Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

En del av jobben er å hjelpe kunden, og å være hyggelig og høflig. Tipper det står i arbeidsavtalen eller generelle vilkår hos Telenor. Uansett hvor jævlig hun var så skal han ikke gjøre slikt.

Sansynligvis står det ikke i telenors vilkår at dem er priktige til å sende informasjon i form av SMS når den måntlige grensen er nåd.

 

Det er selvsagt uproft å si slikt, men innerst inne tror jeg hun fikk som fortjent. Kunder tror gjerne dem har krav på alt uten å betale for noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg bare lager jævlig god pizza, og da virker det teit å slenge noen hundrelapper på noe jeg kan bedre.

 

Fru ti-på-syv var forøvrig tilbake i dag. Ser ut som at åpningstid er et fremmedord for henne. I dag fikk jeg beskjed om at hun begynner på jobb halv åtte, så om vi åpner da får jo ikke hun skikkelig kaffe før lunsj igjen.

Hvorfor i all verden er dørene åpne om dere ikke er åpne? :pDet er faktisk rimelig irriterende. Greit ok at hun nå vet når dere åpner, men man sjekker sjelden åpningstidene på døren, med mindre døren er låst. I hvert fall om morgenen, før man har drukket kaffe. :wee: Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden er dørene åpne om dere ikke er åpne? :pDet er faktisk rimelig irriterende. Greit ok at hun nå ve når dere åpne, men man sjekker sjelden åpningstidene på døren, med mindre døren er låst. I hvert fall om morgenen, før man har drukket kaffe. :wee:

Jeg sitter utenfor og røyker og drikker min egen morgenkaffe før jeg begynner å åpne. Foran døren.
Lenke til kommentar

Uff, i dag har jeg lovet en kunde å ringe henne neste uke og hjelpe henne med innlogging. Hun "skjønte ikke helt hva hun gjorde" fordi hun "kan ikke noe data, skjønneru". Gleder meg allerede. Hjelper henne selvfølgelig med et smil, men av erfaring blir dette 30min med generell datasupport fordi kunden ikke skjønner et kvidder, og har en fem år gammel PC som ikke har blitt oppdatert på fire og et halvt år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, i dag har jeg lovet en kunde å ringe henne neste uke og hjelpe henne med innlogging. Hun "skjønte ikke helt hva hun gjorde" fordi hun "kan ikke noe data, skjønneru". Gleder meg allerede. Hjelper henne selvfølgelig med et smil, men av erfaring blir dette 30min med generell datasupport fordi kunden ikke skjønner et kvidder, og har en fem år gammel PC som ikke har blitt oppdatert på fire og et halvt år.

 

Hver gang jeg hører "Jeg kan ikke noe data og sånn" går det av tre hundre varselbjeller i hodet mitt og jeg får øyeblikkelig lyst til å begå hara-kiri.

 

Hvorfor vil ikke folk vite noe om verktøyet de bruker hver dag?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hver gang jeg hører "Jeg kan ikke noe data og sånn" går det av tre hundre varselbjeller i hodet mitt og jeg får øyeblikkelig lyst til å begå hara-kiri.

 

Hvorfor vil ikke folk vite noe om verktøyet de bruker hver dag?

Det er snakk om lag av grensesnitt rett og slett. Man kan fint jobbe som taxisjåfør selv om man ikke er noen dyktig bilmekaniker.

Problemet er når det blir en nærmest religiøs besettelse å lære seg minst mulig om verktøyet sitt. En taxisjåfør har godt av å lære seg å skifte oljen selv...

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste om den "fine" behandlingen den jenta hadde fått av Telenor. Er absolutt ikke slik man skal behandle kunder enn hvor stygge de er på tlf. I min tid på telefonsupport hadde jeg noen kunder som gjorde meg forbanna nok til å dømme de nord og ned, men latet som ingenting til samtalen var ferdig for å så ta en tur på "stillerommet"

 

Noen kunder fortjener virkelig å bli jekket ned noen hakk, om ikke akkurat å bli bedt om å dra til helvete. Dessverre er det ikke det man får betalt for på kundeservice. Det sterkeste virkemiddelet man har er vel i grunn å legge på om kunde er for uhøflig (etter advarsel), og legge til et utfyllende notat til neste kundebehandler om vrang kunde. Måtte gjøre det ved et par anledninger hvor kunden kjeftet og smelte i 20 min. :glare:

Lenke til kommentar

Har jobba i telefonsupport hos mobiloperatør sjøl, og selv om jeg har vært eitrandes forbanna mange ganger, har jeg aldri sendt sånne meldinger til kunder. Det er jo helt drøyt. En tur på "stillerom" eller en røykepause (gjerne med en kollega sånn at man skikkelig kan ventilere) holdt i massevis for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...