Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mangel på moderatorer i fotballdelen av forumet har lenge vært et velkjent problem i mine øyne er det virkelig ingen passende moderatorer blant de søkende? Jeg skulle helst sett flere respekterte brukere som moderatorer i fotballforumet.

Som jeg sa tidligere: Wisbatov og Limbeck på United delen. Ser for meg Jefecito og guttorm også. Ihvertfall disse jeg ser på som respekterte brukere på fotballdelen.

Lenke til kommentar
Hvor i all verden har man tilgang på loggen sin når man er utestengt? Jeg fikk akkurat se mailen "mr. X" mottok i forbindelse med utestengelsen. Det ble ikke nevnt ett eneste konkret eksempel hvorfor han ble utestengt, bare at han hadde "trollet". Hvordan i all verden skal man kunne forsvare seg mot det? Man kan ikke tiltale noen for "drap" uten å ha en konkret sak å vise til. Slik fungerer det ikke.

 

Loggen opp til utestengelsen er tilgjengelig for brukere, før siste warn og utkastelse og denne skal defineres i den siste E-mailen som alle får tilsendt i slike tilfeller.

 

Ps. jeg skal se på saken hans i dag. ;)

Lenke til kommentar

Jarmo, formann for hver klubb blir rettferdig og fair. I hvert fall for meg, jeg blir ofte irritert når en moderator modererer som er supporter for en annen klubb. Mener at det blir ofte lite objektiv, når motparten ikke klarer å se motsupporteres syn på saken eller hans klaging for ditt og datt. Selv om de prøver sikkert å gjøre jobben sin, men det er fortsatt lite objektiv.

 

Ting er ømt for en klubb, mens det er ikke for en annen.

 

Håper at ideen din vil bli videreutvikles og iverksettes

Lenke til kommentar
Eksempel 2: En god fotball-dommer ville ikke alltid gitt to gule kort og så et rødt for to forseélser, selv om regelboka sier det. Han ville brukt sunn fornuft.

 

Joda, helt enig :)

Nettopp dette er grunnlaget og meninger i mine poster. Men nå har jeg kommet med en del forslag, nå er det deres tur.

 

Jarmo, formann for hver klubb blir rettferdig og fair. I hvert fall for meg, jeg blir ofte irritert når en moderator modererer som er supporter for en annen klubb. Mener at det blir ofte lite objektiv, når motparten ikke klarer å se motsupporteres syn på saken eller hans klaging for ditt og datt. Selv om de prøver sikkert å gjøre jobben sin, men det er fortsatt lite objektiv.

 

Ting er ømt for en klubb, mens det er ikke for en annen.

 

Håper at ideen din vil bli videreutvikles og iverksettes

 

 

Jeg/vi er med, sett i gang hvis fleretall syns dette er en farbar vei å gå..:)

Lenke til kommentar

Er spennende å følge med på denne diskusjonen, vil komme med en uttallelse når feberen har lagt seg litt slik at jeg ikke risikerer å raljere med feberfantasiene.

 

Men det som kan nevnes er jo at vi nok tar inn endel forumveiledere fra fotballforumet. Er jo bare å sende en liten henvendelse for de som er interessert, enten dere er fulle av lovvord eller er sterkt kritisk til moderingen som foretas. Mer om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1154735 :)

Lenke til kommentar
Eksempel 2: En god fotball-dommer ville ikke alltid gitt to gule kort og så et rødt for to forseélser, selv om regelboka sier det. Han ville brukt sunn fornuft.

 

Joda, helt enig :)

Nettopp dette er grunnlaget og meninger i mine poster. Men nå har jeg kommet med en del forslag, nå er det deres tur.

 

Jarmo, formann for hver klubb blir rettferdig og fair. I hvert fall for meg, jeg blir ofte irritert når en moderator modererer som er supporter for en annen klubb. Mener at det blir ofte lite objektiv, når motparten ikke klarer å se motsupporteres syn på saken eller hans klaging for ditt og datt. Selv om de prøver sikkert å gjøre jobben sin, men det er fortsatt lite objektiv.

 

Ting er ømt for en klubb, mens det er ikke for en annen.

 

Håper at ideen din vil bli videreutvikles og iverksettes

 

 

Jeg/vi er med, sett i gang hvis fleretall syns dette er en farbar vei å gå..:)

Hvis du setter inn en poll på hver av de store klubbene sine topp 10 postere, og la den gå i en uke elns. Så får vi vel kandidater regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Er spennende å følge med på denne diskusjonen, vil komme med en uttallelse når feberen har lagt seg litt slik at jeg ikke risikerer å raljere med feberfantasiene.

 

Men det som kan nevnes er jo at vi nok tar inn endel forumveiledere fra fotballforumet. Er jo bare å sende en liten henvendelse for de som er interessert, enten dere er fulle av lovvord eller er sterkt kritisk til moderingen som foretas. Mer om det her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1154735 :)

Søknad sendt ;)

 

EDIT: Dobbelpost :hrm:

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Sameboe: Jeg synes ikke antall innlegg skal bestemme om en bruker er kvalifisert, det blir helt feil.

