Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Men så er det muligens skrevet i frustrasjon etter et tap mot ens største rival. Selv fotballdommere greier å bruke huet litt. Når en spiller sparker bort ballen etter f.eks. å ha bommet på en stor sjanse, så ser man ofte at fotballdommere dropper å gi det gule kortet selv om det skal komme opp. Dette fordi man forstår at det er i kampens hete og ikke noe som representerer spilleren når alt har roet seg ned.

 

Er enig i at man kan se an situasjonen litt, men innen visse grenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eit lite spørsmål på sida:

 

Er det lov å kome med ein særs krenkande kommentar om andre lag i det som er eins eigen tråd? Ville eg blitt utestengd dersom eg skreiv kor latterleg dårleg det og det laget var, og skreiv drit som "alle" andre supporterar av laget "mitt" var einig med meg i? (sjølvsagt dersom det er meir eller mindre normalt skrive, men ein "liten" brodd)

 

Jeg synes det bør være mere rom for provoserende inlegg om lag så lenge man tar det i sin egen tråd, da kan jo brukere bare la være å lese i andres tråder om man vil skjermes.

Lenke til kommentar
Eit lite spørsmål på sida:

 

Er det lov å kome med ein særs krenkande kommentar om andre lag i det som er eins eigen tråd? Ville eg blitt utestengd dersom eg skreiv kor latterleg dårleg det og det laget var, og skreiv drit som "alle" andre supporterar av laget "mitt" var einig med meg i? (sjølvsagt dersom det er meir eller mindre normalt skrive, men ein "liten" brodd)

Jeg fikk advarsel for å ha skrevet at Gerrard er voldelig i United-tråden. Så er ikke helt sikker på hva som er tillatt å skrive om andre lag i egen tråd. :p

Lenke til kommentar
Ellers synes jeg at folk burde holde seg unna forumet i kampens hete. Mange rare ting som kan bli sagt da, og det kan føre til at man får reaksjoner via PM.

Burde, men man kan jo ikke kontrollere dette på noen måte.

 

Man burde få lov å provosere litt i egen lags tråd. Hvis f.eks. Liverpool-supporterne ikke liker det som blir sagt i United-tråden, så burde de rett og slett holde seg unna tråden.

Sånn som jeg gjør :)

Blir vell kjedelig om alle hadde gjort det.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Tosha: Ja, der er lov. (Desverre imo)

Syns eigentleg ikkje det er så trist, då dei ulike laga sin tråd etter mitt syn i hovudsak burde vera for laget sine eigne supporterar. Det er "vår" tråd, og kva syn me har på andre lag må me jo ha lov å ha innad. Eg vil heller ha eigne trådar der ulike supporterar kan diskutere (les: krangle) saman.

 

Men; noko bør gjerast. I dag forsvinn diverre mange gode innlegg pga ein liten del av dei svarar innlegg som berre provoserer. Kvifor skal me bli sensurert i vår eigen tråd når me forsvarar laget vårt? Det syns eg blir for dumt, ialfall når me held oss på eit meir eller mindre sakleg nivå ;)

Lenke til kommentar

Sånn litt generelt: 200 år = utestengelse i 9999 dager = det tallet jeg taster inn når jeg utestenger noen på ubestemt tid.

 

Litt mer generelt: Reglene til nå har vært at å rusle innom andre lags tråder for å provosere eller skape kvalme = fy, og dermed advarsel, samt utestengelse dersom det skjer gjentatte ganger eller er grovt. Brukere som har vært tidligere utestengt på ubestemt tid får beskjed ved evt ny tilgang til forumet at de MÅ holde seg i skinnet, da neste utestengelse nok en gang vil være på ubestemt tid om de bryter gitte retningslinjer.

 

Så, det som er tema for denne tråden er - burde vi endre reglene for moderering av tråder?

 

1: Burde vi fjerne regelen som er i dag som sier at skal man blåse ut, le av et annet lag, mobbe de eller slike ting så skal man gjøre det i sitt eget lags tråd, og ikke "invadere" det andre lagets tråd?

 

2: Burde vi innføre en grense som sier at innen X timer etter kamp, så er det lov å komme i andre lags tråder for å provosere, mobbe, le av eller andre ting?

 

Hva mener dere om denne problemstillingen? La oss holde konkret diskusjon rundt en utestengelse utenfor dette, dere vil ikke få et klart svar da vi faktisk ønsker å beskytte brukeren ved å ikke ta det offentlig. Regner med dere ikke ville at google.no skulle hatt oversikt over diskusjonen rundt deres evt senere utestengelse? :)

 

Det er lov å sende meg PM dersom dere lurer på noe.

