Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Fotball er ein stor lidenskap for mange. Når engasjementet tek overhand kan ein diskusjon gå i alle retningar. Dette opnar både for mykje glede i form av spennande og lærerike diskusjonar, men kan og skape mykje irritasjon, krangling og anna destruktiv oppførsel. Å finne den rette balansen her er ikkje lett. Derfor er det viktig med konstruktive tilbakemeldingar frå alle som deltek i diskusjonen, så vi i fellesskap kan kome til ei løysing til glede for alle fotballinteresserte.

 

Det oppfordrast derfor til ein generell diskusjon om kvar grense bør gå for kva ein kan diskutere, og korleis ein ønskjer seg at diskusjonen bør utarte seg.

 

Bør det vere fritt fram for emosjonelle utbrot?

Er det nokon meiningar som er for ekstreme, eller kan ein fritt poste det ein ønskjer?

Skal ein kunne svare på påstandar ein er ueinige i uansett tråd, eller bør desse diskusjonane i større grad flyttast til eigne trådar?

 

Dette er på ingen måte meint som ein avgrensing av diskusjonen. Eg håper at alle som har meiningar kan kome med gode og konstruktive innspel.

 

Anbefaler og lesing av ein tidlegare tråd relatert til dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1093389&hl=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man burde få vise følelser, uten at innleggene blir slettet. Men med en gang det kommer personangrep inn i bildet, så må moderatorene reagere.

 

Man burde få lov å provosere litt i egen lags tråd. Hvis f.eks. Liverpool-supporterne ikke liker det som blir sagt i United-tråden, så burde de rett og slett holde seg unna tråden.

 

Ellers synes jeg at folk burde holde seg unna forumet i kampens hete. Mange rare ting som kan bli sagt da, og det kan føre til at man får reaksjoner via PM.

Lenke til kommentar

Game skrev vel noe slikt (muligens formulert annerledes og muligens med et banneord e.l.): "Når dere taper mot Lyon bør det fjerne gliset av trynet deres."

 

Dette blir han da utestengt for i over 200 år? Modereringen i denne delen av forumet er til tider håpløs. Når noen har gått litt over streken, da redigerer man ikke bare ut den lille teksten det gjelder. Man sletter gjerne hele diskusjonen og innlegg folk har brukt tid på å skrive forsvinner, med streng beskjed om at "ja da dropper vi dette temaet". Deretter starter man å utestenge folk, ofte med grunner som er helt på trynet. Noen ganger virker det som om dere bare utestenger folk fordi dere har lite å gjøre. Litt som når politiet har lite å gjøre, da drar dem ut for å folk i laserkontroll.

 

Game var faktisk en av de som bidro med gode innlegg og skapte stemning her. Fotball-delen av forumet synker fordi dere fjerner de som virkelig gjør, eller kunne gjort denne delen bra. Og det virker som dere peker ut ofre. Game blir jo gang på gang kastet ut, og gang på gang er det helt håpløse grunner dere baserer dere på. Dere styrer et nettfora, dere er ikke FBI.

 

Legger ved denne:

 

ikke_mobb_kameraten_min_1170612995.jpg

Endret av Points
Lenke til kommentar

Personleg syns eg kjensler skal vera lov å koma med, men problemet er når supporterar av eit lag bevist går inn for å lage kvalme i andre lag sin tråd. I eigen tråd bør det vera ei viss takhøgd, der berre personangrep blir sletta, medan ein i andre sin tråd må vera meir varsam i kva ein skriv.

 

Hovudproblemet slik eg ser er "bastante" svar på berre eit par liner som skriv kor dårleg det og det laget er. Til dømes å lese "YNWA" i United-tråden oppmodar ikkje til sakleg diskusjon... Usaklege innlegg (ofte korte) som "hetsar" lag i eigen tråd kan godt etter mitt syn fjernast fort, då det berre medfører at diskusjonen sklir ut.

 

Elles er eg mykje einig med Latias ;)

Lenke til kommentar

Greit nok at man sletter innlegg som går på person, men om det blir helt nazistyring mister den delen av forumet sin sjarm. Også må man ta det litt etter skjønn også, Game kom med en dum kommentar, men er kanskje den som diskuterer mest sakelig av samtlige unitedfolk. Utestengelse en uke eller to er det nok mange som har godt av, men permbann er tull!

