Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Hello, mine venner og fiender ;)

 

Fotball er vel det aller største idrettsgren her verden såvidt jeg vet. Fotballen har også noe som heter fair play, et par sortkledde passer på at ingen på banen tar "livet" av motstanderen, right?

Ellers vanker det både gule og røde kort. Det finns også tilfeller hvor enkelte må stå på sidelinjen flere mnd.

 

Det samme gjelder publikum. Vaktene gjør sitt at bråk og ubehagelige folk holdes unna banen og tribuner, right?

You see, uten disse funksjoner ville ikke vi hatt fotball i det hele tatt, tipper jeg..

 

Så til saken:

Dere er våre spillere og publikum, vi er både de sorte på banen og vakter rundt om banen. Den jobben må gjøres, ellers funker ikke vårt game her i huset. ;)

 

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?

En av våre gode mods stiller et spørsmål her, hvordan vil dere har spillet og publikum i vårt forum og på deres egen hjemmebane?

 

Diskuter og bli enige om ønsket regelverk, innenfor våre retningslinjene så skal vi nok finne en farbar vei for felles interesser her i huset.

 

Bl.a TWFA har brukt mye energi for å tilpasse egne føringer for RPS og mange andre fora vi har. Det samme kan vi gjøre her, med deres medvirking og vår godkjenning, intet er umulig for oss. :)

 

Så, bruk gjerne denne tråden til å diskutere hva bør gjøres og hvorfor.

 

Mvh

Jarmo :)

 

ps. i denne tråden er fotballtabellene nullstilt så det så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hvorfor skal de endres på? Er de ikke greie som de er?

 

Ja? Er de det?

Hvorfor da en del krangling og "krig"? Provosering med vitende vilje? Ørtenhundre rapporter i mnd?

Hvorfor må vi utdele både gule og røde kort?

 

Hvordan kan vi bli bedre på dette området? Thats my point.. ;)

 

 

:)

Jeg fikk det for meg at din tråd var førstepost og dermed svarte jeg på det jeg trodde tråden handlet om. Etter jeg postet fant jeg ut at det var 3 sider før det. :) My bad.

Lenke til kommentar

“I'm OK. Much better than on other occasions. It's true that I've made lots of mistakes but I've never tried to bother anyone. I want to stay alive, preferably in peace, without seeing every one of my mistakes in the papers, and on many occasions, even stories that are lies.” - George Best

 

Dette oppsummerer "X" ganske greit, mange feil, alt blir blåst opp og flere historier som rett og slett bare er løgn.

Lenke til kommentar

Hvis enkelte brukere hadde lært at det ikke lønner seg å pisse i motvind for å holde varmen så hadde det også hjulpet.

Noen går på samme feil igjenn og igjenn. Derav er det noe feil med personen, og ikke forumet.

 

Hvis enkelte brukere hadde lært at det ikke lønner seg å pisse i motvind for å holde varmen så hadde det også hjulpet.

Hehe, ble noe rart med den setningen, men dere forstår hva jeg mener.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Du spør om endring? Vel problemet ligger hos dere. Brukerene er en masse dere kan forme. Ikke vi. Dere lar idioter som spammer forumet full av meningsløs svada gå fri. Men straffer folk med sterke meninger. Skal dere straffe delvis høyreekstreme i politikk delen også? Bare fordi de har meninger på kanten? Jeg er pisslei dette forumet. The game nevner Heysel ulykken, å argumenterer for sine meninger godt. Likevel blir det slettet siden noen nok vil føle seg støtt. Bullshit, om du ikke tåler såpass bør du ta fatt strikkepinnene, evt slå av pc'n og bruke dine triste dager på å spille Nintendo 8-bit eller noe annet ikke støtende.

Er så enig med dette innlegget. Jeg syns at fotballforumet dør sakte, i hvert fall for meg. Frekvensen på kvalitetsinnlegg blir stadig lavere som følge av at brukere som faktisk bidrar poster sjeldnere og sjeldnere som følge av en slags ond sirkel. Når en bruker forsvinner, uteblir meningene hans også. Dette fører til færre diskusjoner, og færre brukere tar del i diskusjoner. Når fjortisbrukere i tillegg kommer med meningsløse og intetsigende innlegg, skjønner jeg at flere blir lei av å forsøke.

Lenke til kommentar
Du spør om endring? Vel problemet ligger hos dere. Brukerene er en masse dere kan forme. Ikke vi. Dere lar idioter som spammer forumet full av meningsløs svada gå fri. Men straffer folk med sterke meninger. Skal dere straffe delvis høyreekstreme i politikk delen også? Bare fordi de har meninger på kanten? Jeg er pisslei dette forumet. The game nevner Heysel ulykken, å argumenterer for sine meninger godt. Likevel blir det slettet siden noen nok vil føle seg støtt. Bullshit, om du ikke tåler såpass bør du ta fatt strikkepinnene, evt slå av pc'n og bruke dine triste dager på å spille Nintendo 8-bit eller noe annet ikke støtende.

Er så enig med dette innlegget. Jeg syns at fotballforumet dør sakte, i hvert fall for meg. Frekvensen på kvalitetsinnlegg blir stadig lavere som følge av at brukere som faktisk bidrar poster sjeldnere og sjeldnere som følge av en slags ond sirkel. Når en bruker forsvinner, uteblir meningene hans også. Dette fører til færre diskusjoner, og færre brukere tar del i diskusjoner. Når fjortisbrukere i tillegg kommer med meningsløse og intetsigende innlegg, skjønner jeg at flere blir lei av å forsøke.

Vil se det som blir skrevet her er temmelig riktig.

Lenke til kommentar
Hyrlen: Nedre del av innlegget ditt er bullshit, se hva smaagal skrev på forige side. Det lavmål å holde på sånn.

Om du overså poenget over så vil det nok falle som bullshit for deg. Om du føler deg truffet, vel da er vel gjerne mitt poeng enda bedre understreket.

 

En grå, homogen og hårsår brukermasse. Det er det vi får.

Lenke til kommentar
Hyrlen: Nedre del av innlegget ditt er bullshit, se hva smaagal skrev på forige side. Det lavmål å holde på sånn.

 

Hva smågal skrev? Game argumentere for sin sak med sterke argumenter at de er sårende og dere føler dere truffet får stå for deres egen regning. Heysel-tragedien var forferdelig og flere ble dømt for manslaughter (uaktsomt drap). Sannheten gjør av og til vondt.

Lenke til kommentar
Nå er det noen emner som blir tatt i overmåte seriøst i TIA tråden og da...

Heysel, Hillsorough eller for den saks skyld Munchen er emner man skal holde seg lang unna med mindre man har noe fornuftig å komme med.

 

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very

disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more

important than that."

Shankly

 

Wis/Hyrlen : Poenget mitt er at når man løper inn i en tråd, med mordere og drap tatt helt ut av kontekst så gjør man det utelukkende for å provosere. Det lager ingen gode diskusjoner, eller bedrer kvaliteten på forumet. Mulig det har vert diskutert saklig flere ganger, men det dukker stadig opp i former som utelukkende er laget for å provosere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...