Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Er i utgangspunktet kkke verdens største fan av telefonsrlgetr og har sjeldent interesse av hva tilbyr, men 10 minutt før jeg dro fra kontoret ringte en fra Aftenposten. Han var superhyggelig, og da jeg sa at avisen jeg allerede abonnerer på egentlig holder (leser Aftenposten på nett uansett), pusher han ikke videre men tok heller bittelitt småprat og takket for seg, mens han tiltalte meg ved fornavn.

 

Det er ikke så mye som skal til, flere telefonselgere burde være slik.

 

Tror samme fyren ringte meg i dag. Trivelig type, selv etter at jeg takket nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er i utgangspunktet kkke verdens største fan av telefonsrlgetr og har sjeldent interesse av hva tilbyr, men 10 minutt før jeg dro fra kontoret ringte en fra Aftenposten. Han var superhyggelig, og da jeg sa at avisen jeg allerede abonnerer på egentlig holder (leser Aftenposten på nett uansett), pusher han ikke videre men tok heller bittelitt småprat og takket for seg, mens han tiltalte meg ved fornavn.

 

Det er ikke så mye som skal til, flere telefonselgere burde være slik.

 

Tror samme fyren ringte meg i dag. Trivelig type, selv etter at jeg takket nei.

 

Stor sjanse for at det var samme kar om åpningslinjen hans var "Jeg jobber i Aftenposten, og i dag er det fest på kontoret!"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det vi ender opp med å si. Noen ting er så enkle at det ikke er verd bryet å fortelle det til en kunde som ikke skjønner konseptet med service og garanti, så da gjør vi det likegjerne på benken på 1 min.

Men som regel forteller vi at vi skal ha betalt for å utføre andres service, og folk er like overrasket hver gang

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? (Hvor det altså er garanti/gratis) eller klage/bytte sete på KLM flyging og ringe American Airlines?

 

Hvis du digger å se de dumme kundene bli seende sånn ut:

post-74755-0-58550200-1405354873_thumb.jpeg

 

...ja, hvorfor ikke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kan du ikke bare si til kunden at det ville blitt det samme som å klage/få hjelp med bilen din på verksted i Nord Norhr når den akkurat er kjøpt i Sør Norge? (Hvor det altså er garanti/gratis) eller klage/bytte sete på KLM flyging og ringe American Airlines?

 

Hvis du digger å se de dumme kundene bli seende sånn ut:

attachicon.gifimages.duckduckgo.com.jpeg

 

...ja, hvorfor ikke?

 

Haha. Digger når kundene kommer inn på bensinstasjon og skal skal bestemme hva slags mat dem skal kjøpe mens dem ser sånn ut.

Endret av fsx v1.1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nå på mitt 4. år som kundeveileder/koordinator i NSB. Som noen kanskje vet, er det nå et langvarig togbrudd mellom Ski og Mysen, som vil utvides fra og med 28. juli. I og med at det ikke er en veldig tett befolket linje, at det er sommertid og at det har vært svært få problemer med busser som er forsinket, ikke dukker opp eller liknende, har jobben min vært veldig enkel i år. Det er likevel et par ting jeg kan fortelle om.

 

På Ski stasjon er det overgang fra tog til buss mot Mysen. Det meste av dagen kjøres det to busser og en minibuss, men under ettermiddagsrushet er det seks busser og en minibuss som kjører for toget. I Ski bussterminal er det veldig trangt og svært upraktisk å parkere mange busser for tog med tanke på at vi må dele terminalen med Ruter og Flybussen. Det er til nøds fysisk mulig å få plass til alle bussene, men det er svært ineffektivt og ikke minst trafikkfarlig. Så de gangene jeg har jobbet der, har jeg ringt de to bussene som vil få færrest passasjerer og sagt at de ikke skal komme til bussterminalen før jeg ringer dem. Det fungerer rimelig greit for både oss og Ruter at vi parkerer minibussen og fire av bussene der først. Da kan vi gi dem beskjed om å gjøre seg klare til å kjøre to minutter før avgangstid, så kjører de to siste bussene inn akkurat i det de første bussene kjører ut på avgangstida, stopper i noen sekunder og kjører så etter. Da er det selvsagt noen som må stå og vente til avgangstid før de kan sette seg på bussen og bli komfortable, men det er bedre at 10 passasjerer til Knapstad og Slitu må vente enn at for eksempel 50 stykker til Askim må vente. Det forstår de aller fleste. Det var imidlertid ei dame som ikke likte den løsningen. Jeg forklarte at det er bedre plass for Ruter sine sjåfører (som aldri har vært begeistret for buss for tog), og at det går fortere å laste på bussene og kjøre dem ut av terminalen slik, men det ville hun ikke forstå. Dagen før hadde jo alle bussene stått der (som sikkert er riktig da ikke alle kollegene mine planlegger avgangene), og hun var ikke enig i at hun ville komme like fort hjem den dagen, så dette var ikke tilfredsstillende, som hun sa det. Jeg er klar over at noen vil bli misførnøyd uansett hva jeg gjør i jobben min, og jeg tar gjerne imot saklige innspill, men jeg har sett hennes ønskede løsning så mange ganger, så jeg avsluttet bare diskusjonen med å si at hun kan skrive en tilbakemelding på nsb.no.

 

Jeg kommer tilbake med mer senere.

 

Ut over det som finnes her: https://www.nsb.no/rutetider/er-toget-i-rute , har jeg ennå ikke fått noen informasjon om hvilke rutetider og busstraséer som kjøres fra 28. juli, så ingen trenger å sende meg PM med spørsmål.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg måtte sende en pakke inn , siden metallet brakk. (Nei, har kke slått den i stein eller kjørt med traktor over den.

 

Og spurte ganske krass hvordan han skulle vite det var en pakke fra meg..

 

 

1. Det er en stor klistremerkelapp med mitt navn på og sporingsnummer (som jeg også oppgav).

 

Han fortsatte å argumentere at det var umulig fordi han behandlet 20!!!!!!! pakker hver dag.

 

Jeg la til og med til at jeg elsker nettbutikken deres, og at de bare kan se på kndehistorikken min, har bestilt sikkert over 30 pakker derifra.

 

Jeg kunne snakket med sjefen, men han behandleren hadde sikkert en dårlig dag, og det forstår jeg.

 

 

Men fytte katta. Når navnet mitt står på en stor returlapp de sendr med i pakkene du kjøper så skulle man tro de var trent tl å se på returlappene.

 

 

hvordan skulle han vite hvem pakken var fra, uten at det var en lapp på innsiden av pakken?!

 

 

Når det er mye mye mye enklere å bare lese det store klistremerket på utsiden av pakken.

 

/rant

Endret av Bundy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...