Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En person som stod foran meg ble nektet å kjøpe noe drinkmix-greier i dag, kan noen fortelle meg hvorfor? Han som satt i kassen sa han kunne miste jobben, sa noe om at det var alkohol i det selv om det ikke stod og noe om 18 års grense.

 

Han som ønsket å kjøpe flasken var helt klart godt over 18 år.

 

En annen ting, jeg takket ja til kvittering, men fikk ikke noe umiddelbart, da jeg spurte på nytt sa han at han måtte inn på bakrommet for å få den ut, var startet på ny kunde. Er systemene virkelig slik?

Lenke til kommentar

En annen ting, jeg takket ja til kvittering, men fikk ikke noe umiddelbart, da jeg spurte på nytt sa han at han måtte inn på bakrommet for å få den ut, var startet på ny kunde. Er systemene virkelig slik?

På dagligvare? Nei. Dette har jeg sett skjedd mange ganger. Det tar et par sekunder med komplisert trykking, men det går. Vedkommende hadde sikkert ikke lært seg det enda.

 

En person som stod foran meg ble nektet å kjøpe noe drinkmix-greier i dag, kan noen fortelle meg hvorfor? Han som satt i kassen sa han kunne miste jobben, sa noe om at det var alkohol i det selv om det ikke stod og noe om 18 års grense.

Personen som satt i kassen kan ha vært under 18 år. Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Nå er jo alder vanskelig å bedømme, men var andre også på jobb som ev. kunne tatt det. Tenkte litt på ølsalget, det var jo stengt, men at drink-mix skal gå under det?

Nå vet ikke jeg reglene på det, men det er jo uansett helt på trynet. Det er jo ikke alkohol i drink-mix. Det kan jo riktignok blandes i alkohol, men hvor skal man stoppe da? Brus og juice blandes jo også ofte i alkohol, skal man kreve legitimasjon på det og? Kanskje begynne med legitimasjon på fyrstikker også, de kan jo brukes til å tenne på en sigarett.

 

Nei, her er jeg helt enig med deg, ikke bra. :)

Endret av ergal
Lenke til kommentar

Vi selger div ting som ser ut som drinkmiks men som faktisk inneholder alkohol, kan jo ha vært noe slik kanskje?

 

Hadde en person idag som ikke var enig i et eller annet på nektariner jeg netopp hadde solg henne. Snakket jo ikke norsk eller engelsk men etter litt ble vi bare enig i "take back" også fikk hun pengene tilbake.

Også personen som kom 1030 fredags morgen, 30 min etter vi åpnet og skulle ha ut 5000 i cash i tillegg til en del varer. Beklagde og sa at jeg antagelig ikke har en 500-lapp en gang. Dette var jo fryktelig dårlig selvfølgelig, prøvde å forklare, tidlig på dagen, folk betaler lite cash osv osv, "det går i andre butikker", bare beklagde igjen jeg og personen i kassa bak meg skøyt inn at de antagelig hadde bank i butikk. Jaja sa hun og gikk for å betale og mens hun sto og holdt på i kortterminalen sa hun rett til meg at personen bak meg var frekk og hadde ikke noe med å blande seg inn. Jaja, god fredag til deg også...

Kunden hadde allerede da makset uttak i minibank, men dette var en fredag, hva med å bare gå i en faktisk bank? Har du tid til å handle for helgen på dette tidspunkt har du tid til å gå i banken også vil jeg tro.

 

Heldigvis er de fleste i stand til ting som vanlig høfflighetsfraser og et smil, er heldigvis langt fra alle dager på jobb jeg møter duster.

Lenke til kommentar

Det stod ingenting på flasken om at det var alkohol i den, han i kassen sa noe om at det var litt alkohol i den selv om det ikke stod på flasken.

 

Kunden tok det hele veldig fint.

 

Jeg stusset bare veldig på hvorfor han i kassen nektet å selge han den flasken. Nå er det jeg som antar at det var drink-mix, det lignet i alle fall veldig fra der jeg stod.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Vært borti noe lignende selv. Kom noen unger inn og skulle kjøpe en drinkmix (Fjellbekk tror jeg den het), jeg scannet den inn i kassen og da kom det opp den vanlige meldingen "Vis legitimasjon" som kommer når man scannet inn øl, rusbrus etc. Sjekket innholdsfortegnelsen og den inneholdt ikke noe alkohol, men for å være på den sikre siden lot jeg de ikke kjøpe flasken. Husker ikke helt hva som skjedde i ettertid, om det ble løst eller ikke.

