Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og jeg gleder meg til å se resultatet :-)

Hehe, jeg klarte ikke å vente, så nå har jeg koblet opp og skjermkortet er nå vannkjølt. Knødde veldig da jeg skulle koble til pumpa, for jeg hadde ingen steder å koble til MOLEX (hvem bruker sånt) og noen overganger var ikke å finne. Fant utrolig nok en i kjelleren...

 

Radiatoren står på halv åtte oppå kabinettet, pumpa står ved siden av PC-en og alle viftekablene går på kryss og tvers rundt på utsiden her. Men kortet er nå vannkjølt og alt funker, såvidt det bikker 40C selv med heftig overklokk. :)

 

Gleder meg til resten kommer sånn at jeg får montert alt opp skikkelig, samt koblet CPU-en på loopen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt i den klassen gitt. 2 psuer blir en for mye. Kanskje bestille meg en 1200+ psu. Det burde jo holde med ekstrem overklokking på to kort og cpu..?

 

Det er for lite med 1 stk ax1200i på bencheriggen min. Det vil si det klarer det, men bruker over 1200w, og det med bare 3 ssder utenom hk, cpu og 2 skjermkort :p

 

2 psu er alltid beder enn 1 stor psu. Både kabelmessig og stabilitet. Jo høyere man presser psu, desto høyere ripple og spenningsfall blir det. Det vil man jo ikkje ha ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt i den klassen gitt. 2 psuer blir en for mye. Kanskje bestille meg en 1200+ psu. Det burde jo holde med ekstrem overklokking på to kort og cpu..?

En EVGA 1650W (specsa sier bare 1500W, men det er fordi den er ratet for amerikanske strømnett (120V)) holder nok fint. Alternativt så finner du andre kraftige saker. F.eks enermax 1500W: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1042565

 

Om den ikke blir for liten så er det en del for penga: http://www.prisjakt.no/product.php?p=2002174

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...