Lenke til kommentar

Jeg skal bare ha denne i mine innlegg slik at jeg kan følge med på hva slags håpløse argumenter moderatorene måtte ha for å slette hele diskusjoner som er saklige og faktisk har velbegrunnede meninger.

 

I tillegg vil jeg be om at Game kommer tilbake, som er en av de få brukerene med brodd og kyndighet her inne.

Lenke til kommentar
Utestengelse en uke eller to er det nok mange som har godt av, men permbann er tull!

Permban eksisterer ikke på dette forumet sies det, det er endret til "utestengelse på ubestemt tid". Problemet er jo at når man først er utestengt på ubestemt tid, da tar det ca. 3 år, om ikke lengre å søke om å komme inn igjen. Styret dropper jo rett og slett og svare på mailene og man får jo bare beskjed om at "klagen er under behandling", så muligheten for å komme inn igjen er minimal.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er sunt at visse ting blir slått ned på. Personangrep bør fjernes. Inlegg som tydelig er ment for å provosere.

 

Egentlig så synes jeg moderatorene gjør en god jobb nå. Jeg vet ikke hva som ble skrevet i inleggene som blir slettet og slått ned på, men de som er igjen er stort sett ok :) "stort sett" that is.

 

En ting jeg skulle ønsket er at mere "off topic" inlegg blir tolerert.

Lenke til kommentar
Game skrev vel noe slikt (muligens formulert annerledes og muligens med et banneord e.l.): "Når dere taper mot Lyon bør det fjerne gliset av trynet deres."

 

Game var faktisk en av de som bidro med gode innlegg og skapte stemning her. Fotball-delen av forumet synker fordi dere fjerner de som virkelig gjør, eller kunne gjort denne delen bra. Og det virker som dere peker ut ofre. Game blir jo gang på gang kastet ut, og gang på gang er det helt håpløse grunner dere baserer dere på. Dere styrer et nettfora, dere er ikke FBI.

Nå må man prøve å være litt objektiv. Hvordan hadde vi følt om vi hadde vært i en like elendig posisjon som det Liverpool er i nå, ikke vunnet ligaen på 20 år, og så kommer en Liverpool-supporter og sier at "Når dere taper mot CSKA Moskva bør det fjerne gliset av trynet deres"? Eller hvordan hadde vi følt om en Liverpool-supporter hadde kommet til tråden vår etter kampen og sagt "haha. dere suger. lol."?

 

Begge er provoserende, og det bør man holde seg unna i andres tråder.

 

Hjelper ikke særlig med å bidra med gode innlegg, når man til tider kommer med provoserende innlegg.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått mod-systemet så ''bannes'' en bruker når han har for mye advarsler.

Game har vel blitt bannet noen ganger før? Da er det ikke mod'sa sin feil,men hans eget.

'' If you can't do the time,don't do the crime''

 

Men Mod's er nok overhissiget i fotballdelen.

Ønsker litt mer forståelsefulle og ''mildere'' syn på følelseutrbudd på fotball-delen av dette forumet.

 

Samt muligens litt mindre Off Topic?

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Game skrev vel noe slikt (muligens formulert annerledes og muligens med et banneord e.l.): "Når dere taper mot Lyon bør det fjerne gliset av trynet deres."

 

Game var faktisk en av de som bidro med gode innlegg og skapte stemning her. Fotball-delen av forumet synker fordi dere fjerner de som virkelig gjør, eller kunne gjort denne delen bra. Og det virker som dere peker ut ofre. Game blir jo gang på gang kastet ut, og gang på gang er det helt håpløse grunner dere baserer dere på. Dere styrer et nettfora, dere er ikke FBI.

Nå må man prøve å være litt objektiv. Hvordan hadde vi følt om vi hadde vært i en like elendig posisjon som det Liverpool er i nå, ikke vunnet ligaen på 20 år, og så kommer en Liverpool-supporter og sier at "Når dere taper mot CSKA Moskva bør det fjerne gliset av trynet deres"? Eller hvordan hadde vi følt om en Liverpool-supporter hadde kommet til tråden vår etter kampen og sagt "haha. dere suger. lol."?

Hva vil du frem til? Mener du at man skal utestenges i 200 år fordi man kommer med en sånn kommentar?

