Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

D5 med enchantments? Er dette for noe trylleri? :p

Så du får retur (ettersom jeg forstår?), men det går sakte. Det sier meg at trykket faktisk er for høyt, og at pumpa ikke greier mer. Tipper som Kyrre sier at du har luft. Tror pumpa di virker helt fint jeg, du får prøve å lufte litt :)

Dette er litt synsing dog, siden vi ikke ser loopen din i levende live 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen lykke..

 

Det er liksom luftbobler i slangene som ikke vil flytte seg... Har video og bilder. Vetta fan hva som gjør det.

 

Demonterer pumpe nå, kanskje det er noe rusk eller slikt. Får se.

 

GPU blokka lar ikke vann renne ut heller, selv om det er åpen tilgang under. 

 

Radiatorene blir ikke fylt opp overhodet, kun litt vann i bunnen, vetta faen hva som skjer jeg.. Inlet og outlet er riktig på blokka iflg. hvordan jeg har hatt det før. 

 

post-319721-0-55477900-1476970955_thumb.jpg

 

Så nærme til å si fuck it å gå over til luftkjøling.. :p

 

EDIT: Pumpe er nå demontert og satt sammen igjen, satte den i loopen og jeg fikk samme feil.. Pumper fint først, så veldig sakte. Flow på blokka er vel riktig? Altså jeg tror pumpen funker, men noe annet er veldig restrictive?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Trykket ditt er bygget opp ja, derfor den ikke greier å pumpe mer. Greier du å lufte et annet sted? Hvis du har XTX så har du kanskje en blindeplugg på siden av radiatoren? Sett en slange der (så du ikke søler og så høyt du kan) og se om du greier å hjelpe igang pumpa de? Om du får det til uten søl da, hvis ikke så tror jeg at du burde prøve å lufte på toppen av reservoaret ditt nå

 

Luft er døden for hydraulikkpumper, de greier bare ikke å pumpe det, du har kanskje hørt om lignende på biler?

 

Jeg må også hjelpe igang loopen min noen ganger, om jeg har tømt den helt, da det er my luft som skal ut av loopen

 

Jeg tror fremdeles ikke at pumpa di er død, nekter plent :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror også pumpa fungerer flott, ser sånn ut nå iallefall. Pumper jo greit i noen sekunder helt til det blir for mye motstand. Er ikke luft iallefall. Jeg har aldri opplevd dette før, jævlig irriterende, holder på å klikke. :p

 

Prøvd å lufte på toppen av XTXen. Samme greia, har ikke noe å si. Kan prøve å fylle derfra though.

 

EDIT: Lufter alltid fra toppen av res, lufta fra slangene og radiatorene kommer liksom ikke ut, det bare blir det selv om det er lufting for alle penga. Aldri skjedd før..

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Du har rett og slett satt bobla di helt fast. Du prøvde å fylle fra toppen også? Slapp du ut luft på reservoaret? Hva skjer om du fyller mer vann mens pumpa går?

 

Du kan jo også fylle bare slangene, men det blir litt fikling

 

Og om loopen din er helt tett, prøv å flytt bobla ved å snu kabinettet ditt

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trykket ditt er for høyt - ikke lavt, og det er fordi pumpa ikke greier å knuse bobla eller dytte den videre (I den forstand man kan kalle 0.4bar høyt trykk, men prinsippet er det samme) 

Fjern bobla og bli glad :)

Om pumpa ikke greier det, så må du ;) Er loopen din tett, så kan du snu vekk bobla di eller lufte den ut, men det vil ta litt tid før den forsvinner forbi blokker osv.

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...