Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke krav har klubber i LA liga når det kommer til utlendinger i troppen? Viste ikke det fantes noe som EU kvote, eksisterer det i England og da eller?

Maks tre ikke EU (og EØS) spillere registrert. England har vel ganske så greie krav, tror det er noe slikt som at minst 8(?) spillere av de 25 som registreres skal være Engelsk, men om man kun har 6, så får man kun registrert 23 osv. Men er et stort men her, og det er at spillere yngre enn 21 før en eller annen dato ikke trengs å registreres.

 

Tyskland har veldig greie krav, registrer minst 15, maks 99 (men andre regler for cupen).

Lenke til kommentar

Må bli Rooney ned i tierrollen nå. Ikke var han dugende som spiss eller CM, så jeg regner med han blir hengende bak Martial fremover. Håper vi slipper gnålet om at Rooney er spiss nå, for det er han overhodet ikke.

 

Får bare stole på at Van Gaal hentet inn brikken som skulle gjør oss mer rettvendte og gjennombruddshissige fremover på vinduets siste dag, og at vi kan regne med å se et mer lengderetningsorientert lag nå, med en Rooney som får bidra mer defensivt og med en Martial som faktisk ER spiss.

 

Hvor dette levner Herrera og/eller Mata er en annen sak, og hva som skjer dersom Martial blir skadet tør jeg knapt nok tenke på engang. Det ser unektelig jævlig tynt ut, men om Martial slår gjennom kan dette funke sykt bra.

Lenke til kommentar

Rooney fungerer bare som spiss i tospann, og partneren må ha fart. Ellers er han best som tier, det er det nok ingen tvil om. 

 

Vanskelig å se for seg at Van Gaal skal operere med to spisser. En mer offensiv startoppstilling enn den vi har kjørt i det siste blir vel eventuelt å gå tilbake til 4-3-3 med indreløpere som vi kjørte de kampene vi var best i fjor. 

 

EDIT: Skulle nesten likt å se noe så sjukt offensivt som dette når vi spiller mot dyptliggende lag, spesielt Memphis på høyre slik at vi får fart på begge kanter. Men da må Mata eller Rooney ofres, samt en av de dype sentrale. 

 

post-108090-0-41821000-1441194059_thumb.png

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

EDIT: Skulle nesten likt å se noe så sjukt offensivt som dette når vi spiller mot dyptliggende lag, spesielt Memphis på høyre slik at vi får fart på begge kanter. Men da må Mata eller Rooney ofres, samt en av de dype sentrale. 

Da ville jeg heller sett Young på høyre :) Liker at Memphis kan skjære innover og banke til med høyrefoten, slik han gjorde to ganger mot CB. 

Lenke til kommentar

Etter vi fikk sett hvorfor Blind ikke kan spille midstopper (Gomis), så vil jeg mye heller at vi ikke gidder å fortsette med noe som ser ut som det er "make-shift", og heller begynne å vise hvorfor vi ikke kjøpte noen midtstopper i vinduet selv om vi var linket til Otamendi i flere uker osv. Altså, noe sånt som å starte med Rojo som midtstopper. 

Hvordan kunne vi selge Evans uten å erstatte han med en ny midtstopper? (selv om jeg er glad Evans er vekke nå) Ganske utrolig.

 

Men samtidig, se på prisene City betalte for Mangala og Otamendi. For midstoppere... som ikke var britiske eller hadde PL-erfaring en gang. Fotball har blitt nasty nå.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

For min del håper jeg Rojo starter for Blind snart. Jeg har stor tro på Rojo og Smalling som vårt fremtidige stopperpar. Begge har fart og er store og sterke, Rojo har også et godt venstrebein og offensive kvaliteter. Stopperne våre har også fått vesentlig enklere arbeidsforhold med Darmian og Shaw i form på backene, samt den solide forsterkningen på defensiv midtbane.

 

Men får vi skader på f.eks. både Shaw og Smalling iløpet av landslagspausen så tror jeg Van Gaal kan begynne å angre på at han ikke kjøpte en stopper.

 

Og ettersom dette er ryktetråden kan jeg slenge med at det er flere på Twitter nå som melder at Jorge Mendes nå anbefaler De Gea å skrive ny kontrakt med United, og at De Geas forhold til Real nå er ødelagt.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Men samtidig, se på prisene City betalte for Mangala og Otamendi. For midstoppere... som ikke var britiske eller hadde PL-erfaring en gang. Fotball har blitt nasty nå.

Jupp, enig. Hva skal de med Mangala til 30 mill dersom Otamendi kommer for 40 mill neste år?

 

I tillegg har de hentet den engelske Goliat Siklesæter på vingen for hva var det? 600 mill NOK?

 

Oppskrytt transfervindu for City sin del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Etter vi fikk sett hvorfor Blind ikke kan spille midstopper (Gomis), så vil jeg mye heller at vi ikke gidder å fortsette med noe som ser ut som det er "make-shift", og heller begynne å vise hvorfor vi ikke kjøpte noen midtstopper i vinduet selv om vi var linket til Otamendi i flere uker osv. Altså, noe sånt som å starte med Rojo som midtstopper. 

Hvordan kunne vi selge Evans uten å erstatte han med en ny midtstopper? (selv om jeg er glad Evans er vekke nå) Ganske utrolig.

 

Men samtidig, se på prisene City betalte for Mangala og Otamendi. For midstoppere... som ikke var britiske eller hadde PL-erfaring en gang. Fotball har blitt nasty nå.

"Etter vi fikk sett hvorfor Blind ikke kan spille midtstopper (Gomis).. ? "

Smalling var da like mye involvert, om ikke mer, på en negativ måte til Swansea-målene.. men han nevner du ikke? Jeg er positivt overrasket over hvor bra Blind har klart seg som midtstopper. Han har flere gode kvaliteter! På sikt kan jeg se at Rojo tar over for nederlenderen, men ikke med det første.. siden Blind har gjort en meget solid jobb til nå. 

Herrera var da slett ikke noe god i den rollen i sist kamp. Han har hatt en god omgang i den rollen, mot selveste CB.

 

Herrera er ikke noen 10`er, han er en 8`er, og den plassen er ikke i United med den formasjonen de bruker under LvG.

 

Herrera var ikke outstanding sist, men jeg synes han løste rollen greit. Med en ordentlig spiss (eller med en Rooney for noen år tilbake) så hadde Herrera gått av banen med 2 målgivende og da hadde nok fløyta hatt en annen lyd. Herrera var litt for lite involvert spillemessig, men gjorde sakene sine greit da han først hadde ballen.. og burde som sagt stått igjen med et par målgivende. Jeg synes allikevel ikke han gjorde seg bort og håper han får fornyet tillit i samme rolle mot Liverpool. 

Lenke til kommentar

 

Står kun igjen med Rooney og Martial da. Og Fellaini... Kjenner jeg savner 442-dagene til Fergie med fire rene spisser i troppen, da vi skapte sjanser for moro skyld og turte å satse. Tar mye heller 4-3 eller 3-2 enn dinosaurfotballen som spilles nå for tiden der målet er å konvertere den ene sjansen man får i løpet av kampen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...