Gå til innhold

Lost 6x17-18: "The End" (USA)


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke se for meg at de bare døde i krasjen. Det er nesten like ille som at noen bare drømte det hele, og slik tror jeg ikke de som skrev serien ville endt det. Et tegn på at det ikke endte slik var så klart at Jack, i den siste, avgjørende scenen så flyet fly av sted med Sawyer, Kate, Claire, Miles, Richard og Lapidus. Det må ha betydd at disse levde videre, og døde en eller annen tid etter Jack.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan noen kan tro at alt som skjedde på øya ikke var virkelig, er helt uforståelig for meg. Det blir jo sagt helt direkte i slutten av serien, "everything that's happened to you is real".

 

Dette er mitt første innlegg etter å ha sett finalen av LOST, jeg trengte litt tid til å fordøye det hele, og tatt i betraktning at all diskusjon her inne er et sirkus av kriging mellom de som elsket finalen og de som hatet den, de som forsto hva det hele dreide seg om, og de som ikke gjorde det og de som bare misforstår med vilje fordi de allerede hadde bestemt seg på forhånd for å være negative.

 

Jeg hadde egentlig tenkt å skrive et skikkelig langt recap med mine følelser omkring både finalen og hele serien som helhet. Men jeg tror jeg dropper det, tror ikke jeg skal si så mye fra eller til. Finalen var fantastisk emosjonell, for min del var det de gangene karakterene fikk flasher fra sine tidligere liv som gjorde sterkest inntrykk, og jeg innrømmer lett at jeg gråt flere ganger i løpet av finalen.

Følelsene når det hele var over, var blandet. Følte meg mest tom, og det var uvirkelig å tenke på at det var slutt. Tror ikke det helt har sunket inn enda. Uansett, klart var det masse spørsmål vi ikke fikk svar på, men det forventet jeg heller ikke å få. Så jeg klager ikke. Etter en ny gjennomgang av finalen liker jeg den enda bedre, og det som er viktig for meg er at serieskaperne lyktes i å gi oss en vakker og (hvertfall for min del) tilfredsstillende avslutning på det som for meg vil bli stående som tidenes beste tv-serie. LOST var et fenomen, den vil aldri bli glemt, og jeg gleder meg til å se gjennom alt igjen om noen år. Takk for en fantastisk reise.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@PIN-kode: Noen fans setter faktisk pris på det de får, spesielt når det er av så høy kvalitet som Lost.

 

@Ramius: Er det seriøst så vanskelig for deg å forstå at de ikke har vært døde hele tiden? Christian sier det så klart at det skal være nesten umulig å misforstå! Skjønner at noen, hvis ikke mange, kan misforstå noe sånt like etter episoden, men herregud, det har gått tre dager siden finalen, og du har enda ikke fattet at de ikke er døde, selv om folk i denne tråden har gjentatt det opptil flere ganger. Og setningen jeg skrev på forrige side som PIN-kode quotet på toppen av denne siden var hovedsaklig rettet mot deg.

 

Er det seriøst vanskelig for deg å forstå at hundrevis av fans sitter igjen med inntrykket av at de alle var døde hele tiden? Dette er det flere ting som indikerer i serien. Det er ingen som bekrefter at DIN TOLKNING er riktig. Og at du siterer Christian er latterlig. Han er en birolle uten noe viktighet i det hele tatt.

 

Hvor mange ganger har vi ikke hørt folk bruke "figment of my imagination" i en settning. Mitt inntrykk er at alle eksterne faktorer fra øya, enten det er Charles Widmore, osv osv, er en fantasi fra en eller flere personer på øya, som har smeltet sammen med de andre.

 

For å sitere Christian, som du liker så godt så "this is a place you made together".

 

Jeg syns det er artig Ramius, at du i løpet av hele denne tråden her har blånektet andres mening og oppfatning om at karakterene ikke døde i flystyrten - uten en eneste gang å liste opp hva du mente skjedde og med nok bevis til å støtte det opp. Ok, det er tydeligvis ikke nok bevis for deg at en bikarakter som Christian Shephard forteller klart og tydelig at alt har skjedd og at alt er ekte. Nå blir jeg veldig spent på dine faste harde fakta, som ikke er basert på en birolle i serien, på at alle faktisk døde i flykrasjet.

