Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp montert XSPC sin PWM D5 utgave, i en EK XRES topp, og sliter litt med den.

Når pumpa kjører på maks så kommer det en høy dirrelyd. Denne var ikke der med en gang jeg fylte vann i, men kom etterhvert. På lavere hastigheter går pumpen fint...

 

Jeg har demontert den to ganger og sjekket, men den er helt fin inni. det er bare når den får vann og kjører på maks at det blir bråk... Er pumpa gåen? Må jeg belage meg på å få sendt en ny en fra USA?

Har googlet litt og ryktene sier det er på grunn av vann i systemet, så vi får la det stå og surre litt og se om det blir bedre. Den bråker så langt mer enn min gammle DCC pumpe, så er litt skuffet der. Til og med montert den på gummiopphenget fra EK.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt noen uker med mitt aller første vannoppsett. Må si det er herlig å slippe all viftestøyen selv om jeg nå har mange flere i systemet.

Helt utrolig hvor kaldt det holder seg etter et par timer med gaming, og det selv om man nesten ikke kjører noe luft gjennom radiatorene.

post-26471-0-92611900-1391720979_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velkommen til klubben!

 

Så bra ut, men tuben mellom GPU1 og GPU 2 bør du holde et øye med - ser ut som den kan komme til kollapse.

Mulig du burde hatt en 45 el 90 graders graders bend der?

Kunne trengt en 2-3 90gradere, og evnt noen extenders der, ja!

Trenger du virkelig dobbel 480 + 360? Kan hvertfall kjøre sakte vifter da :)

Fins jo folk som kjører kraftigere HW på enkel 480

Jo mer overkill du går, jo lavere kan viftene spinne ;)

Lenke til kommentar

Velkommen til klubben!

 

Så bra ut, men tuben mellom GPU1 og GPU 2 bør du holde et øye med - ser ut som den kan komme til kollapse.

Mulig du burde hatt en 45 el 90 graders graders bend der?

Joda jeg er klar over at den biten ikke er helt god, men jeg har moddet den littegrann siden bildet ble tatt.

Det hadde nok blitt mye bedre med en 45 grader (ser jo nå at jeg har en til overs :hrm: ), men jeg gidder ikke åpne loopen nå siden det var et sant helvete å få luftet skikkelig.

 

 

Og siden du ikke har full cover så pass på at vrm og ram ikke blir for varmt på kortene dine.

Jeg plukket viftebraketten fra stock-kjøleren og monterte den mellom kortene for å få litt flow på ribbene, uten den var det rett før det tok fyr kjentes det ut som. funker bra med custom vifteprofil.

 

 

 

Trenger du virkelig dobbel 480 + 360? Kan hvertfall kjøre sakte vifter da :)

Fins jo folk som kjører kraftigere HW på enkel 480

Trenger det nok ikke, men jeg har hatt lyst på vannkjøling lenge og jeg ville ha et oppsett med størst mulig radiatorareal for å få det så stille som mulig. Hadde jo også lyst til å få brukt all plassen i kabinettet, Obsidian 900d er jo enormt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig litt tid til til vannkjøling!

 

Spurte for en stund siden om en liten vanntank. Endte opp med å bruke et gammelt DDC pumpe lokk, men tydeligvis litt arbeid igjenn..

 

post-107396-0-20346100-1392575357_thumb.jpg

 

Fikk også laget radiator feste til 240mm radiator, bare litt finpuss og nagling gjenstår :]

 

post-107396-0-60936700-1392577128_thumb.jpg

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Skulle tro vi så på 780Ti classy som er de to store. Mens de tre små pinglete er noe ala 680 tri-SLI. :-)

 

Det skinner gjennom at de er verdiløse når de ikke en gang fortjener EVGA SLI BRIDGE PRO. ^^

Det er nok vanlig 780 Ti Classy ja, Kingpin har 2x 8-pin og 1x 6-pin strømtilførsel :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...