Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det irriterer meg mer enn det burde når kunder skal lese opp f eks telefonnummeret sitt til meg og leser det som:

"Syv og førti, tre og femti, søtten, ni og åtti"

Det er hundre ganger lettere og raskere om du leser tallene fra start til slutt, slik at jeg slipper å måtte drive å fikse tallene etter jeg begynner å skrive når jeg hører du sier 9 før 8 ved å si "ni og åtti" :nei:

Såvidt jeg vet ble det nye nummersystemet innført når telefonen kom, nettopp for å gjøre jobben lettere for damene på sentralbordet.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde en litt vel kverrulerende kunde innom RIMI idag som skulle ha en spesifikk snus. Det er jo så uendelig mye forskjellig, så kollegaen min ble stående å lete. Kunden virket litt irritert over kollegaen min brukte så lang tid og slang noe ut som at hun må kjappe seg. Så sa kollegaen min at du vet vel kanskje hvor det er hen du, så går det kanskje litt kjappere? Ja, jeg har stått å sett på den lenge jeg, men det er din jobb å finne den! 
Øh, hva er greia liksom? Og over til noe annet relatert, hvis lovforslaget til regjeringen kommer gjennom så skal alle snusbokser få lik farge, hvem hjelper dette egentlig? Blir jo bare enda vanskeligere for oss bak kassa å finne riktig type. Og snus er jo snus uansett hvilken farge boksen har...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe lignende her, en kunde hadde overført noen penger han hadde innestående hos oss til sin bankkonto, en konto han selv har registrert og bes bekrefte før vær overføring. Kunden mottar ikke penger ringer å klager, sier han jobber i DNB (som kontoen vi har overført pengene til tilhører) og sier han har sjekket på jobb og at denne kontoen eksisterer ikke i deres system, da (burde) han vite at standard prosedyre er at vi får pengene i retur. Infromerer han om at disse ikke er kommet i retur fra banken og at du automatisk vil få de tilbake på konto om vi skulle få de i retur.

 

Jeg spør derfor om han er sikker på at kontoen ikke eksisterer hos DNB (siden han tross alt jobbet der) hvor han klikker i vinkel og kjefter meg ned med at dette er min jobb og ikke hans. Jeg ringer DNB og snakker med de, de sier kontoen eksisterer og at det er derfor pengene naturlig nok ikke er sendt i retur, kontoen tilhørte en annen person så vi måtte sette igang en stor prosess hvor vi må snakke med eieren av kontoen for å få de i retur og masse rart.

 

Mens vi holder på med dette ringer aktuell kunde inn vær jævla dag og skjeller ut en ny kollega om at vi er treige og ikke klarer å gjøre jobben vår.

 

FML.

 

 

Over til noe helt annet, jeg klarte å skrive skyt deg, istedenfor skynd deg til en kunde på mandag, antar han skjønte hva jeg mente utifra kontekst.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Et par ganger den siste tiden der jeg har stått i kø i kassa å holder på å legge på varer så tar personen bak meg å legger ned pinna før jeg er ferdig med å legge på varene slik at det ikke er plass. Så må jeg driver å skyve vareene til den personen lenger bak. Fryktelig irriterende.

What the actual fuck? Hvem gjør slik?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg har stått å sett på den lenge jeg, men det er din jobb å finne den!

Litt avhengig av tonen det ble sagt i hadde jeg vurdert å be ham gå et annet sted.

Jo, jeg hadde turt.

 

Jeg har sagt følgende til en kunde, ordrett:

 

"Hvis du skal være så frekk, så kan du gå et annet sted."

 

Kunden var hyggelig resten av samtalen :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har aldri sett noen løpe så fort ut fra butikken  :p

Minner meg om en dame jeg jobbet sammen med før. Vi hadde kjent hverandre noen måneder, og jeg hadde sterkt inntrykk av at hun var en normal, oppegående og ganske "tøff" dame som ikke tar nei for et nei. Vi snakker typen som burde tåle det meste... trodde jeg. Men jeg fulgte henne inn på et lagerrom for å hente noen saker, og så en liten mus sitte i et hjørne. Jeg brydde meg ikke stort, men sa helt rolig: "Heh, en liten mus?" Det neste som skjer er at dama spretter rett opp i luften, snur 180 grader og flyr ut i korridoren uten å være borti bakken. :p Må innrømme jeg (og godt mulig musen) lo godt der. Her har jeg trodd hun var modig og beintøff lenge, men så var hun bare en pyse. Kvinnfolk. :p

Lenke til kommentar

Kaaanskje litt på siden av topic, men det er jo endel som henger ut data/pc-selgere her, så ttl dere som mener dere kan det bedre selv, fant jeg en stillingsannonse idag. inv_biggrin.gif

Lefdal søker Data/Brunevareselgere.

Legg da merke til rekkefølgen, som sikkert er helt tilfeldig;

 

Arbeidsoppgaver:

- Salg

- Kundebehandling/service

- Butikkstandard og vareeksponering

Salg er viktigere enn kundebehandling, det vet jo vi i bransjen. Selvom kunden blir fornøyd med førstegangskjøpet, er det jo ikke sikkert han kommer tilbake av den grunn. Derfor, mest mulig salg første gang! inv_biggrin.gif

Kvalifikasjoner

- Interesse for salg og våre produkter

- Ha glimt i øyet og godt humør

- Tåle til dels hektiske perioder

- Resultatorientert

- Være kundeorientert og høflig

- Like å jobbe med mennesker

- Over 18 år

- Noe datakunnskaper

Kundebehandling og høflighet er helt oppe på femteplass. Det er jo bra.

Og når det er ønsket at en dataselger trenger "Noe datakunnskaper", ser jeg ikke bort i fra at denne tråden kan bli lang de neste årene...

 

Det betyr vel at han vet hvordan man slår på en PC. Da har man tross alt noe datakunnskaper.

 

Forøvrig en fantastisk tråd, ler meg skakk her jeg sitter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde ukas, muligens månedens særeste bruker innom kontoret. Han ville ha ny ryggsekk til PC-en sin. Jeg viste ham den vi hadde, men den var absolutt ikke bra nok. Den hadde jo sort polstring innvendig, ikke lys grå, slik som den han hadde fra før. Da ble det så vanskelig å se om det lå noe nedi den eller ikke. Så oppdaget han at den også hadde firmalogo, og da var det i alle fall uaktuelt å ta den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå vet ikke jeg hva den aktuelle kvinnen heter, men jeg har min lille mistanke, og om det er vedkommende jeg har i tankene (det er langt fra usannsynlig, ut fra beskrivelsene), frekventerte hun varehuset vårt for en stund siden. Det var vel i 2012 at hun stod og ventet i kø i PC-klinikken, og der "gjorde fra seg" midt blant kundene. Stemningen ble som det måtte, og de andre kundene forduftet fort. Hun virket uanfektet av hendelsen, og var fornøyd når det plutselig ble hennes tur til å få hjelp. Hun luktet like ille hver gang hun kom innom (som i perioder var et par ganger i uka), og det var alltid en kamp om å slippe og snakke med henne. Nå har jeg dog ikke sett henne på et drøyt år, men skjønner nå at hun har "kept busy" :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...