Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke ødelagt PSU heldigvis :) Jeg prøvde den med "orginal" kabel som kom med PSU igjen. Men pga defekt Asus Formula-Z brett, så kommer jeg ikke forbi C5 post error HK viser.

 

Men jeg vil bruke det siste R9 290X også, og 860w er for svak for FX 9590 og 2x 290X kort. Mangler noen watt for at den skal være trygt.

 

Men da ser det ut som at jeg må lage kabel selv, fuck that.

 

Hvor kan jeg kjøpe kabler? Biltema? Bilxtra? Class Ohlson?

 

Kablene som sitter på 1000w nå er enten 16 el 18 AWG.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Demonterte cpu blocka og la på ny termisk pasta.. brukte det som fulgte med blocka fra EKWB og det hadde spred seg ganske bra og var ikke noe tegn til at det hadde vært for mye eller for lite. Men uasnett, fant noe noctua pasta som jeg har hatt liggende i en del år og peisa på. Tempraturene har kommet seg ned i 70 grader med IntelBurn, og 60 grader med Prime95 lest fra HWmonitor.

 

Var en som komenterte på dutycycle på pumpen i forhold til kjølingen. Det du ser er hva skjermkortet prøver å gi viften som er demontert. Hvis AISuit er rett så går pumpen på 1400rpm under prime95 load. Og hvis jeg kjører alt på full guffe så går faktisk ikke tempraturene ned.. Kanskje 1 eller 2 grader, men støy nivået i forhold til vifter som går på 500rpm og en pumpe som går på 1400rpm i forhold til vifter på 1000rpm og en pumpe på 4350rpm er ganske stor :p

 

Tror den meste av varmen blir fort borte i radiatoren uten at viftene trenger å jobbe stort. Må si meg stor fornøyd nå med ytelsen og ikke minst støyen. Et 780 ti på 85% vifte hastighet er ikke noe å tulle med...

 

Tror jeg skal bytte ut slangene til noen litt tynnere, syns dem ble litt i største laget og tydeligvis var det ikke rette nippler jeg kjøpte, men de kom på plass med litt jobb :p. så skal jeg sikkert prøve å skaffe noen vinkler og kanskje noen QDC for å gjøre framtidig jobb litt mer smerte fri.

post-116973-0-02377600-1397511714_thumb.png

Lenke til kommentar

Tror dere det går an å bytte topp mellom EK-VGA Supreme HF og Supremacy?

 

Jeg har allerede en Supreme og skulle gjerne hatt knyttet til en bro, men det er ingen som har den gamle Supreme lenger.

Ifølge EK selv er det ingen måte å bruke Supremacy og Supreme sammen i bro fordi de ikke passer, men ifølge tegningene virker blokkene egentlig til å være helt like mtp avstander.

Isåfall bør jeg kunne bytte ut toppene med Bridge Edit. som selges som reserveutstyr.

 

post-153239-0-67617900-1397560617_thumb.jpg post-153239-0-49889100-1397560616_thumb.jpg

 

 

Supreme HF

Supremacy

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mener å huske at de selger ut lageret på Lian Li utstyr og ikke kom til å bestille noe mere. En kompis tok kontakt og spurte om de kunne ta inn et spesifikt kabinett fra lian li, og fikk da svar at Lian Li var forbi sine glansdager og kom til å forlate deres sortiment når lageret var tomt.

Lenke til kommentar

Sikler litt på en slik svær boks selv, men er desverre helt umulig for meg å ha da jeg flytter maskinen alt for mye. Tanken på et tonn radiatorer, E-ATX og plass til hva enn jeg måtte få lyst å putte inni er fortsatt veldig fristende... De stakkarslige radiatorne jeg har nå liker ikke så alt for godt høye frekvenser og lave turtall på vifter, men det går. :wee:

Lenke til kommentar

Har ikke alle skjermkort GPU'en plassert på samme sted på PCB'en? Hvis jeg skal bruke en bro må jeg jo være sikker på at blokkene er på linje.
I denne sammenheng er det et PowerColor HD5850 referansekort og Sapphire Xtreme

 

 

 

HIS-Radeon-HD5850-1GB-PCB.jpgsapphire_hd5850_extreme-pcb.jpg

 

Lenke til kommentar

Nederste kortet er ikke det samme som det første; det første, som du ser, er designet av AMD. Se på bunnen av skjermkortet, langs PCI-e kontakten.
I tillegg er de også synlig forskjellig. Sammenlign posisjon opp mot PCI-e kontakten, som er en pålitelig konstant.

 

TL;DR - En vanlig bro mellom dem vil ikke passe.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...