av betydning.

 

Det med at Sayid kom til live vet jeg ikke om det finnes svar på enda, men vi vet at grunnen til at han kom til live var fordi en skulle redde folkene i ubåten ved å ofre seg selv. Det med at han kom til live er på en måte spesielt, men vi visste fra før av at øya har healet mange andre før han, i andre tilfeller. Ikke nødvendigvis død, men andre ting. Dette er så omfattende at jeg er sikker på det finnes et svar bak det.

 

Og ang. at Jack og Desmond gikk ned i hjertet av øya trenger heller ikke å være helt fail. For det første hadde på forhånd Jack fått Jacobs rolle noe som gjør han spesiel i forhold til alle andre, men han merket ingen forskjell. Dette kan ha fått en innvirkning på hvordan han kan håndere kreftene fra øya. Desmond vet vi allerede er den eneste som kan motstå elektromagnetisme, så den saken er biff. Det at broren til Jacob ble til smokey, har nok stor sammenheng med elektromagetismen der nede, for som du sikkert vet inneholder Smokey elektrisitet. Det at flocke gikk ned tid har vell ingen betydning, da han kan sikkert lett motstå elektromagnetisme da han faktisk er laget av det selv. Dette er jo bare teorier, men det betyr ikke at det ikke stemmer for det.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...