Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står blokka rett vei i forhold til de varme delene av cpu-en?

 

5960X er vel såpass stor at det har lite å si, mens en 4790K har jo mye varme på veldig lite areal i forhold. 177mm^2 vs 355mm^2

 

Men egentlig bør man vel godta litt høyere temperatur, med en slik nedgradering. Man må jo nesten godta høy varme på lga1150.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Solgte det til en forumet og fikk 4790Ken som delbetaling.

 

Får vurdere noe annet. Forskjellen er at den går opp i 90&C på 1.300V 4790K, mens med 5960X på 1.300V var tempen på 70*C.

 

Ikke si meg at det er normalt. Noe ER galt når tempen går opp i 90*C med 1.300V på en simpel 4790K.

 

Blokka er plassert riktig ja, den står loddrett som den skal være.

 

Har kjøpt direct die mounting kit til blokka, så får vurdere en delig for å så kjøre blokka rett på die.

Lenke til kommentar

DA var aquaeroen også på plass :D Fikk også satt på et par svivler for mer estetisk tilfredstillende føring av slangene :green:

 

 

Edit: Hardtubes er fint å se på, men vanskeligere å bytte komponenter som Kyrre sier. 

 

Bytter man HW ofte er det vel greit å holder seg til slanger tenker jeg.

Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

Mulig dette er besvart tidligere, men gir det ett forsøk. Skal bygge min første build og går for borosilicate glass-tubing. Ambisiøst, I know. Jeg mangler fortsatt en glassrørkutter. Forsøkt å google etter en lett tilgjengelig forhandler. De eneste jeg finner distribuerer til firmaer eller store private bestillinger. Noen som har forslag til hvor jeg kan få tak i dette på web/Oslo/Østlandet?

Lenke til kommentar

Kjører en 3930K og ett GTX 1070 i loop, EK vannblokker på begge, har en 2x120 og en 3x120 med vifter på begge sider (push/pull) på alt, 10 totalt...

 

Kjører en Laing D5 pumpe i en XSPC-tank, lurer på om en ekstra pumpe kunne gitt meg lavere temperaturer? Ser bilder med 2-3 GTX1080 og CPU-oppsett kjører 4 Laing D5er... Er kanskje 2 en tanke for meg..?

 

post-51466-0-98794900-1477897476_thumb.jpg

 

Er i et Silverstone TJ07, samme som i 2008 om det finnes bilder jeg la ut den gang ennå...

 

Husker ikke merke på radiatorer. Alt er i 1/2" slange.

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...