Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 360 radiator holder :) Faktisk også 240. Jeg satt opp en maskin til en nabo med 2x r290 skjermkort. Bare skjermkorta på vann. Da brukte jeg 240 radiator, og skjermkorta holdt seg under 60 grader uansett load :)

Men, flere radiatorer gir jo mulighet for mindre støy. Jeg styrer viftene med aquaero 5 LT mtp delta vann/luft i ekstern kasse med 2x360. Vannkjøler en 5820k og 980ti,som er lydløst idle og bråker sånn passe når jeg gamer.

 

Overkill, men fornøyd med oppsettet!

post-24677-0-16789300-1476808213_thumb.jpg

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

 

En 360 radiator holder :) Faktisk også 240. Jeg satt opp en maskin til en nabo med 2x r290 skjermkort. Bare skjermkorta på vann. Da brukte jeg 240 radiator, og skjermkorta holdt seg under 60 grader uansett load :)

Men, flere radiatorer gir jo mulighet for mindre støy. Jeg styrer viftene med aquaero 5 LT mtp delta vann/luft i ekstern kasse med 2x360. Vannkjøler en 5820k og 980ti,som er lydløst idle og bråker sånn passe når jeg gamer.

 

Overkill, men fornøyd med oppsettet!

 

 

Nå er jo spørsmålet om 40 grader på cpu er noe bedre enn 50 grader på skjermkorta da... Hvis man vil bruke mere penger på noe som ikkje hjelper, så er det jo greitt nok. Man får verken mere ytelse eller bedre overklokka av det. Viftene må ikkje bråke heller.  Personlig liker jeg også overkill, men for de som ikkje vil kaste bort tusenlapper, er det jo greitt å si at det ikkje hjelper for noe som helst :p

Lenke til kommentar

Faen..

 

Jeg monterte loopen idag uten problemer, skulle starte pumpa og den gikk OK i ca 30 sek før jeg justerte hastigheten fra 20% til 100%. Nå er den bare grøt uansett. Altfor lite trykk på pumpe nå.. Skjønner ikke en dritt. RMA?

 

Inlet og outlet på CPU blokka er riktig, samme med pumpen. Svære luftbobler i slangene som jeg ikke får tømt pga pumpe bare såvidt dytter vann.. bare kaos og faenskap.

 

Fikk damebesøk så la det vekk for idag, skal skikke på det imorgen, men må bestille mer kjølevæske med mindre noen i krs. området har litt EK evo clear?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Er det kun ved 100% at pumpen ikke bygger trykk, eller er det ved alle hastigheter?

Ser du at turtallet [rpm] til pumpa endrer seg når du endrer settpunktet til den?

 

Siden du sa at dette skjedde da du giret opp pumpen, kan det være kavitering. Forsøkt å stille den ned igen? Forsøkt å avlufte res?

Hvis ikke du får trykk uansett turtall, og uansett hvor mye du rister og banner (for å få ut luft) så kan det jo være brudd mellom elektromotor og impeller (akselbrudd). Da er det søppel. Siden rpm sensor kun sitter på elektromotor så sier ikke dette noenting om den faktiske hastigheten til impeller. Det er kanskje en måte å kjøre pumpa utenfor pumpehuset for å se om det roterer, men ikke kjør den tørr. Litt knotete da ..

 

Alternativt bekreft at du ikke har kavitering / vortex i res. Kanskje skru pumpe/motor ut av pumpehus også for å sjekke at det ikke er noe fysisk som begrenser det.

 

Ser du har en vortexbryter der. Men toppfylling uten dykkrør er ikke lurt. Kan ikke se du har dette .. Er det bare plaskefylling i topp du har der?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hei!

 

Bygger nesten ikke trykk med noen av hastighetene, men bygger mindre trykk ved lavere RPM. 

 

Res har vært luftet, før har denne metoden fungert uten problemer, jeg har aldri kjørt pumpen tørr heller.

 

Jeg pleier å fylle res i top i toppen ja, fungert fint før? Begynte pumpen på 20% slik at den ikke skulle trygge igjennom alle væsken før res ble tømt, da kunne jeg heller på mens den pumpet igjennom.

 

Prøvd å gire ned, samme greia. Tok den ikke fra 20% til 100% heller, justerte meg gradvis for å være forsiktig. Fra 20 - 40 - 60 etc.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...