Gå til innhold

Lost 6x17-18: "The End" (USA)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@nybb: Jacob snakket om at "we're very close to the end," som i at det snart var over. Og ALT viste seg jo å være slutten, der all møttes til slutt. The End var "the end" som Jacob snakket om, pluss at det var slutten av Lost. Dobbel betydning.

Endret av CRWTH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var slutten for original story ja.. Men det ble jo i utgangspunktet ikke det heller. Hurley og Ben voktet jo øya for x antall tidsenheter.

 

Det må bety at det var slutten for karakterenes liv i original story, for det er den eneste slutten jeg kan se i allefall

Lenke til kommentar

Jeg tipper han tenkte at "The End" er nær for MiBs skjebne..

Tviler jeg sterkt på.

 

Når man kommer med slike innspill må man begrunne..

 

Jeg tror det p.g.a alt som foregår når Jacob sier det, er så relatert til MiBs oppdrag. Han vet at enten vil MiB lykkes eller mislykkes, med andre ord, enden for hva hans intensjoner på øya er. Og de intensjonene gir jo store konsekvenser, det vet vi jo..

Lenke til kommentar

Jeg er uenig med deg i punkt 3. OCKi.

 

Jeg og mener at sjarmen i LOST druknet i avlsutningen. Vanskelig å forklare hvordan men.. Jeg vet jo at alt som skjedde på øya var ment to be for at ting skulle bli som de ble i Afterlife.. Men allikevel føler jeg at slutten ble litt annerledes i forhold til de forrige 5 sesongene.

 

Slutten var selvsagt episk. Men føler at den skiller seg ut i en litt negativ retning i forhold til de følelsene jeg hadde for sesong 1-5!

Lenke til kommentar

Nei. Det er ikke slik.

 

Jeg likte ikke Prison Breaks seriefinale heller. Selv om "we're free" var stikkordet synes jeg ikke sjarmen var der. Scrubs derimot (litt tåpelig sammenligning men), synes jeg bevarte sjarmen samtidig som de avsluttet med stil.

 

LOST synes jeg tok et steg for langt utenfor det som gav serien sjarm i mine øyne - det er umulig å forklare hvorfor det gjorde det.

 

Jeg er heldigvis ikke så oppslukt at jeg ikke klarer å se noe negativt, for det gjør jeg. Absolutt alt kan kritiseres.

Lenke til kommentar

 

Kjære FredrikH (og for den saks skyld alle andre som deler hans innsiktsfulle mening om den siste sesongen av LOST).

 

Fantastisk lesning!

/ kommentar på hele posten din

 

For det første, for meg handlder det veldig mye om hva fortfatterne visste og ikke visste, og hva de planlagte..

 

La oss si for argumentets skyld at forfatterne og de som laga showet ikke hadde noen plan. De skrev historien uten å tenke over hvordan de skulle forklare den.

Dette forklarer utsagn som f eks "everything will be explainable with science" og ting som Walt og sluteen..

 

Kanskje det ikke gjør det for deg, men for meg ødelegger det veldig hvis jeg vet at liksom mesteparten av det som skjer er tull - tull som oss seere må fikse.

Lenke til kommentar

La oss si for argumentets skyld at forfatterne og de som laga showet ikke hadde noen plan. De skrev historien uten å tenke over hvordan de skulle forklare den.

Dette forklarer utsagn som f eks "everything will be explainable with science" og ting som Walt og sluteen..

 

Kanskje det ikke gjør det for deg, men for meg ødelegger det veldig hvis jeg vet at liksom mesteparten av det som skjer er tull - tull som oss seere må fikse.

 

Det er nettopp dette jeg prøver å motbevise.

Noen mysterier blir besvart direkte og andre indirekte! Med "indirekte" mener jeg at de har slengt inn små hints her og der som vi er ment å pusle sammen selv.

Hvis du går på den linken jeg skrev ned vil du se at det de aller fleste mysteriene allerede er besvart, og mindre ubetydlige mysterier i den store sammenhengen kan man tenke seg til selv!

Dette beviser at de hadde en plan fra begynnelsen av.

 

Vi har også mange små hints tidlig i serien som forutsier hvilke retninger serien kom til å ta.

For eksempel i sesong 1 ser vi Hurley og Sayid fleipe om tidsreisning når de prøver å fange opp radiosignaler på stranda. I Claires drøm ser vi Locke sitte med et svart øye og et hvitt øye mens hun leter etter Aaron, som ikke var i krybben sin. Vi har også Lockes ikoniske backammon scene med Walt - For å ikke snakke om Adam og Eva mysteriet. Dette er alle små geniale hints om hva som kommer til å skje mye senere og er for meg bevis nok at de hadde en plan på det hele.

 

Jeg tviler STERKT på at skaperne bak et 200 millioner dollars TVshow fikk lov til å skrive i blinde. Produsentene har nok gitt sterke krav de første åra om at det er en fastsatt slutt på det hele.

Endret av OCKi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For eksempel i sesong 1 ser vi Hurley og Sayid fleipe om tidsreisning når de prøver å fange opp radiosignaler på stranda.

 

Oh come on, gimme a break..

 

Det der er bullshit. Joda, samtalen fant sikkert sted, men det du leser utifra det er så vanvittig naivt og godtroende, jeg blir oppgitt.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Oh come on, gimme a break..

 

Det der er bullshit. Joda, samtalen fant sikkert sted, men det du leser utifra det er så vanvittig naivt og godtroende, jeg blir oppgitt.

 

Locke: Why do you find it so hard to believe?

Jack: Why do you find it so easy?!

Locke: It's never been easy!!

 

:p

 

Selv om det kanskje er det mest naive benet som støtter troen på Darlton, velger jeg fremdeles å tro på det! Dette er en TV-serie - ikke en religion. Hvis underholdninghetsverdien stiger hvis jeg velger å tro på noe som i utgangspunktet er naivt, setter det ikke en stopper for å tro at de der og da hadde små spire-ideer til å skrive et plott revolvert rundt timetravel for å utforske øyas historie senere i serien - hvis den ikke ble kansellert.

 

På en annen side har det stort sett ingen ting å bety lengre om de hadde det planlagt eller ikke. Historien er ferdig. Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å godta den slik den er?

Endret av OCKi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dette er en TV-serie - ikke en religion.

 

Riktig. Og TV-serier bør bedømmes objektivt når man til slutt skal bedømme kvaliteten på det fulle og hele produktet. Bruke science! Ikke faith...

 

Hvorfor er det så vanskelig for enkelte å godta den slik den er?

 

Jeg godtar at den er slik den er jeg - en skuffelse. Etter fantastiske sesong 4og5 hadde jeg håpet på at de ville innfri og løse dette på en ypperlig måte i sesong 6 og slik sette serien helt på øverste hylle kvalitetsmessig, sette den oppe blant serier som for eksempel The Wire - altså kunst. Men dessverre.

Endret av PIN-kode
Lenke til kommentar

Jeg godtar at den er slik den er jeg - en skuffelse. Etter fantastiske sesong 4og5 hadde jeg håpet på at de ville innfri og løse dette på en ypperlig måte i sesong 6 og slik sette serien helt på øverste hylle kvalitetsmessig, sette den oppe blant serier som for eksempel The Wire - altså kunst. Men dessverre.

 

Jeg beklager du ikke hadde den samme opplevelsen jeg fikk og at du ikke setter serien høyere en The Wire. For det gjør iallefall jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...