 

Og, hva mener du med at personer som Charles Widmore er oppdiktet? Mener du også at Penny, Nadia, Desmond og alle de andre karakterene vi er blitt mer eller mindre kjent med opp gjennom seks sesonger er oppdiktet også? For, så vidt jeg har forstått det, så er jo ikke akkurat Desmond med på denne flyturen som resulterte i at flyet styrtet - heller den som forårsaket det? Er Desmond bare en figur som ble skapt for at en eller flere av hovedkarakterene skulle ha noen å skylde på for at de krasjet? Hmm, og blant disse eksterne faktorene, vektlegger du da også Dharma Initiative? The Black Rock? Og Jacob også kanskje - i og med at vi nå vet at han også "kom" til øya ved feiltagelse? Høres nesten ut, i mine ører, som om du mener at hele serien og dens mysterier og mange karakterer, som senere ble hovedkarakterer, kun er "a figment of my imagination" - og dermed ikke bedre enn at hele serien var en drøm.

 

Ser frem til dine flotte beviser fra sikre kilder om dødsfallene til alle i krasjet, og hvor mange av de eksterne faktorene du mener er oppdiktet :)

Endret av Thensrud
Lenke til kommentar

Flott slutt på en fantastisk reise vi har vært gjennom med Lost. Likte episoden godt, kanskje litt misfornøyd med scenen og det så skjedde med Flocke der. Tror folk har trod og bygget seg opp at dette var episoden med alle svarene og der alt skulle skje. Men, sånn er ikke Lost og derfor elsker vi denne serien.

 

 

Btw, litt komisk at Christian kom i den dressen, men hadde snickers på seg :p

Lenke til kommentar

Tror jeg kan si meg enig i mye av det Nevnarion sa litt oppi her.

 

Rett etter at jeg så finalen, satt jeg igrunn igjen med et tomt uttrykk, og kjente jeg var litt skuffa. Men nå som jeg har fått litt tid på å fordøye avslutningen, må jeg og si at jeg liker den vesentlig mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg mener at bomben fungerte jeg, og at det var den som lagde den nye linja. Bortsett fra at det ikke var noen linje, siden den var uavhengig av tiden. Tror nok bomben rotet så mye med øyas indre at den tok to vendinger, på den ene siden gjorde kreftene på øya at bomben ikke gjorde noe særlig skade og øya dermed var like hel, bortsett fra at ingen klarte å få unger lenger, og på den andre siden gjorde bomben så mye tull i øyas indre at øya sank og hele verden ble løsrevet fra tiden. Her lever folk og virkelighetene til folk blir forandret, det er heller deres drømmer som blir virkelighet mer eller mindre....Men dette er da altså en drømmevirkelighet, som samtidig er virkelig, siden folk fremdeles kan dø, hvordan det da fungerer, siden de jo allerede er døde...det skjer vell det samme som med Christian som jo døde i denne virkeligheten, men da fant ut hvordan det hele hang sammen. Så når de da finner sin konstant og "husker" så ser de hele livet sitt som de har levd, uavhengig av når de oppdager dette i denne verdenen, og etter oppdagelsen er de klar for å gå "videre".

 

Dette er veldig fasinerende. Syns det var utrolig spennende at desmond gjennom elektromagnetismen ble connected med "drømmeverdenen", han hadde faktisk sett denne verdenen, noe som er litt spesielt siden det skjer etter han e død, det blir dermed en slags etter døden opplevelse...men uansett, dette fører jo til at Desmond blir den første til å "huske" og bestemmer seg dermed for å hjelpe de andre i å huske...artig...

 

Men uansett, er veldig fornøyd med avslutningen, trist at det hele er over...

 

hadde jo vært artig om de etter en stund hadde lagd en miniserie om livet på øya en god stund etter, for å se hvordan det er når Hurley og Ben hjelper hverandre med å beskytte øya.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...