Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, føler for å bryte inn og, uh.."forsvare" oss som går under kategorien fjortisser og uvitende.

Når "vi" poster et innlegg eller 3 her så kommer en av 'elitistene',kan man si, og trykker deg i gjørma fordi han grunnleggende er uenig. "Møkkainnlegg"(Eller lignende!) får vi da høre.

Flott dere vil ha et bedre forum, men tenk lengre en nesetuppen, lær heller fra deg istedenfor å pisse på andre.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Godt mulig at du har lyst til å leve i et forum der det faktisk ikke er en reel diskusjon bruno99, men for min egen del ønsker jeg faktisk å kunne diskutere.

 

EDIT: Begynn å skriv innlegg der dere faktisk argumenterer for standpunktene deres. Hvorfor er du overrasket når noen kommer og er uenig med deg Smågal? Kommer du på diskusjon.no for å koseprate?

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Unnskyld meg, føler for å bryte inn og, uh.."forsvare" oss som går under kategorien fjortisser og uvitende.

Når "vi" poster et innlegg eller 3 her så kommer en av 'elitistene',kan man si, og trykker deg i gjørma fordi han grunnleggende er uenig. "Møkkainnlegg"(Eller lignende!) får vi da høre.

Flott dere vil ha et bedre forum, men tenk lengre en nesetuppen, lær heller fra deg istedenfor å pisse på andre.

Nå var dette ment spesielt for United-folk og United-tråden da det er der jeg befinner meg. Holder meg langt unna TIA.

Lenke til kommentar

Hvorvidt Danielzu drikker karsk dagen lang?

 

Lurte i grunn bare på hvorfor han mente at fotballforumet var i ferd med å dø når det skrives flere innlegg i fotballtrådene enn noen gang. At det forandres er ganske naturlig når det er flere brukere enn noen gang og snittalderen synker.

 

Edit: Wisbatov

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke gjøre noe med at noen er flinkere med ord enn andre, Smågal. Jeg tror for så vidt du ikke er plassert i "fjortizzsektoren" heller uten at jeg husker de siste innleggene dine, men det eneste man kan gjøre er å prøve å diskutere og holde en saklig tone. Rivalisering er bra og det skal være litt anspenning mellom United - og Liverpoolsupportere, men det forsvinner mange gode brukere med sensuren som utøves her på forumet.

Lenke til kommentar
Nei, selv om kozemozeprate er kjekt ;)

 

Men see, det er ikke det at argumentene ikke er til stedes, mer at den andre er flinkere og legge frem og poengtere(kudos selvsagt) og vet han har et "overtak" og dermed bare glatt overser og kaster 'dritt' til motstanderen.

 

Denne ser eg og er enig med deg. Er ofte eg ser at noen ignoerer innlegg fra brukere kun fordi de ikke er "gode nok" om man kan si det slik. Litt synd, for det aler ikke akkurat til at brukeren skal gidde å prøve mer senere.

 

Når det er sagt så blir det mange påstander rundt om og...

Lenke til kommentar
Hvorvidt Danielzu drikker karsk dagen lang?

 

Lurte i grunn bare på hvorfor han mente at fotballforumet var i ferd med å dø når det skrives flere innlegg i fotballtrådene enn noen gang. At det forandres er ganske naturlig når det er flere brukere enn noen gang og snittalderen synker.

 

Edit: Wisbatov

Kvaliteten synker, innleggene blir mer og mer banale. Jeg gidder ikke poste saklige og gode innlegg når enkelte her inne henger seg opp i småfeil og ting som i ikke hadde noe med hovedpoenget å gjøre. Å når enkelte medlemmer her inne kun er her for å poste syrlige dritinnlegg som rett og slett bare er til ergelse så blir man oppgitt. Å hvertfall når disse ikke blir tatt, men andre som poster jevnt over gode innlegg blir bannet for at de tråkker over streken nå og da.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er mulig å finne en linje der alle er fornøyde. Noen må dra av mange forskjellige grunner. Jeg tror derimot at det er forum der ute som de vil like seg bedre i.

 

Det blir veldig feil å kritisere moderatorer så lenge de holder seg innenfor de reglene som skal følges. Da kan man heller kritisere reglene.

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Det blir veldig feil å kritisere moderatorer så lenge de holder seg innenfor de reglene som skal følges. Da kan man heller kritisere reglene.

 

Litt kotymer innenfor fotballdiskusjoner må man da regne med at moderatorene skal kunne før det brytes inn. Synes de fleste regler bør behandles som retningslinjer først og fremst. Det er nok et meget lite fåtall som har lest reglene fra A til Å, og det burde heller ikke være nødvendig.

 

Et stort problem er uansett mange av brukerne etter min mening. Utspill som "ha deg vekk fra denne tråden, du holder ikke med dette laget uansett" er noe av det mest idiotiske jeg ser.

 

Forøvrig synes jeg "provokasjoner" og gledesutbrudd overfor motstander-supportere etter kamper o.l bør være fullstendig lovlig. At det blir noen litt opphetede diskusjoner av det ligger jo bare i naturen til diskusjoner om fotball mellom rivaliserende fans. Det er jo derfor vi er fotballsupportere. Følelsene.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Verden står stille hvis vi bare fokuserer problemer :)

 

Jeg/vi er mer opptatt av løsninger nå. Hva bør gjøres for at fotballforumet blir et bedre sted?

