Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du tid til å handle for helgen på dette tidspunkt har du tid til å gå i banken også vil jeg tro.

Her jeg bor var det så få kunder i banken som drev med innskudd og uttak at banken droppet hele greia. Vil man ha ut penger får man gå i minibank eller butikk.

 

Vel, det første som slår meg er at det ikke nødvendigvis er vedkommendes egne penger.

 

Klart det er ikke min business, men hva i all verden trenger du 5000 kroner til som ikke kan betales med kort? Jeg ser virkelig ikke andre alternativer enn betaling for svart arbeid eller tapping av andres bankkort.

Du begynner å høres ut som søsteren min. En sal forsvant fra en stall, og en ung dame i tyveårene som har drevet med dop for flere år siden var i stallen tidligere på dagen. Det var alle bevisene søsteren min trengte for å beskylde hun dama for å ha stjålet salen. Det er heller ikke akkurat første gang hun har forhåndsdømt folk, selv meg. Hva skjedde med å være uskyldig til det motsatte er bevist?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du må være en som aldri har kjøpt noe brukt fra Finn eller lignende steder :)

Fair point. Foretrekker dog å bruke deres betalingsgaranti for større beløper.

 

Du begynner å høres ut som søsteren min. En sal forsvant fra en stall, og en ung dame i tyveårene som har drevet med dop for flere år siden var i stallen tidligere på dagen. Det var alle bevisene søsteren min trengte for å beskylde hun dama for å ha stjålet salen. Det er heller ikke akkurat første gang hun har forhåndsdømt folk, selv meg. Hva skjedde med å være uskyldig til det motsatte er bevist?

Det som skjedde var at etter mange år som butikkansatt har jeg erfart at svindlere og tjuvpakk kommer i alle slags fasonger, aldre, kjønn og etnisiteter, og det å ta ut 5000 kr i cash er ikke noe folk flest gjør hver dag. Heller være skeptisk uten å mistenkeliggjøre noen, enn å være den som bidrar til å la folk tappe kontoen til en stakkar som fikk kortet sitt skimmet i minibank tidligere på dagen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har du tid til å handle for helgen på dette tidspunkt har du tid til å gå i banken også vil jeg tro.

Her jeg bor var det så få kunder i banken som drev med innskudd og uttak at banken droppet hele greia. Vil man ha ut penger får man gå i minibank eller butikk.

Er innenfor Sone 1 i Oslo så burde være mulig å finne en bank med kontanter

Lenke til kommentar

 

Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken?

Den siste kunden forlott butikken ca 16:20

 

 

Hvorfor grep dere ikke disse kundene når de gikk inn? Eventuelt kunne betjeningen bare lukka kassa.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken?

Den siste kunden forlott butikken ca 16:20

 

 

Hvorfor grep dere ikke disse kundene når de gikk inn? Eventuelt kunne betjeningen bare lukka kassa.

 

Butikksjefen sa at vi skulle passe på at ingen flere kom seg inn i butikken. Han skulle sende inn sine egene annsatte i butikken å be dem som handlet til å begynne å gå mot kassa.

 

Edit: Det var så mange som bare gikk inn i butikken så vi hadde ikke muligheten til å stoppe alle, men vi fikk opp "handlevogn toget" ganske kjapt

Endret av Tweedybee
Lenke til kommentar

 

 

Hvis dere ble tilkalt 16:05 og det fremdeles kom folk inn i butikken og til og med tid til å sette et tog foran inngangen, når fikk de faktisk den siste kunden ut av butikken?

Den siste kunden forlott butikken ca 16:20

 

Siste kunde ut av butikken 20 min etter stengetid høres ut som en helt vanlig lørdag

 

 

Hvor jobber du? Der jeg jobber måtte jeg ofte på jobb igjen om 7.5 timer om jeg var ute av butikken når vi lukket (noe jeg ikke var ofc..) kommer en kunde som "bare skal ha noe" inn 4 min etter stengetid er kasse stengt når han kommer dit, noe jeg gjorde fordi "bare skal ha noe" sjelden betydde akkurat det.

Lenke til kommentar

Jobber i en stor matbutikk på et kjøpesenter i Oslo-området, så tar gjerne 15-20 min å tømme en lørdag. Fra stengetid fredag til åpningstid lørdag er det forøvrig 13 timer, 14 på ukedager. Forøvrig ganske greit, da vi har lov til å selge alkohol i hele butikkens åpningstid. Kun en eller to ganger folk har kommet med øl såpass sent at jeg ikke har kunnet selge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...