 

Eit lite spørsmål på sida:

 

Er det lov å kome med ein særs krenkande kommentar om andre lag i det som er eins eigen tråd? Ville eg blitt utestengd dersom eg skreiv kor latterleg dårleg det og det laget var, og skreiv drit som "alle" andre supporterar av laget "mitt" var einig med meg i? (sjølvsagt dersom det er meir eller mindre normalt skrive, men ein "liten" brodd)

 

Jeg synes det bør være mere rom for provoserende inlegg om lag så lenge man tar det i sin egen tråd, da kan jo brukere bare la være å lese i andres tråder om man vil skjermes.

Så lenge innlegget ikke bryter med våre vanlige retningslinjer samt vær varsom-plakaten, så er det tillatt.

Lenke til kommentar
Tosha: Ja, der er lov. (Desverre imo)

Syns eigentleg ikkje det er så trist, då dei ulike laga sin tråd etter mitt syn i hovudsak burde vera for laget sine eigne supporterar. Det er "vår" tråd, og kva syn me har på andre lag må me jo ha lov å ha innad. Eg vil heller ha eigne trådar der ulike supporterar kan diskutere (les: krangle) saman.

 

 

Jo,der er vi enig. Tenkte mer på ''vg-live show'' jeg.

Å snakke om Blackburn-Hull sjanser\mål\frispark\kort har ingenting på Liverpool,United-Arsenal-tråden.

Snakke om kampen etter den er ferdigspilt\resultatet er en annen sak.

 

 

Alastor:

1.Nei

2.Nei

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Så, det som er tema for denne tråden er - burde vi endre reglene for moderering av tråder?

 

1: Burde vi fjerne regelen som er i dag som sier at skal man blåse ut, le av et annet lag, mobbe de eller slike ting så skal man gjøre det i sitt eget lags tråd, og ikke "invadere" det andre lagets tråd?

 

2: Burde vi innføre en grense som sier at innen X timer etter kamp, så er det lov å komme i andre lags tråder for å provosere, mobbe, le av eller andre ting?

 

Hva mener dere om denne problemstillingen? La oss holde konkret diskusjon rundt en utestengelse utenfor dette, dere vil ikke få et klart svar da vi faktisk ønsker å beskytte brukeren ved å ikke ta det offentlig. Regner med dere ikke ville at google.no skulle hatt oversikt over diskusjonen rundt deres evt senere utestengelse? :)

Nr. 2 ser eg ikkje på som mogleg å gjennomføre då det alltid vil kome eit innlegg innan fristen før den vidare diskusjonen fortsetter til etter fristen.

 

Personleg syns eg regelen skal stå slik den er i dag, men å kome med konstruktive innlegg i andre sine trådar er positivt, iallfall for ein meir nyansert diskusjon.

 

Etter mitt syn kunne de (moderatorar) vore flinkare å skild ut useriøse diskusjonar frå United og Liverpool trådane og lagt dei i følgjande emne der takhøgda kan vera nær uendeleg høg så framt ein ikkje går til åtak på personar. Eg syns iallfall det hadde vore positivt med ein tråd der United og Liverpool supporterar kunne krangle så mykje me vil utan å måtte konstant tenkje konsekvensar!

Lenke til kommentar

First of all, så må jeg jo takke for at min tidligere tråd blir linket til :p

Jeg kan på død og liv ikke forstå hvordan fotballdelen av forumet modereres. Jeg vet ikke om noen har fått det med seg, men fotball er i grunn og bunn knyttet opp til følelser. Hat og kjærlighet. Nevnte bruker ble bannet på derby-dag :yes: etter et knusende tap når Liverpool-supporterene hoverte (greit nok det, men nevnte kommentar er absolutt ikke så provoserende). Tidligere har innlegg blitt slettet på grunn av banneord, brukere har fått utestengelser for innlegg som ikke uventet kommer etter kampens hete. Det være lov til å provosere litt når det kommer til disse fotballrivaleriene, det er ikke diskusjon rundt hvilken pose-te som smaker best og det går på ingen måte an å la være å vise følelser til tider. Moderatorer sletter hele diskusjoner, av og til fordi det var en linje i et innlegg av 15 innlegg som var ufattelig provoserende, og av og til fordi de rett og slett taper en diskusjon de selv var med i :).

 

Jeg kommer til å følge med i tråden videre, men er redd for at dette kommer til å bli en relativt overfladisk diskusjon der alt som bryter med dette blir sensurert ganske fort.

