Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Tosha: Gledesutbrydd under kamp som

JADA, Giggs\Babel!! bør være lov ja. Og så vidt jeg vet,er lov.

Så vidt eg veit er det lov no, men dersom ein skal bli strengare med korte og unødvendige innlegg syns eg nesten dei skal ta "alt". Dersom ein ikkje har tydelege grenser blir det alltid diskusjon når nokon blitt tatt, og då får me snart ein ny tråd som dette ;)

 

Antar det er lov, viss ikkje hadde det ikkje vore mange aktive att i fotballkategorien :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekempelvis.

 

TORRES!! forteller jo mer en tusen ord. Her er då mål,hvem som har scoret, kansje vi har utlignet, eller gått i ledelsen, osv. Må absoulutt være lov. Gledesutbrudd kan ikke drepes i en fotball tråd.

 

Jeg vet det er en klisjee, men jeg er en stor tilhenger av at man faktisk skal være mot andre som du vil dem skal være mot deg.

Hadde alle levd etter dette ville alt i denne verden vert bedre, også forumet her.

 

Fornuft kommer som regel med alder, det er litt trist da den burde vert medfødt.

Lenke til kommentar
Det er altfor lite toleranse på forumet og det er ikke bare moderatorenes skyld. Mitt inntrykk er at enkelte debattanter trykker på rapporterknappen for den minste ting, spesiellt om de føler seg "avkledd" i en diskusjon. Da tenker jeg ikke bare på evt regelbrudd men på saklige og intressante diskusjoner som skrives med litt varme, slik en fotballdiskusjon skal foregå. Disse blir ALLTID slettet. Spesiellt mellom rivaliserende fanskarer. Det er ikke snakk om personangrep, det er snakk om små stikk kamuflert i seriøse innlegg. Et godt eks. er diskusjonen meg og Hyrlen hadde i Anfield tråden for et par dager siden. Alle disse (lange, intressante og velskrevne) innleggene ble slettet fordi det var litt brodd i et eller to poster fra begge parter.

 

Det er mange unge mennesker her og det er mange utvitende (ikke vondt ment) brukere som slenger rundt faktapåkledde påstånder uten rot til virkeligheten. Disse får stå, for så fort noen er uenig pdd blir det krig. Spesiellt om motbevisningen er skrevet med litt myndighet, for her skal det holdes hender og alle skal være bestekompiser!

 

Jeg har lyst til å trekke frem Wisbatov. Jeg husker vi to hadde en sikkelig lang og heit diskusjon i dagesvis om kjøpspolitikk og Carrick mm. Vi ble begge drittlei hverandre, fordi vi hadde så totalt ulike oppfattninger om hvordan klubben skal drives. Så roet det seg ned og man fikk satt ting i perspektiv. Faen tenkte jeg, endelig en som ikke jatter med og han hadde noen poenger... En som står for det han mener og som diskuterer så varmt (men saklig og seriøst) at det var provoserende. Diskusjonen var givende, det fikk meg til å reflektere og samtidig respektere en annen bruker. Kudos! Noe intressant må det ha vært for andre også, for det rant inn med synspunkter fra alle kanter. Det samme med Nightkeeper da jeg var ny. Vi kranglet om Serie A og det i en tone som hadde gjort oss begge utestengt i måndesvis med dagens orden. Det er forlengst glemt og vi er intrenettpals, akkuratt slik det bør være.

 

Spammere og brukere som ALDRI har noe konstruktiv å komme med er aldri i søkelyset til mods fordi de aldri kommer med noe annet en 2-settningers vissvass. Aldri meninger eller synspunker som andre kan diskuteres. Når jeg var ny her husker jeg mange fine diskusjoner med brukere jeg hadde nada til felles med, som feks Hewitt og Wh1te. Som moderator rantet sistnevnte over mine påstander og mente jeg levde i telletubby verden. FANTATSIK! Er da faen ikke mening av man skal være enig om alt og at man skal skrive innlegg i SFO-stil. Litt personlig gjør det ingenting at en diskusjon blir. Det er slikt som gjør forumet koselig og intimt i lengden.