Lenke til kommentar

Om man går inn i Anfield tråden og sier at man skal deppe pga et tap mot Lyon så synes jeg det er over grensen. Det er tydelig skrevet for å provosere.

 

Om man skal bli utestengt en stund pga det kommer vel mye an på om det er en ting som gjentar seg eller ikke.

 

(sorry game)

 

Game skrev vel noe slikt (muligens formulert annerledes og muligens med et banneord e.l.): "Når dere taper mot Lyon bør det fjerne gliset av trynet deres."

 

Game var faktisk en av de som bidro med gode innlegg og skapte stemning her. Fotball-delen av forumet synker fordi dere fjerner de som virkelig gjør, eller kunne gjort denne delen bra. Og det virker som dere peker ut ofre. Game blir jo gang på gang kastet ut, og gang på gang er det helt håpløse grunner dere baserer dere på. Dere styrer et nettfora, dere er ikke FBI.

Nå må man prøve å være litt objektiv. Hvordan hadde vi følt om vi hadde vært i en like elendig posisjon som det Liverpool er i nå, ikke vunnet ligaen på 20 år, og så kommer en Liverpool-supporter og sier at "Når dere taper mot CSKA Moskva bør det fjerne gliset av trynet deres"? Eller hvordan hadde vi følt om en Liverpool-supporter hadde kommet til tråden vår etter kampen og sagt "haha. dere suger. lol."?

Hva vil du frem til? Mener du at man skal utestenges i 200 år fordi man kommer med en sånn kommentar?

 

Er han utestengt på livstid da?

Lenke til kommentar

Angående eventuelle suspensjoner, advarsler og utestengelser er dette en sak mellom bruker og den angjeldende moderator og/eller administrator. På generelt grunnlag blir alle brukere gjort oppmerksom på sin klagemulighet ved en eventuell suspensjon og en suspensjon er såldes den strengeste formen for advarsel forumet kan gi, dette blir i så måte kun benyttet som siste instans.

 

Debatten rundt dette lar vi ligge!

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle kommentarer skal gjøres via "Personlig Melding".

 

4549441574a.gif

Lenke til kommentar

Men så er det muligens skrevet i frustrasjon etter et tap mot ens største rival. Selv fotballdommere greier å bruke huet litt. Når en spiller sparker bort ballen etter f.eks. å ha bommet på en stor sjanse, så ser man ofte at fotballdommere dropper å gi det gule kortet selv om det skal komme opp. Dette fordi man forstår at det er i kampens hete og ikke noe som representerer spilleren når alt har roet seg ned.

Lenke til kommentar
Men så er det muligens skrevet i frustrasjon etter et tap mot ens største rival. Selv fotballdommere greier å bruke huet litt. Når en spiller sparker bort ballen etter f.eks. å ha bommet på en stor sjanse, så ser man ofte at fotballdommere dropper å gi det gule kortet selv om det skal komme opp. Dette fordi man forstår at det er i kampens hete og ikke noe som representerer spilleren når alt har roet seg ned.

Så det skal være lov med provoserende innlegg, fordi det er i kampens hete?

Lenke til kommentar

Eit lite spørsmål på sida:

 

Er det lov å kome med ein særs krenkande kommentar om andre lag i det som er eins eigen tråd? Ville eg blitt utestengd dersom eg skreiv kor latterleg dårleg det og det laget var, og skreiv drit som "alle" andre supporterar av laget "mitt" var einig med meg i? (sjølvsagt dersom det er meir eller mindre normalt skrive, men ein "liten" brodd)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
Men så er det muligens skrevet i frustrasjon etter et tap mot ens største rival. Selv fotballdommere greier å bruke huet litt. Når en spiller sparker bort ballen etter f.eks. å ha bommet på en stor sjanse, så ser man ofte at fotballdommere dropper å gi det gule kortet selv om det skal komme opp. Dette fordi man forstår at det er i kampens hete og ikke noe som representerer spilleren når alt har roet seg ned.

Så det skal være lov med provoserende innlegg, fordi det er i kampens hete?

Nei, men å utestenge en bruker i 2 timer vil funke bedre. Da har brukeren sansynligvis roet seg ned og kan forhåpentligvis diskutere på et anstendig nivå uten at det koker i huet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...