Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos bilen, skrev du ikke ned regnr hans? Og sendte det til feks. han som han rygget i....?

Med en bærepose i hånden og bilnøklene i den andre var det vanskelig å skrive ned nummeret, men jeg sa det selvsagt til han som ble rygget i.

 

Nei. Jeg dytter dem lett i armen, som å prøve å "skuffe" dem videre. Hører du ikke at jeg sier "unnskyld" gjør jeg fint noe som får oppmerksomheten deres.

Hva gjør man når selv det ikke funker? Mange blir faktisk irriterte når man fysisk prøver å dytte litt i dem. Har faktisk fått kjeft for det enkelte ganger. Da frister det å kjefte tilbake, men det løser ingenting, og skaper bare sur stemning rundt oss. Som regel prøver jeg bare å presse meg forbi og håpe på det beste. Noen tar hintet, mens andre vil nok aldri gjøre det om man så prøve å kjøre forbi dem i bil når de er til fots.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Har lyst til å kjøpe sittegressklipper med snøplog. Ikke for å måke snø, men for å komme meg inn og ut av butikken på normal tid. 

 

Virker som om folk er fullstendig forfjamset over at de er på en butikk. Vimser rundt, stopper, ser på mobilen, og diverse andre ting som var nevnt over her. 

 

Burde hatt hurtigkasser. Ikke kasser hvor du går om du har få ting, men en kasse hvor du kan betale om du trakk en lapp da du gikk inn, og det er under to minutter siden. 

Lenke til kommentar

Jeg er nok av den uhøflig typen i disse situasjonene. Hvis folk står rett utfor døra på bussen eller trikken når jeg skal av, ja så bøller jeg meg fram. Om folk nekter å lystre et høflig unnskyld eller "kan du flytte deg", ja så bøller jeg meg forbi. Det finnes situasjoner hvor jeg handler anderledes, f.eks hvis folk har musikk i ørene. Da tar jeg fysisk kontakt, på en rolig og ordentlig måte, for å vise at de står i veien.

 

De fleste forstår vel hvorfor jeg bare tok meg plass, men kan tenke meg at noen føler at jeg er uhøflig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dama er ikke av samme etnisitet som han?

Ah, det kan tenkes. I have no idea, det sto ingen ting om det i innlegget. =P

 

Beklager, kom ikke med nok informasjon der.

 

Ja, vi har forskjellig etnisitet. Vi bor på Filippinene, og hun er halvt filippinsk. Jeg er en hvit nordmann. Forskjellsbehandlingen er enorm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da kjefter du tilbake og ber dem om å vise normal folkeskikk.

Vet det høres feigt ut, men det gjør bare saken verre. Av og til er det bedre å gi opp selv om man har rett for å skape fred. Hadde det bare vært jeg og han andre hadde jo saken vært en annen, men om vi begynner å kjefte på hverandre vil det påvirke alle de andre kundene og ansatte. Å ha rett er ikke alltid det viktigste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi har samme jobb. Er utrolig mange rare kunder. Sitter på en annen avdelig enn deg, men har selv fått mange henvendelser fra kunder som har glemt f.eks. skjerfet sin på toget. Det er ikke måte på hva vi må gjøre for å få tilbake skjerfet, og jeg har blitt kjeftet ned og kalt blitt hore fordi jeg ikke kan stoppe Oslo - Bergen toget for at de kan få igjen skjerfet. Ikke skjønner de heller hvorfor konduktøren ikke kan vente på motgående tog og levere luen slik at det andre toget kan ta med luen tilbake til stasjonen de gikk av på. Går ikke an å forklare at vi ikke engang kontakter toget for så små forglemmelser. Og folk som krever at vi stopper toget fordi de somlet for mye på vei til stasjonen. Er det ingen som skjønner greia med at vi ikke kan la hundrevis av reisende bli forsinket fordi du ikke ikke er flink nok til å planlegge tid.

 

Og folk som tror på ting andre sier om togtider og avganger. Så ringer de oss i ekstrem sinne og hyler om å få refusjon fordi de ikke reiste med toget eller fikk bot fordi de refunderte billetten før avreise "venninnen min sa at toget var innstilt/gratis fordi hun hørte det fra en som hørte det fra noen andre". Beklager men folk må lære å sjekke opp i ting.

 

Det dummeste var vel da politiet ringte og spurte om vi kunne la en småkriminell sove over på en stasjon (vi låste jo tross alt stasjonen på natten, så han kunne ikke stikke av). Kanskje var det fullt i kasjotten for natta..

 

Eller kunden som glemte katten sin på toget og lurte bekymret på om det var en nokasvakt eller noe innom hittegodskontoret når det var helgestengt og matet dyrene :lol: (hint: dyr oppbevares ikke på hittegodskontoret)

 

Det verste er at det er så mange kunder som har så mye rart på hjertet, gjør så mye rart og tror at alt handler om dem :huh: Elsker den jobben noen ganger.

Endret av Hannah00
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Har gamle folk radar innebygget? Hvordan klarer de å gå i flokk inn i en dør, finne det stedet der de blokkerer så mye som overhodet mulig, og så bare bli stående der?

 

Er ikke bare gamlinger dette gjelder.

Gå til nærmeste kjøpesenter og finn en trang passasje.  Garanterer at det står en haug med folk med barnevogner der og sperrer...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

1. Har gamle folk radar innebygget? Hvordan klarer de å gå i flokk inn i en dør, finne det stedet der de blokkerer så mye som overhodet mulig, og så bare bli stående der?

 

Er ikke bare gamlinger dette gjelder.

Gå til nærmeste kjøpesenter og finn en trang passasje.  Garanterer at det står en haug med folk med barnevogner der og sperrer...

 

Aaaah. Ikea lørdags formiddag......

Lenke til kommentar

Er det nå vi skal prate om folk som står i veien for folk som skal av toget?

Jeg pleier å heve stemmen og komme fysisk (ikke aggresivt) bort i vedkommende med skulderen og si/rope "AV FØRST SÅ PÅ!" hvis det er noen som tvinger seg på mens folk går av. Hvis det er noen som står i veien ser jeg bare styft på dem og sier det samme men rolig

Lenke til kommentar

 

Er det nå vi skal prate om folk som står i veien for folk som skal av toget?

Jeg pleier å heve stemmen og komme fysisk (ikke aggresivt) bort i vedkommende med skulderen og si/rope "AV FØRST SÅ PÅ!" hvis det er noen som tvinger seg på mens folk går av. Hvis det er noen som står i veien ser jeg bare styft på dem og sier det samme men rolig

Sånn her?

 

http://www.nrk.no/video/PS*155425

 

:p

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg og dama gjorde et sosialt eksperiment. Hun må alltid vise frem vesken sin når vi går inn på et kjøpesenter. En gang prøvde jeg å bære væsken hennes for henne. Tilbø meg til og med å åpne vesken, men vakten bare vinket meg forbi. Ganske rasistisk.

 

Mannfolk som går rundt med damevesker blir nok ikkje ansett som særleg truande.  :wee:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...