Lenke til kommentar

Også personen som kom 1030 fredags morgen, 30 min etter vi åpnet og skulle ha ut 5000 i cash

Bare jeg som synes dette var peculiar og sannsynligvis ikke ville vært komfortabel med å gi ham 5000 kr i kontantuttak selv om det hadde vært nok penger i kassen?
Lenke til kommentar

 

Også personen som kom 1030 fredags morgen, 30 min etter vi åpnet og skulle ha ut 5000 i cash

Bare jeg som synes dette var peculiar og sannsynligvis ikke ville vært komfortabel med å gi ham 5000 kr i kontantuttak selv om det hadde vært nok penger i kassen?

 

 

Håper da virkelig det! Hvorfor har du noe med hva han skal bruke sine egne penger til?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo om det er "sine egne" penger. Da jeg jobbet i butikk, beslagla jeg to kort fordi litt "slitne" personer skulle ta ut mye penger på kortet til hhv. "moren" og "faren", kan være greit å ta et diskré blikk på kortet..

 

Det var ikke snakk om en sliten eller "mistenkelig" person i dette tilfellet. srbz synes det var mistenkelig i seg selv at noen skal ha ut 5000,- kroner fra sin egen konto.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er jo om det er "sine egne" penger. Da jeg jobbet i butikk, beslagla jeg to kort fordi litt "slitne" personer skulle ta ut mye penger på kortet til hhv. "moren" og "faren", kan være greit å ta et diskré blikk på kortet..

 

Det var ikke snakk om en sliten eller "mistenkelig" person i dette tilfellet. srbz synes det var mistenkelig i seg selv at noen skal ha ut 5000,- kroner fra sin egen konto.

 

 

Hvorfor er dette så mistenkelig ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Spørsmålet er jo om det er "sine egne" penger. Da jeg jobbet i butikk, beslagla jeg to kort fordi litt "slitne" personer skulle ta ut mye penger på kortet til hhv. "moren" og "faren", kan være greit å ta et diskré blikk på kortet..

 

Det var ikke snakk om en sliten eller "mistenkelig" person i dette tilfellet. srbz synes det var mistenkelig i seg selv at noen skal ha ut 5000,- kroner fra sin egen konto.

 

 

Hvorfor er dette så mistenkelig ?

 

 

Hæ? Hva mener du? Han sier han synes det var "peculiar" og ikke ville vært komfortabel med at en person vil ta ut 5000 kroner av sine egene penger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det første som slår meg er at det ikke nødvendigvis er vedkommendes egne penger.

 

Klart det er ikke min business, men hva i all verden trenger du 5000 kroner til som ikke kan betales med kort? Jeg ser virkelig ikke andre alternativer enn betaling for svart arbeid eller tapping av andres bankkort.

Lenke til kommentar

Jobber i en kundeserviceavdeling som har åpent på Lørdager.

 

Hadde for ikke alt for lenge siden av NAV klient som ringte inn og spurte om noen spørsmål om hans meldekort, når jeg sa han nok hadde ringt feil og må kontakte NAV. Ble han kjempe provosert og lurte på hvorfor i helvete jeg satt der jeg satt hvis jeg ikke kunne hjelpe han, for jeg drev jo tross alt med kundeservice. Å la på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, det første som slår meg er at det ikke nødvendigvis er vedkommendes egne penger.

 

Klart det er ikke min business, men hva i all verden trenger du 5000 kroner til som ikke kan betales med kort? Jeg ser virkelig ikke andre alternativer enn betaling for svart arbeid eller tapping av andres bankkort.

 

Du må være en som aldri har kjøpt noe brukt fra Finn eller lignende steder :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil bare hylle Statoil Norge for jobben de har gjort med å skaffe bemmanning til Statoil på Voss. De ansatte har virkelig fortsått hva service er, de sprer glede og hygge rundt seg og skaper et godt salgsmiljø. Jeg er sikker på at den besetningen selger dobbelt så mye mat som andre statoil med samme forutsetninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...