Gå til innhold

Lost 6x17-18: "The End" (USA)


Anbefalte innlegg

Har kanskje tidligere sagt at jeg ikke bryr meg med de uløste mysteriene, og det gjør jeg ikke særlig heller... Men skulle det vært et ubesvart spørsmål som ble besvart... Måtte det ha vært den fire-tåede statuen. Den måtte ha vært utrolig stor i det hele. Ville i alle fall bare sett den, om ikke fått noe videre forklaring.

Statuen er kanskje et av de minste mysteriene. Det har vært mange på øya før. Den ble bygget av noen tidligere. Men jeg skal være enig i at vi ble løyet til, på den måten at statuen ga inntrykk av å være viktig, men så var den bare en filleting.

 

Som så mye annet i Lost.

 

Produsentene har løyet mye.

 

En morsom ting med statuen er hvordan den har forandret seg eller om det faktisk er to forkjellige, i en scene har den beina spredd, mens i en annen har den det samlet.

Lurer på om dette er bevisst, eller bare en film feil

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kanskje tidligere sagt at jeg ikke bryr meg med de uløste mysteriene, og det gjør jeg ikke særlig heller... Men skulle det vært et ubesvart spørsmål som ble besvart... Måtte det ha vært den fire-tåede statuen. Den måtte ha vært utrolig stor i det hele. Ville i alle fall bare sett den, om ikke fått noe videre forklaring.

Statuen er kanskje et av de minste mysteriene. Det har vært mange på øya før. Den ble bygget av noen tidligere. Men jeg skal være enig i at vi ble løyet til, på den måten at statuen ga inntrykk av å være viktig, men så var den bare en filleting.

 

Som så mye annet i Lost.

 

Produsentene har løyet mye.

 

Jada, statuen var bare plassen der Jacob holdt til, rommet inni sokkelen til statuen var bare rommet der MIB fikk Ben til å drepe Jacob i sesong 5-finalen, og videre drepte Bram og gjengen hans. Ikke viktig i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvis Jack ikke hadde fått på plass steinen, hadde øya sunket på havets bunn, og alle hadde dødd.

 

Akkurat det hadde vel vært likegyldig om jeg har forstått det rett. Med tanke på at slutten KUN handlet om at alle ble gjenforent ETTER at de hadde dødd.

 

Sitter med blandede følelser etter siste episode her. Synes det var synd at den var såpass lite mytologisk og teknisk av seg at den ikke svarte på flere iktige spørsmål.

Forøvrig så begynte scenen der jack og Flocke slåss ganske episk, men sluttet helt dritt. Skutt i ryggen og ferdig med det:(

 

Denne episoden burdte vert en dobbel-dobbel episode med flere rent teknisk forklarende punkter.

Hadde vært helt fornøyd med slutten om jeg hadde fått vite litt om energien, statuen og smokey.

 

Det var to slutter i finalen. Det hadde kanskje ikke vært så mye forskjell for den ene av de (FSW), mens den andre ville vært helt annerledes, og ikke like vakker.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som stusser over det faktum, at når broren til Jacob ble kastet inn i hulen, så ble han forvandlet til smokey, men når Desmond, Flocke og Jack går gjennom samme inngang, så skjer det ingenting. Hva er greia med det?? Enda et hull i historien, og enda et bevis på at sesong 6 var et hastverksarbeid...

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som stusser over det faktum, at når broren til Jacob ble kastet inn i hulen, så ble han forvandlet til smokey, men når Desmond, Flocke og Jack går gjennom samme inngang, så skjer det ingenting. Hva er greia med det?? Enda et hull i historien, og enda et bevis på at sesong 6 var et hastverksarbeid...

 

"Brother" var død når han ble forvandlet til Smokey. Desmond, Jack og Flocke var ikke død. Er nesten latterlige de innleggene hvor folk kommer nærmest ut å skal "henrette" forfatterne når de ikke har tenkt ut ting selv.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som stusser over det faktum, at når broren til Jacob ble kastet inn i hulen, så ble han forvandlet til smokey, men når Desmond, Flocke og Jack går gjennom samme inngang, så skjer det ingenting. Hva er greia med det?? Enda et hull i historien, og enda et bevis på at sesong 6 var et hastverksarbeid...

Her tror jeg du er litt kjapp med å si at de tar feil. Uten å vite det nøyaktige svaret så kan jeg komme på ihvertfall et par teorier som greit forklarer dette - bl a at det kun finnes ett røykmonster. La oss si at røykmonsteret må overta en menneskekropp og at det nå er fanget i hulen. Når MIB faller i hulen og blir overtatt av monsteret så dør MIB og røykmonsteret slipper løs. Etter det er det rimelig fritt frem for å besøke hulen, da røykmonsteret har sluppet ut og ikke er der lenger. Så har man i tillegg teoriene over meg som også gir gode svar, som kan være riktig. Men selv om de ikke er det, så viser de at du var litt kjapp i anklagelsen.

 

Et hul i forklaringen din, og et bevis på at argumentet ditt var et hastverksarbeid...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje "fake mamma" hadde gjort noe med de (blandt annet slik at de ikke kunne drepe hverandre) som gjorde at det fikk enorme konsekvenser dersom de gikk inn. Og dere som nevner desmond, han var jo tilbake på øyen nettopp pga hans store mostandskraft til energien i hulen. Nå er dette bare spekulasjoner. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som stusser over det faktum, at når broren til Jacob ble kastet inn i hulen, så ble han forvandlet til smokey, men når Desmond, Flocke og Jack går gjennom samme inngang, så skjer det ingenting. Hva er greia med det?? Enda et hull i historien, og enda et bevis på at sesong 6 var et hastverksarbeid...

 

"Brother" var død når han ble forvandlet til Smokey. Desmond, Jack og Flocke var ikke død. Er nesten latterlige de innleggene hvor folk kommer nærmest ut å skal "henrette" forfatterne når de ikke har tenkt ut ting selv.

 

Er morsomt hvordan du deklarerer andres spørsmål som "latterlige" når du selv ikke har peiling på hva som skjedde.

MiB slo faktisk bare hodet på noe.. Det er SVÆRT liten sjanse for at han døde.. Uansett så er det ikke bevist på noen som helst måte, og hvorfor han ble smokey er et mysterium.

 

Her er scenen.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen som stusser over det faktum, at når broren til Jacob ble kastet inn i hulen, så ble han forvandlet til smokey, men når Desmond, Flocke og Jack går gjennom samme inngang, så skjer det ingenting. Hva er greia med det?? Enda et hull i historien, og enda et bevis på at sesong 6 var et hastverksarbeid...

 

Grunnen til at det ikke skjer noe med Flocke er jo at han ikke er i hjertet av øya, der denne korken er. Desmond er imun mot denne energien, noe du BURDE ha fått med deg. Angående Jack er jeg enig, men teorier går på at pga den gode handlingen han gjorde. Det å redde øya, gjorde at han ikke hadde noe "ondskap" i seg og dermed ikke kunne bli forvandlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...