Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ah... Jeg roter litt i hodet med deler nå, blandet deg med noen som jobbet med 750D. Det blir litt vanskeligere da ja.

 

Jeg kan hamre en kjapp liste hos performance-pcs.com tror jeg om du vil. Du hadde derimot en passende radiator allerede da?

 

Skal bruke den på bildet. Thermochill PA 120.2. Var vel den beste radiatoren jeg fant for 5-6 år siden da jeg kjøpte den.

 

Men jeg er usikker på slanger, har sabla dårlig erfaring med de sorte tygon slangene som jeg hadde før. Står nå mellom de billige 5/16 slangene hos techbay, mot de klare tykkvegget 3/8 tygon slangene.

 

EDIT:

 

post-107396-0-47480900-1388696997_thumb.jpg

 

Er er min liste, + de lave 90graderene som du anbefalte

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar

Det jeg lurer mest på nå er det her med de slangene og niplene. 2 stk til radiatoren, 2 stk til skjermkortet. Men holder det virkelig med strips på det her? Jeg har ikke peiling, men det høres merkelig ut.

 

Jeg bruker slangeklemmer fra biltema på niplene mine. Da skal jeg garantere at det ikke vil lekke fra niplene i alle fall. Relativt diskrè også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bruke den på bildet. Thermochill PA 120.2. Var vel den beste radiatoren jeg fant for 5-6 år siden da jeg kjøpte den.

 

Men jeg er usikker på slanger, har sabla dårlig erfaring med de sorte tygon slangene som jeg hadde før. Står nå mellom de billige 5/16 slangene hos techbay, mot de klare tykkvegget 3/8 tygon slangene.

 

EDIT:

 

attachicon.gifliste.jpg

 

Er er min liste, + de lave 90graderene som du anbefalte

 

Ok, da er jeg litt mer med i svingene her. Når det angår slanger er det bare til å prøve Primochill sine i stedet. Liker ikke hvordan Durelene ser ut til å ha veldig sære størrelser på slangene sine.

Lenke til kommentar

Må til å bygge noe mer permanent oppheng for radiator + pumpe. (og server med fullt av disker.)

 

Noen som har forslag til egnelig vibrasjonsdempende materiale som er velegnet til DIY, til å stoppe vibrasjoner fra 1000-1500rpm? Kanskje noe neopren eller gummi? Andre kreative forslag? Hvor bør jeg lete for å finne mye, til en grei pris?

 

EK 480XTX + 5 5.25" hotswap for harddisk skal festes i en vegg, og vibrasjonene bør dempes litt.

Lenke til kommentar

Neopren burde nok fungere mer enn godt nok. Går ut fra at det er en liten og lett plastikkpumpe? Og ikke er noen voldsomme krefter og tung pumpe som skal holdes fast,? :p FOr slikt så blir gummi blir nok raskt litt overkill for slikt, og ville blitt for stivt/ledet vibrasjoner for godt.

 

Men når pumpa/kompressoren blir et par kilo/titals kilo så liker jeg bedre å feste med gummi for å si det sånn. ^^

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...