Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

En månede etter jeg sa jeg ikke ville ha vannkjøling... er det noe her jeg burde forandre før den siste GPUblokka kommer på mandag? Eller er det noe jeg har gjort feil?

 

Har to 140 vifter til raden oppe, men venter til etter systemet er vått med å feste de pga kablene under. Vurderer å bestille en høyere tube til reservoaret også, bare for å fylle tomrommet :p

post-96473-938674_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du plass til en slange på baksiden av kabinettet, ved siden av kabelføringa di? I såfall så ville jeg vurdert å snu radiatoren din i front opp-ned, så ført slange ut der og igjennom igjen til CPU-blokka fra siden. Men dette er kun for det estetiske, og min smak. Syns du har en ryddig loop ellers, bare å fylle på og se på boblene :)

Lenke til kommentar

Jeg angrer på at jeg ikke hadde overvåkning av pumpen med mulighet til å stoppe maskinen umiddelbart ved pumpestans. Koster mye, og er vel ikke like relevant i en liten loop med lite som kan gå galt. Men kjekt å ha? Helt klart.

 

En annen fordel med slikt utstyr er at det også åpner nye, fine måter å styre vifter etter behov. Å la viftene kutte ut helt når maskinen går på tomgang er herlig.  :love:

Lenke til kommentar

Bruker selv kun komp. fittings fra bitspower, og de fleste svivlene mine er også derfra. Har et par fra EK, men føler de ikke er like solide (svivlene), så de har jeg plassert ved res. Om det skulle lekke, så renner det kun ned bunnen av kabinettet.

 

Er OK fornøyd med min loop pr. dags dato. Vil gjerne bytte kabinett og få plass til en 360 til elns (Da mitt kabinett er en smule for lite når man må ha radiatorene på utsiden).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg ville sett litt bort fra ytelse/pris og betalt ekstra for en blokk der også toppen er i metall. Koster ikke mye ekstra, er penere, og det er mindre som kan gå galt med en topp i metall.

 

Kanskje er det bare jeg som er paranoid etter to tilfeller av uhell med billige EK-blokker, og et akrylreservoar som sprakk(?!)... men jeg stoler ikke på acetal/akryl lenger.

Lenke til kommentar

Hva er konsensus for den beste CPU-blokka for tida? EK Supremacy EVO?Hvilke andre blokker vil dere eventuelt anbefale for et bra pris / ytelse forhold?

Har denne, synes det er den peneste på markedet, og ytelsen er det ingen ting å utsette på.

post-310748-0-63563400-1476110701_thumb.jpg

Endret av joakaune
Lenke til kommentar

Er ikke all verdens utvalg i norske butikker så blir vel enten "Supremacy EVO Original CSQ - Acetal" eller "Supremacy MX - Acetal". Ytelsen skal være veldig lik så jeg har ikke helt klart for meg forskjellene mellom de to. Er det verdt 175 kr opp til EVO?

 

Jeg har hatt en forestilling om at Supremacy blokkene er forholdsvis restriktive, men EK kaller det "very high-flow design" så det er kanskje ikke noe problem med en Jingway DP-400 og GPU i loopen?

 

Det er forsåvidt greit at det ser bra ut og her vinner EK "hands down" etter min mening, men utseendet er ikke kritisk.

 

Jeg ville sett litt bort fra ytelse/pris og betalt ekstra for en blokk der også toppen er i metall. Koster ikke mye ekstra, er penere, og det er mindre som kan gå galt med en topp i metall.

 

Kanskje er det bare jeg som er paranoid etter to tilfeller av uhell med billige EK-blokker, og et akrylreservoar som sprakk(?!)... men jeg stoler ikke på acetal/akryl lenger.

Acryl er uaktelt, men har du hatt problemer med acetal topp også?
Lenke til kommentar

Bør ikke være noe problem med DP-400 og et par helt vanlige blokker i en vanlig loop. Bare pass på at du ikke struper pumpen for langt ned i hastighet. DP-400 fungerte helt greit i den lange loopen min med tilsvarende blokker. Stor forskjell opp til en kraftigere pumpe, ihvertfall når det gjelder støy - kan skru ned en kraftigere pumpe og fremdeles få samme ytelse som DP-400. Men om du ikke vil opp på dyrere/kraftigere pumper, så holder DP-400 lenge.

 

Får jo Supremacy EVO i full nikkel til 849 fra techbay... 

 

Begge de jeg har hatt problem med har vært acetal-topp. Google litt rundt og det fins også plenty av andre som har samme erfaring. Virker dog noen hakk tryggere enn acryl.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Acetal-toppene er vel ikke så verst, det er bare at gjengene kan ryke litt lett om man er litt hardhendt og da kliner de seg til med en gang, jeg dro over gjengene på pumpetoppen min - men det var min egen feil. At akryl kan sprekke har jeg også veldig trua på, men dette vil jo også være opp til brukeren. (Fikk forøvrig rettet opp igjen gjengene ganske lett, da materialet er såpass bløtt)
 

Acetal/Akryl kan ryke, men man må jo ikke være brutal heller, skru til med måtehold (ikke mer enn fingermakt - max) og stol på o-ringene :)

EVO'en er vel kanskje den beste du kan få tak i. Selvom markedet i Norge er lite, så er iallefall blokkene til EK noe av det bedre, i alle fall om man skal tro de testene som er foretatt. Bare å kjøre på, ta den du syns ser best ut 

Lenke til kommentar

Det er nok pga pris, men du får jo blokker i lagd i kun kobber også.

 

 

Hvis man er ute etter en blokk som er bedre enn Supremacy Evo, så har man jo alltids Watercool sine blokker; Heatkiller IV Pro. Full copper vs full copper, så er vel Watercool en hundrings eller noe dyrerer enn EK.

 

Fant ikke igjen testene akkurat nå, men de jeg fant for en tid tilbake av Heatkiller IV Pro, så kom den bedre ut enn Supremacy Evo.

Lenke til kommentar

Acetal-toppene er vel ikke så verst, det er bare at gjengene kan ryke litt lett om man er litt hardhendt og da kliner de seg til med en gang, jeg dro over gjengene på pumpetoppen min - men det var min egen feil. At akryl kan sprekke har jeg også veldig trua på, men dette vil jo også være opp til brukeren. (Fikk forøvrig rettet opp igjen gjengene ganske lett, da materialet er såpass bløtt)

 

Acetal/Akryl kan ryke, men man må jo ikke være brutal heller, skru til med måtehold (ikke mer enn fingermakt - max) og stol på o-ringene :)

Det er jo plast så det sier seg selv at det går i stykker om man er hardhendt. Akryl har derimot en tendens til å få micro-fractures omtrent uansett hva man gjør.

Skrur man til hardt nok i en metalltopp så ryker det der og :p

 

Supremacy MX toppen virker det som de har vært litt vel sparsommelige med mengden materiale i toppen så den står jeg over. http://imgur.com/YQj2w6J

 

Har bare brukt ek vannblokker til cpu av typen nikkel. De gjør jobben. Hvis det er noen som stadig har problemer med vannkjøling, så er det nok noe brukerfeil også :)

Bortsett fra en blindplugg i akryl som sprakk (sigh), har jeg ikke hatt noen problemer hittil (bank i bordet) :p Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...