 

Sålenge man ikke er grov, eller veldig provoserende i form av direkte stygge og krenkende innlegg bør man ikke utestenges over lang tid i fotballforumet. Jeg reagerer med vantro når mods som aldri leser i fotballforumet kommer inn å sletter/banner folk for småting. Dette er skandaløst dårlig og får meg til tro at enkelte ønsker å utestenge folk.

 

Mods på dette fora har for mye makt. Man bør ikke kunne utestenge brukere (med mindre det er snakk om særs grove regelbrudd) uten dialog med mod-team og ikke minst brukerne selv. Man burde suspendere i en uke feks, intill endelig avgjørelse er tatt om det er alvorlig.

 

Uten rivalisering, humor og følser er ikke fotballdelen her verdt en dritt. Det er bare så syndt at enkelte kommer til å skjønne dette for sent, når brukere som Nighkeeper, Hyrlen, tc47, Wis, Geir M, Arachinos (aner ikke hvordan det skrives, sorry) Points og brukere med noe å komme med er borte. Ikke pga utestengelser, men fordi de ikke gidder å diskutere med "fjortiser" som kryper sammen i et hjørne såfort det blir en het diskusjon. Saklighetsnivået kommer til å bli enda lavere og lavere. Til slutt er det bare tullebrukere igjen. Mark my words. I et naziregime, blir det stille!

Lenke til kommentar

Jeg synes moderatorer som har mindre peiling på fotball, burde være nøyere når de modererer i den delen av forumet. Jeg har fått et par innlegg slettet, som egentlig var on-topic.

 

Eks: United skal spille en kamp mot et tysk lag i CL. Dette tyske laget spilte en kamp i sin liga noen dager tidligere, og jeg snakker om hvordan de spilte, uten å direkte nevne United i innlegget.

 

Innlegget handler jo om United. Jeg skriver bare om hvordan vår neste motstander gjør det i sin liga. Da skal man ikke bare gå inn og slette innlegget...

Lenke til kommentar

Det bør være meget høy takhøyde i fotballkategorien, både når det gjelder emosjonelle utbrudd og "angrep". Om man skal fortsette med å legge lokk på følelsene til folk som diskuterer noe som KUN har med følelser å gjøre, da er det nesten ikke noe vits i å ha kategorien. Mye mer takhøyde, mye mer toleranse og frihet.

Lenke til kommentar
Det bør være meget høy takhøyde i fotballkategorien, både når det gjelder emosjonelle utbrudd og "angrep". Om man skal fortsette med å legge lokk på følelsene til folk som diskuterer noe som KUN har med følelser å gjøre, da er det nesten ikke noe vits i å ha kategorien. Mye mer takhøyde, mye mer toleranse og frihet.

 

Jeg mener det er mye tull i dette, noen av oss er faktisk opptatt av å lese kvalitetsinnlegg. Gir man fritt spillerom kan man like gjerne forlate katogorien.

Lenke til kommentar

Berre ein kort kommentar. Ofte når ein snakkar om fotball-kategoriane blir fokus lagt på primært to trådar (United- og Liverpool-trådane). I blant kan det sjå ut som ein gløymer at ein ikkje er låst til desse trådane. Ein har tross alt ein heil kategori (viss vi held oss til internasjonal fotball), og for så vidt fleire viss ein tek med resten av forumet. Bør ein bli flinkare til å utnytte dette?