Verbale casuals har vi medisin for, kvaliteten for diskusjoner er mye opp til dere.

 

Har et forslag, hva med en formann (som dere velger selv) for hver (større)klubb? Denne personen har kan gjerne ha direkte kontakt med en admin(meg)?

 

 

Mvh

:)

Lenke til kommentar
Verbale casuals har vi medisin for

 

Synest dere bør ta til dere meningene i denne tråden som er kommet ang. disse "medisinene".

 

Nå er det blitt gitt flere eksempler der noen brukere har blitt utestengt i lange tider for ting som andre brukere gjør hele tiden, stort sett hver dag.

 

Hvis moderatorene ikke klarer å fjerne skylappene sine og slutte med div. forskjellsbehandling så bør straffene reduseres.

 

Er jo blitt nevnt over her, hva med en time eller to? Er irriterende og beroligende nok på samme tid det, til at man kan komme inn og prøve igjen. Fortsetter det da så har man faktisk ingen unnskyldning. Å bli utestengt på ubestemt tid umiddelbart er jo ganske frustrerende i seg selv...

Lenke til kommentar

Jeg tror også at mye, mye kortere utestengelser er løsningen. Det vil bli mer effektivt da man både vil kunne luke ut de provoserende og dårlige innleggene, samt at man vil beholde de gode brukerene (mr. X).

 

F.eks. 2 timer om man koker i kampens hete. Nå er det slik at mr. X blir kastet ut så fort han kommer med et banneord, hvorfor? Fordi han har gjort ting før. Mens de som daglig kommer med piss får lov å fortsette. Urettferdig! Slik fungerer det ikke irl. Når noen har sonet tid så starter man med blanke ark når man er tilbake.

Lenke til kommentar
Når noen har sonet tid så starter man med blanke ark når man er tilbake.

 

Er jo både sant og usant det...

 

Man har jo selvsagt lavere toleransegrense for personer som gjentar seg selv til det uendelige. Men man skal allikevel ikke utestenge personer for ting andre slipper unna daglig bare fordi de har vært utestengt før. Men at en person som aldri har gjort noe gærnt slipper unna en litt større greie, som Mr.X som han omtales ville blitt utestengt for er da bare naturlig.

Lenke til kommentar

Vi har kun noen få som klarer å ødelegge for mange andre. Slik kan det ikke være når 99% av dere er greie folk.

Disse kaller jeg for verbale casuals.

 

Ang. ubestemt så er det bare å sende inn en klage så skal vi se på det. Ubestemt kan være alt fra 2 uker til 99999 dager.

 

Men tilbake til topicen.

Om kvaliteten på moderering er diffus og av "dårlig" håndverk i fotballforumet, kan vi se litt nærmere på.

Ingenting er spikret fast i veggene her i huset ;)

 

Og ja, jeg følger med fotball (nesten) like mye som de fleste av dere. Dog er jeg nøytral, ser kamper til alle store lag uten å være blodtørstig fanboy. ^^

Lenke til kommentar

Jeg antar at mr. X går under kategorien som "noen få"? Vel, han går inn under kategorien som noen av de få som faktisk holder nivået oppe her. Den siste tiden har han skapt gode diskusjoner og kommet med mye gode innlegg. Pga. deres enormt lave terskel så sitter vi igjen med tøysebrukere fordi dere vil skåne disse. Det ser kanskje best ut på papiret, men fotball-delen dør sakte når dere opererer på den måten. I tillegg er de små kommentarene som mr. X blir utestengt for kanskje noe han ikke bør komme med, men dette er diskusjonsfora ikke en barnehage/SFO. Folk bør tåle såpass.

 

Ser dere hele tiden nevner denne klagemuligheten. Vel, som jeg også har nevnt så fungerer ikke den klagemuligheten. Det virker nesten som om dere henviser til denne kun for å unngå diskusjon ang. utestengte brukere dere ikke er komfortable nok til å ta "offentlig".

Lenke til kommentar
Litt mer generelt: Reglene til nå har vært at å rusle innom andre lags tråder for å provosere eller skape kvalme = fy, og dermed advarsel, samt utestengelse dersom det skjer gjentatte ganger eller er grovt.

Dette er jo feil! Man blir jo utestengt uansett, man får ALDRI advarsler på Diskusjon.no, du får ban, og 10% på warn meteret! Og omtrent alle gangene jeg har blitt utestengt, så er det latterlige grunner.

 

Og så kommer problemet med modereringen i fotballdelen, det er kun tre mods som orker å modde der (Wh1te, Dalglish og Alastor) Dette er helt klart for få, og da kommer det til et annet problem, for så og si alle som er skikkelig aktiv på fotballdelen har fått warn, og er dermed ikke ren nok til å bli moderator. Denne gjørma er det forumet selv som har gravd seg ned i, hadde jeg vært admin hadde jeg sett MINST to moderatorer til på fotballdelen! Og kanskje to veiledere også! Selv hadde jeg gjerne sett for meg f.eks Limbeck og Wisbatov som mod og veileder.

 

Det mener ihvertfall jeg :)

Endret av cyclo
Fjernet informasjon om navngitte medlemer på forumet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...