 

EDIT:

Det som er merkverdig er at noen brukere provoserer daglig og flyr mer eller mindre under radaren med sine "one-liners".

Endret av cyclo
Fjernet svar på slettet post
Lenke til kommentar
Man burde få provosere i sitt lags tråd.

 

Så lenge det er hold i provokasjonen. Og da kan det gjerne være lov i alle tråder.

Altså om du hadde sagt vi sugde balle og vell så det i Forigentina kampen i TIA tråden, så hadde jeg vert helt enig.

Om du hadde kommet inn i TIA og sagt vi sugde balle og vell så det etter United kampen, så hadde det ikke vert hold i det.

 

Hva er egentlig en provokasjon? Hvordan folk oppfatter provokasjoner er nok forskjellig.

 

Dersom du poster i United tråden all merje du kan finne på om Liverpool syns jeg ikke det skal være lov, for det lager krigene i trådene.

 

Alastor, hva med å bare la brukerene rapportere de innleggende som man faktisk finner provoserende og uten at det er i en saklig diskusjon.

 

Edit: @Wis. Etter det jeg har forstått er det slutt på permban, altså XXX er som Alastor sier bannet på ubestemt tid. 200 år er kansje korrekt atm, men ikke i lengden. Men ok, nok om det.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Det som er merkverdig er at noen brukere provoserer daglig og flyr mer eller mindre under radaren med sine "one-liners".

 

Rapporter gjerne slike. Jeg vil ta tak i det.

 

Det jeg får rapporter på, tar jeg og titter på :). Ellers er det vanskelig å få med seg alt.

 

Alastor, hva med å bare la brukerene rapportere de innleggende som man faktisk finner provoserende og uten at det er i en saklig diskusjon.

 

Om alle brukernes terskel hadde vært lik, så kunne dette gått. Samt at alle ønsker å benytte rapporteringsknappen i like stor grad. Men vi er forskjellige, og har forskjellige terskler for trivsel..

Lenke til kommentar

En del innlegg er slettet fra tråden. Når en moderator skriver "Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle kommentarer skal gjøres via "Personlig Melding".", så betyr det nettopp det.

 

Og så for å oppklare: Nei denne tråden skal ikke brukes for å diskutere enkeltmedlemers retningslinjebrudd og våre reaksjoner på disse. Slikt er et privat anliggende mellom bruker og forumet, og ikke en offentlig sak. Tråder slik som dette skal bare benyttes for å diskutere på generelt basis.

Lenke til kommentar

Dersom de skal ta oss(?) som kjem med "litt for mange" korte svar må de lage tydlege retningsliner som gjeld spesifikt innan fotballkategorien. Er det lov med f.eks

 

Ja :grin: Berba :love:

eller blir det for kort? Tydlege reglar er etterlyst ;)

 

Eg er diverre redd det er mange som har synda på "korte og unødvendige innlegg berre for å auke post-counten sin" :blush:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Tre ords regelen står i retningslinjene, det jeg reagerer mest på er brukerne som bevisst skaper kvalme med innlegg på en linje flere ganger daglig uten at de "plukkes opp", nettopp fordi de aldri bidrar med noe saklig. Bruker X ble "plukket opp" fordi han bidrar med mye.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Tre ords regelen står i retningslinjene, det jeg reagerer mest på er brukerne som bevisst skaper kvalme med innlegg på en linje flere ganger daglig uten at de "plukkes opp", nettopp fordi de aldri bidrar med noe saklig. Bruker X ble "plukket opp" fordi han bidrar med mye.

Nå har vel flere brukere fått ferie pga slikt. Så dette stemmer ikke.

 

Litt ''teit''' å prøve å antyde at moderatorne driver med heksejakt.

De som har blitt bannet,har somregel seg selv og takke. Siden bruker X ikke har fulgt rettnigsreglene som er satt. Gang på gang på gang på gang.

 

Tosha: Gledesutbrydd under kamp som

JADA, Giggs\Babel!! bør være lov ja. Og så vidt jeg vet,er lov.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Fotball får fram det verste/beste (vel det som passar) i oss, og då vil mange av oss som ser kampen heime føre PC-en dele gleda med mest mogleg andre snarast råd er. Då må ein, etter mitt syn, akseptere at det under kampen kjem innlegg som ikkje oppmodar til diskusjon. Då skal gleda (evt sorga, men det er jo aldri aktuelt for *****-supporterar :hmm: ) fram, og me skriv i impuls utan å ofre retningslinene ein tanke.

 

edit: fann ut at det var greit å sensurere viss ting, for ikkje å skape splid her ;)

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...