Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Push pull er for noobs. Hvis man trenger den marginale fordelen dette gir så har man for lite areal. Alle vet at det er pull som gjelder.

 

Jau, men nå er det AIO han skal ha han karen.

 

Uansett, så var tanken min om det egentlig har noe for seg å ha en vifte med høyt SP på "exhaust" siden? Den blir jo "matet" med luft, og poenget må vel være å få den luften så langt vekk fra radiatoren som mulig?

 

Jeg vet ikke om prisforskjellen er så mye å henge seg opp i. Men jeg har sett AF vifter (ikke Corsair altså) på tilbud til 19Kr stykk. Om de gjør samma nytten, så er der fort noen hundrelapper å spare..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Hva f%#¤ er det som skjer med loopen? Skjermkort går opp i 56'C?! Tidligere aldri gått over 45'C-ish.

 

Kjører 5960X 4500 1.210V. (55'C på GPU når CPU kjøres på 4200 1.090V). Har en D5 som kjører på 80% ellerno samt EK XTX360 push-pull og en EK XTX240 pull.

 

Er ikke det latterlige høye temps?

 

Kjører ek sin klare væske.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Har jeg 22-23c på rommet så har jeg 45cish jeg også, har jeg høyere så går gpu temp automatisk opp, logisk.

Ingen problem å nå 55c når romtemp nærmer seg 30c, du sier ingenting om det så posten din kommer aldri å få noe ordenlig svar.

 

Alle her vet at du kan mer en average om watercooling, overklokking så her ligger ikke problemet ditt, om det gjør det, n00b :)

Lenke til kommentar

Selvsagt.

 

Det rare er at rommet mitt er ikke særlig varmt. Så skjønner ikke hvorfor tempen har gått opp over 10*C. Rommet er iallefall ikke 10'C varmere.  Dette var med stock GPU og OCed CPU. 

 

Kanskje radiatorene er latterlig fylt opp med støv? :hmm:

 

Kan man bruke kompressor for å blåse ut av radiatorene om jeg holder litt avstand, eller skal jeg bare kjøpe luft på boks?

 

Takker!

Lenke til kommentar

Har en slik for rens av elektronikk jeg.

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-vakuumpumper/kompressorer/kompressor-200057/

 

Passe størrelse syntes jeg - kunne gjerne hatt større men blir vond å bære med seg da. Det er iallfall en liten tank der med drain (så man får ut kondens). Selvsagt oljefri.

 

Sett på slange og pistol så er du good to go. 8 bar på max så flyr støvet greit unna, men med full gnu på pistolen så tømmer man raskere enn kompressor klarer trykke opp (og når trykket blir lavt så er er effekten lav). Bråker en del også men det får gå. Iallfall mye bedre enn en boks - og ikke såååå dyr. Samtidig som den er kjekk å dra med seg. Skal man bare blåse litt så har man nok på tanken hvis denne er trykket opp - trenger ikke starte kompressor da.

 

Kan anbefale noe slikt for oss nerdsa.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en slik for rens av elektronikk jeg.

http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/kompressorer-og-vakuumpumper/kompressorer/kompressor-200057/

 

Passe størrelse syntes jeg - kunne gjerne hatt større men blir vond å bære med seg da. Det er iallfall en liten tank der med drain (så man får ut kondens). Selvsagt oljefri.

 

Sett på slange og pistol så er du good to go. 8 bar på max så flyr støvet greit unna, men med full gnu på pistolen så tømmer man raskere enn kompressor klarer trykke opp (og når trykket blir lavt så er er effekten lav). Bråker en del også men det får gå. Iallfall mye bedre enn en boks - og ikke såååå dyr. Samtidig som den er kjekk å dra med seg. Skal man bare blåse litt så har man nok på tanken hvis denne er trykket opp - trenger ikke starte kompressor da.

 

Kan anbefale noe slikt for oss nerdsa.

Hva fulgte med når du kjøpte den? Har en liten en som går på 12V. Egentlig mer beregnet for bilbruk. Høyt trykk men liten luftmengde.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...