Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter kampen i helgen sa LVG rett ut at vi mangler hurtighet og kreativitet på kantene:

- "Jeg har mange ganger sagt at vi trenger fart og kreativitet på kantene, men verken Jesse Lingard eller Juan Mata er blant de raskeste i denne verden, innrømmet han, og sa at dette er et problem det må gjøres noe med. Først da får vi se hvordan vi må spille og hvordan balansen blir med to hurtige vinger.

 

I tillegg sa han at han kanskje måtte hente en erstatter for Shaw hvis det viser seg at han blir ute lengre enn planlagt:

- "Men det kommer an på hvem vi kan kjøpe. Jeg har mange spillere i kikkerten, men ikke alle jeg ønsker meg er til salgs. Det er så mange faktorer som må stemme."

 

 

Er dette et tidlig tegn på at vi skal handle i januarvinduet? Det er vanskelig å få tak i spillere og de koster gjerne med i januar.

På ving er det flere alternativer som er rimelig billig og som jeg syns er meget spennenede:

- Manè

- Mahrez

 

Har sansen for begge to jeg, og de vil uten tvil prestere like bra eller bedre enn de vi har i troppen akkurat nå (Mata, Depay, Valancia og Young). 

 

På venstreback er jeg derimot mye mer usikker. Hvis vi handler så håper jeg er det noe billig og stabilt. En som blir satt på benken med en gang Shaw er klar til å spille igjen. 

Lenke til kommentar

Det er ikke utenkelig at også Klopp ønsker en eller flere vinger i januar. Mye av spillet hans i Dortmund var basert på raske vinger, og per nå har vi bare én ordentlig ving i klubben. Det kan vel være med å drive prisen på vinger oppover. Vi er vel hakket mer konkurransedyktige etter vi fikk Klopp også, ift BR, selv om vi er et stykke under United.

Lenke til kommentar

Det er ikke utenkelig at også Klopp ønsker en eller flere vinger i januar. Mye av spillet hans i Dortmund var basert på raske vinger, og per nå har vi bare én ordentlig ving i klubben. Det kan vel være med å drive prisen på vinger oppover. Vi er vel hakket mer konkurransedyktige etter vi fikk Klopp også, ift BR, selv om vi er et stykke under United.

Vel, han brukte ikke vinger i klassisk forstand. Han brukte offensive midtbaner, med fart. Gotze, Reus, Groskreutz, Mkhitaryan. Ingen av dem er krittvandrere, det var alltid fokus på å spille gjennom midten. Bare for å flisespikke litt...

Lenke til kommentar

Det er ikke utenkelig at også Klopp ønsker en eller flere vinger i januar. Mye av spillet hans i Dortmund var basert på raske vinger, og per nå har vi bare én ordentlig ving i klubben. Det kan vel være med å drive prisen på vinger oppover. Vi er vel hakket mer konkurransedyktige etter vi fikk Klopp også, ift BR, selv om vi er et stykke under United.

 

Van Gaal har vel vist at man kan ikke bare komme inn å copy/paste laget og strategien som funket i et helt annet land .

Lenke til kommentar

Tja, Rafael hadde ikke holdt lenger enn en kamp eller to uansett. Vi er faktisk nødt å handle inn forsterkning snart.

 

Fins den en allsidig back (HB/VB) der ute som er ok i begge posisjonene og ikke koster så mye? Hadde vært fint med en god og allsidig potet der bak.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Darmian fikk hvile mot West Brom og spilte en god kamp for Italia mot Romania selv om de slapp inn to mål. Har tro på at han kommer tilbake sterkere nå. Han kan jo også spille venstreback hvis det er helt nødvendig. Skal vi kjøpe back må det virkelig være klasse. Rojo har vært noe varierende, men på sitt beste er han meget god på backen (kanskje også vår beste innleggsfot).

 

Veldig mye rykter om John Stones nå, vil tro vi har fått en fordel i kampen med Chelsea om han nå som de suger balle. Ryktes også at Barcelona vil prøve seg på han.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg har sagt det flere ganger tidligere, og sier igjen. Vi er nødt å konkurrere om de beste engelske spillere hele tiden. Vi må ha flere av dem på laget og det er en fordel om det er skikkelig gode spillere.

 

Stones har vært solid i lang tid og vil være en spennende spiller for de fleste klubbene i England.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...