Gå til innhold

Korleis skal ein best modere og styre fotball-kategoriane?


Hvordan gjøre fotballforumet bedre?  

92 stemmer

  1. 1. Skal vi ha "klubbformenn" for de viktigste lagene, som bindeledd mellom brukere og moderatoteamet?

    • Ja
      55
    • Nei
      25
    • Vet ikke
      12
  2. 2. Er korte utestengelser (ex. 2 timer) tilstrekkelig for overtramp "i kampens hete"?

    • Ja
      56
    • Nei
      11
    • Ja, men opp til 12 timer
      25
  3. 3. Skal det være tillatt med kritiske og provoserende poster i andre lags tråder?

    • Ja
      19
    • Nei
      20
    • Både ja og nei. Mods får avgjøre grensene.
      53
  4. 4. Vil et par(nye) dedikerte og nøytrale mods gjøre susen?

    • Ja
      52
    • Nei
      20
    • Vet ikke
      20
  5. 5. Er såkalt "hårsårhet" et problem i fotballforumet?

    • Ja
      45
    • Nei
      17
    • Av og til
      30


Anbefalte innlegg

Er helt enig ang. at det får være likhet. Om det er Game, Wisbatov, Undertegnede eller smågal som bryter reglene så skal ikke det bety noe som helst.

 

Noe gjør jo Mr.X for å hele tiden klare å bli utestengt, det skjønner alle her inne. Problemet er vel at grensene er blitt flyttet litt lavere for hans del enn mange her er enige i.

 

Når det er sagt angående likhet så er det noen brukere her inne som hele tiden kan skrive hva de vil, komme med korte forsøk på provokasjon gang på gang på gang og som aldri får noen reaksjonener (som er synlige for oss hvertfall)...

 

DET må nok ryddes litt i, og eg tror vi andre får bli flinkere til å rapportere alt, så får mods vurdere hva som skal gjøres. Istedet for å bli provosert og svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er heilt klart at reglane må vere like for alle, men som Jotun seier så kan det til tider opplevast som at enkelte slepper billigare unna med provokasjonar og småtrolling, enn andre som blir sett på som "notoriske bråkmakerar". Eg trur nok mange her inne kunne blitt flinkare til å bruke rapporter-knappen når dei ser ting som ikkje er som det burde, men i tillegg så bør vi kanskje også bli flinkare til å sjå på det som har blitt skreve og tenke litt over om det faktisk er så gale som vi kanskje føler der og då, eller om det berre er sunn rivalisering og forsøk på å få eit litt meir levande forum.

 

Når det gjelder rapportering og moderatorar så vil vel gjerne større mengder rapportering føre til at det blir meir å gjere for modsa, og då kan det nok til tider gå ein smule varmt både her og der, noko som igjen fører til at det kan verte litt lett å miste oversikta over situasjonen. Det er nok dessverre gjennom sånne ting at hovudsakleg konstruktive, gode og interessante diskusjonar forsvinner fordi småting er litt på kanten eller nærmar seg over streken. Innimellom så blir det dessverre eindel trolling i denne delen av forumet og både av den grunn og av grunnen som eg nevner i forhold til å ha oversikt over kva som skjer, i staden for å måtte gå inn seinare og prøve å finne ut av ein situasjon som kanskje har kome litt ut av kontroll, så ville det nok kunne vere positivt med litt fleire dedikerte fotball-mods.

 

For min del så ønsker eg heilt klart at dette skal vere eit levande forum, noko som betyr at vi ikkje kan bli overmoderert, då det vil ta vekk gnisten frå mange av dei som på mange måtar legger sjela i dei gode diskusjonane, men eg trur kanskje at ein litt større moderatorstyrke, eller veiledarar eller i det minste nokon som kan vere med på å skape litt større oversikt over kva som faktisk skjer, vil vere positivt. Då vil det kanskje vere lettare å få enda litt større grad av kvalitetsmoderering? (Dette er ikkje meint som eit stikk mot fotball-moderatorane. Syns at dei eg merkar mest av gjer ein veldig god jobb.)

Lenke til kommentar

Nei det blei vel kanskje litt feil med for mykje, men huskar ein gong vi fikk beskjed om å roe oss, ettersom det blei så mykje arbeid at mod ikkje fekk sjå kamp. ;)

No veit jo ikkje eg kva folk rapporterer på, og på enkelte ting kan nok mange av oss bli flinkare til å bruke rapporter-knappen, men er folk generelt så flinke når dei rapporterer at det meste er ting som kan takast tak i, eller blir det endel som ein kanskje kunne spart seg for, berre ein roar seg litt ned og faktisk tenker litt? Som sagt ikkje så lett for oss vanlige dødelege å vite.

Lenke til kommentar
Nei det blei vel kanskje litt feil med for mykje, men huskar ein gong vi fikk beskjed om å roe oss, ettersom det blei så mykje arbeid at mod ikkje fekk sjå kamp. ;)

 

Under en kamp stengte de jo tråden og sa at det hadde kommet så mange rapporter at de lurte på om det foregikk spamming av rapporter knappen :!:

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

1. Ja. Vet ikke hvordan dere har tenkt å gjøre det med avstemning, om det er bare lagets egne fans som bestemmer eller om det er hele fotballforumet? Uansett tror jeg det kan fungere.

 

2. Ja, da har som regel det verste sinnet godt over. Dog må det finnes en grense også her, så ikke denne regelen blir misbrukt.

 

3. Kritiske = ja, provoserende = nei. Uten kritiske poster blir forumet utrolig kjedelig, det må til. Poster som er provoserende er noe annet, de bør slettes.

 

4. Sannsynligvis.

 

5. Vet ikke.

Lenke til kommentar

Tillat meg å komme med en liten observasjon. Jeg har aldri forstått meg på fotball-fans. Hele konseptet går meg hus forbi. 22 mann løper etter en ball, og for det får de betalt mer enn mange som sitter i samfunskritiske jobber. Jeg forstår det rett og slett ikke. Dermed har jeg også nada peiling på fotball, og unngår også å moderere i kategorien (selvsagt med unntak av rapporterte grove personangrep og den type hastesaker).

 

Når det er sagt, så er jeg utrolig imponert over initiativet dere viser her. Så mange mennesker, som er så ivrige etter å gjøre "deres" del av forumet til et bedre sted, kan ikke sies å være annet enn riktig så oppløftende. Jeg kan med hånden på hjerte si at det er få andre steder på forumet hvor så mange ivrer så kraftig etter å gjøre forumet et bra sted å være.

 

Kudos til dere alle sammen, og lykke til med forbedringen!

 

:)

 

PS! Like etter at jeg postet dette, så jeg meg nødt for å fjerne innlegg som alene var ment for å provosere. Hold dere til topic folkens. Vi prater ikke om fotball her, vi prater om hvordan vi skal gjøre fotballforumet bedre.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...