Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker destillert vann som vi produserer på jobb. Det er veldig god kvalitet. Råvannet grovfiltreres og så kjøres det gjennom et membrananlegg for skikkelig filtrering. Deretter destilleres det 5 ganger i en serie med kolonner. Kvaliteten er ca 0,5 microsiemens ledningsevne og 1 ppb (parts per billion) med organisk carbon. Har en del inline overvåkning på dette samt ukentlig kontroll fra mikrobiologisk (de forsøker da å "gro kolonier" i disse skålene sine..)

 

Jeg har aldri tilsatt noe som helst i dette. Det funker knall. Så da kjører man bare sorte slanger så slipper med unna UV også.

 

Så slik jeg ser det trenger man ikke tilsette noenting. Det hører jo med at min maskin er i drift hele tiden nesten, så det står ikke stille i loopen.

Lenke til kommentar

Jeg er forresten i ferd med å kjøpe inn utstyr til å lage custom sleeved PSU kabler.

 

Skal ikke kjøpe noe av dette svinedyre ferdilagde greiene. Skal gjøre det selv.

 

Hva der den beste siden å bruke for slike innkjøp?

Trenger i utgangspunktet wire, sleeving og adapere som kobles i PSU og HK.

Lenke til kommentar

Jeg er forresten i ferd med å kjøpe inn utstyr til å lage custom sleeved PSU kabler.

 

Skal ikke kjøpe noe av dette svinedyre ferdilagde greiene. Skal gjøre det selv.

 

Hva der den beste siden å bruke for slike innkjøp?

Trenger i utgangspunktet wire, sleeving og adapere som kobles i PSU og HK.

Jeg kjøpte fra http://www.icemodz.eu/

Men det blir fort dyrere å kjøpe alt du trenger til å lage enn å bare kjøpe kablene. 

Tror jeg brukte 2500,- på alt. inkl. verktøy. men om du kun skal ha sleeve, wire og kontakter blir det kanskje billigere. 

Kan forøvrig også nevnes at det tar enormt med tid.

Brukte vell rundt 7 timer kun på ATX kabelen tror jeg

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...