 

F.eks. vart det nemnt at eit forslag om å opprette ein tråd der fans av ulike lag kan krangle "fritt". Eigne kamptrådar, særleg for større kampar, kan kanskje bli tatt meir i bruk (kanskje det bør opprettast ein eigen kategori for dette?). Vidare bør ein kanskje vere flinkare til å flytte spennande, men kanskje litt off-topic, diskusjonar ut frå hovudtrådane og inn til eigne trådar. For det første kan dette hindre at gode innlegg blir sletta (noko som jo er synd), dei gode diskusjonane kan få større fokus og trådane framstår som ryddigare. Den nye rettleiar-ordninga på forumet gjer det lettare å få splitta ut ting til eigne trådar. Men som alltid vil eit initiativ frå brukarane vere nøkkelen.

 

Nokre rotete og til dels lite gjennomtenkte tankar. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes moderatorer som har mindre peiling på fotball, burde være nøyere når de modererer i den delen av forumet. Jeg har fått et par innlegg slettet, som egentlig var on-topic.

 

Eks: United skal spille en kamp mot et tysk lag i CL. Dette tyske laget spilte en kamp i sin liga noen dager tidligere, og jeg snakker om hvordan de spilte, uten å direkte nevne United i innlegget.

 

Innlegget handler jo om United. Jeg skriver bare om hvordan vår neste motstander gjør det i sin liga. Da skal man ikke bare gå inn og slette innlegget...

 

Akurat dette har jeg lagt merke til også.

Lenke til kommentar

Takhøyden vil jeg si er høy. Det som i hovedsak slettes som ikke er personangrep er "besøk" i andre lags tråder, hvor man starter med provokasjoner og kommer med ting som godt kunne vært postet i eget lags tråd.

 

Når det gjelder lang og god diskusjon i anfield-tråden, så slettet jeg 3 innlegg fra den personen som tok dette opp, hvorav 2 inneholdt personangrep. Halvparten av diskusjonen ble stående igjen.

 

Generelt så blir heller ingen bare utestengt på ubestemt tid sånn uten videre. Det skjer kun der brukerne har lengre historikk og ikke viser evne til å forbedre seg. Å være en stor bidragsyter på forumet hjelper null og niks om man i feks affekt bryter fastsatte retningslinjer! Det skal da ikke være sånn at (dårlig eksempel) en prest som viser seg å være bankraner skal få strafferabatt fordi han er prest?

 

Ellers så er det faktisk slik at det er svært mange meninger rundt hvordan det burde være på et diskusjonsforum om fotball. Enkelte mener at krig, opphetede diskusjoner og "lidenskap" er eneste veien til økt mengde bidrag på forumet. Andre igjen føler at de som driver med dette bør komme seg "til helvete" ut av tråden deres, føler seg tråkket på, og orker ikke bidra da de føler meningene bare blir hakket på istedenfor.

 

Forumet vårt må legge til rette for begge parter best mulig. Dette er da løst på en måte hvor vi tillater provokasjoner, sterke meninger o.l. i eget lags tråd, men ikke i motstanderens tråd. Det er kanskje ikke en perfekt løsning, men det har gjort fotballforumet vårt til et sted der jeg tror folk flest trives godt.

 

Hva mener dere bør endres?

 

EDIT: En ting vi -kan- forsøke er å flytte innlegg over i United vs Pool-tråden. Og la folk diskutere mer opphetet der. Det kan være mulig med en prøveordning, men da må folk faktisk la være å komme med personangrep. Det er svært mye som jeg sletter som faktisk inneholder personangrep, selv om brukerne selv mener det bare er "opphetet diskusjon" og at det "burde være lov".

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Jeg synes moderatorer som har mindre peiling på fotball, burde være nøyere når de modererer i den delen av forumet. Jeg har fått et par innlegg slettet, som egentlig var on-topic.

 

Eks: United skal spille en kamp mot et tysk lag i CL. Dette tyske laget spilte en kamp i sin liga noen dager tidligere, og jeg snakker om hvordan de spilte, uten å direkte nevne United i innlegget.

 

Innlegget handler jo om United. Jeg skriver bare om hvordan vår neste motstander gjør det i sin liga. Da skal man ikke bare gå inn og slette innlegget...