 

Men da rusler jeg på jobb. Ser fram til mer diskusjon i kveld! :)

Det blir jo ikke det, mente sånn inviduelt i den tråden. Slik at man får folk som er aktiv i nevnte tråd (og ja, alle skal være supportere av sine respektive lag, hadde blitt for dumt med en Liverpool supporter i United poolen :p)

 

Eksempel:

 

Raste 3728

tc47 3701

Limbeck 3692

Latias 3260

NightKeeper 2707

Points 2187

Jotun 2072

Hyrlen 2046

Manx 1595

Sameboe 1551

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar

Det blir vel likevel ganske feil å måle folk etter postcounten. Greit at den og den har vore aktiv i ein tråd, men det kan til tider vere stor forskjell om folk postar mykje og på om folk postar ting som faktisk er ein viss kvalitet på. Har du to tusen innlegg med ei kort meiningslaus setning i kvar, så er det ikkje så mykje hjelp i at du er blant dei med flest postar.

 

Forstår veldig godt at fotballdelen av forumet er ein vanskelig del å kontrollere, då det neppe er så mange andre kategoriar som er såpass styrt av følelsar. Under og etter kampar vil det gjerne koke i blodet på dei fleste som er involverte og då er fara stor for at enkelte dessverre trakkar over streken. Eg meinar at det er viktig at denne delen av forumet blir moderert, veileda og kontrollert skikkelig, men det må ikkje ende på eit slikt nivå at trådane mistar den sjela og følelsane som er med på å skape samhold mellom supporterane. Forstår godt at det til tider kan bli veldig mykje å gjere for dei moderatorane som skal ha oppsyn med fotballdelen og då er det gjerne viktig at vi kan få inn litt fleire både på moderatorsida og gjerne også som veiledarar om det kan vere ei hjelp i.

 

Provokasjonar er nok meir eller mindre uungåeleg når det gjelder såpass sterk rivalisering som det er f.eks mellom United og Liverpool-tråden, men det er heilt klart at det er viktig at brukarane klarar å halde seg for gode til å slenge rundt seg med personangrep i tillegg til å trolle for mykje. Men akkurat under og etter kampane er det nok vanskeligare for folk å kontrollere dette enn ellers, då blodet kokar litt ekstra. Det er gjerne litt lettare for at ein leser det som blir skreve med sitt lags briller og kanskje tillegnar andre brukarar meir negative egenskapar enn det som var "motstandaren" sin eigentlege intensjon. Her er det mest truleg ofte berre snakk om at folk må få tid til å komme seg litt etter skuffelsen/sinnet/gledesrusen/settinnannafølelseher, for at dei vil komme til å oppføre seg litt meir som ein forventar av brukarane av forumet. Det er då det etter mitt syn blir feil å utestenge desse brukarane på ubestemt tid, då ein time, 12timar eller ein dags suspansjon ville vere nok for å få roa dei verste følelsane og få folk til å tenke nokonlunde saklig igjen.

 

når det er sagt så er det heilt klart at dersom nokon gjentatte gongar provoserer berre for å lage kvalme, trollar uprovosert og generelt skaper dårlig stemning i trådane, så må ein ta affære. På ein måte så trur eg nesten at moderatorane burde vise litt meir skjønn under og etter kampane, slik at ein skiller litt mellom dei spontane følelsesutbrudda og meir overlagt trolling. Det kan til tider virke som at det blir for stort fokus på at alle retningslinjer skal følgast til punkt og prikke, når denne delen av forumet muligens hadde hatt bedre av at det blir utvist litt meir skjønn i gitte situasjonar.

Lenke til kommentar
Hvor i all verden har man tilgang på loggen sin når man er utestengt? Jeg fikk akkurat se mailen "mr. X" mottok i forbindelse med utestengelsen. Det ble ikke nevnt ett eneste konkret eksempel hvorfor han ble utestengt, bare at han hadde "trollet". Hvordan i all verden skal man kunne forsvare seg mot det? Man kan ikke tiltale noen for "drap" uten å ha en konkret sak å vise til. Slik fungerer det ikke.

 

Loggen opp til utestengelsen er tilgjengelig for brukere, før siste warn og utkastelse og denne skal defineres i den siste E-mailen som alle får tilsendt i slike tilfeller.

 

Ps. jeg skal se på saken hans i dag. ;)

Gode nyheter.

Kanskje nå kan vi fokusere på hva man skal fokusere på i denne tråden,og ikke drive ''redd-game kampanje.''

(selv om jeg personlig helst ser at han får komme tilbake)

 

Spennede dette med valg av ''kapteiner'' for hver tråd.

Usikker om det kan funke,men verdt et forsøk. Vil ikke anbefalle og ominere ut av antal poster da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...