 

Akurat dette har jeg lagt merke til også.

 

Om dette oppleves, send gjerne meg eller dalglish en PM :). Feil kan alltid fikses, og om jeg får beskjed kan jeg plinge evt moderator og si at dette ikke var off topic.

Lenke til kommentar
F.eks. vart det nemnt at eit forslag om å opprette ein tråd der fans av ulike lag kan krangle "fritt".

"Fritt" vil man nok aldri få krangle. Det kommer ikke til å bli innført asyl mot retningslinjene i enkelte tråder eller kategorier. Retningslinjene gjelder universalt på forumet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg synes moderatorer som har mindre peiling på fotball, burde være nøyere når de modererer i den delen av forumet. Jeg har fått et par innlegg slettet, som egentlig var on-topic.

 

Eks: United skal spille en kamp mot et tysk lag i CL. Dette tyske laget spilte en kamp i sin liga noen dager tidligere, og jeg snakker om hvordan de spilte, uten å direkte nevne United i innlegget.

 

Innlegget handler jo om United. Jeg skriver bare om hvordan vår neste motstander gjør det i sin liga. Da skal man ikke bare gå inn og slette innlegget...

 

Akurat dette har jeg lagt merke til også.

Det er med god grunn at jeg aldri moderer i fotball. ;)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
F.eks. vart det nemnt at eit forslag om å opprette ein tråd der fans av ulike lag kan krangle "fritt".

"Fritt" vil man nok aldri få krangle. Det kommer ikke til å bli innført asyl mot retningslinjene i enkelte tråder eller kategorier. Retningslinjene gjelder universalt på forumet.

Som er grunnen til bruken av hermeteikn. :)

Lenke til kommentar
Forumet vårt må legge til rette for begge parter best mulig. Dette er da løst på en måte hvor vi tillater provokasjoner, sterke meninger o.l. i eget lags tråd, men ikke i motstanderens tråd. Det er kanskje ikke en perfekt løsning, men det har gjort fotballforumet vårt til et sted der jeg tror folk flest trives godt.

 

Hva mener dere bør endres?

Dere har gjort forumet til et fristed for idioter, et homogent og grått sted der shitkids får regjere med sin rapport-knapp. Det er det dere har gjort.

 

Du spør om endring? Vel problemet ligger hos dere. Brukerene er en masse dere kan forme. Ikke vi. Dere lar idioter som spammer forumet full av meningsløs svada gå fri. Men straffer folk med sterke meninger. Skal dere straffe delvis høyreekstreme i politikk delen også? Bare fordi de har meninger på kanten? Jeg er pisslei dette forumet. The game nevner Heysel ulykken, å argumenterer for sine meninger godt. Likevel blir det slettet siden noen nok vil føle seg støtt. Bullshit, om du ikke tåler såpass bør du ta fatt strikkepinnene, evt slå av pc'n og bruke dine triste dager på å spille Nintendo 8-bit eller noe annet ikke støtende.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke slettet noen innlegg på bakgrunn at de nevner heysel-ulykken, så litt usikker på hvorfor du har det inntrykket. Ikke har jeg slettet fordi noen kan føle seg støtt heller. Kanskje jeg slettet de fordi de ble postet i en tråd hvor de mest aktive brukerne av den tråden ikke ønsket "invadering" (det kunne blitt postet i united vs pool, feks), og kanskje jeg slettet innlegg da de gikk over grensen for personangrep. Du kan finne ut mer ved å sende meg PM.

 

Vi kan ikke forme brukerne våre, de er en masse, godt sammensatt med ulike behov og ønsker. Vi kan tilby et skall med gitte former, brukerne må fylle det med hva de ønsker og vi må tilpasse dette.

 

Derfor er denne tråden til. For at dere brukere skal kunne komme med konstruktive innspill til hvordan dere vil ha det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...