Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hadde en kunde i dag som prøvde å overbevise meg om at det var våres skyld at hun hadde lagt på en 10-kroning som forsvant i en tyggismaskin, og at vi måtte gi tilbake 10kroningen. Det står 5 kroner over hele maskinen, og det går til charity så vi kan ikke åpne den selv heller..... Hun ble faktisk fly forbanna.

Endret av ehs5
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er en gammel historie, som har gått og vandret rundt i sikkert minst 15-20 år. Men morsom historie, for all del.

Jeg har hatt lignende samtale med en bruker, bare at hun satt med laptop og "ingenting" fungerte, hun klagde på at det var vanskelig å sjekke nettverkskabelen fordi det var mørkt, strømmen hadde vist gått i hele bygget :wallbash:

 

Edit: her var riktignok laptoppen på da, men fortsatt...

Endret av aklla waits for alice
Skrevet

Og årsaken til at historien fortsetter å leve, er nettopp at det fortsatt finnes brukere der ute som er dumme nok til å ikke skjønne koblingen mellom strømbrudd og datatrøbbel.

  • Liker 5
Skrevet

Jeg kan godt se for meg at en litt sløv person som alltid har hatt laptoper og dermed er vant til batteri, ikke umiddelbart tar forbindelsen mellom strømbrudd og at den stasjonære ikke fungerer. Særlig hvis han er av typen som insisterer på å være hjelpeløs og med en gang leter etter noen å spørre, i stedet for å tenke seg om.

  • Liker 2
Skrevet

Her fikk vi beskjed at vi kunne gå til kjøpesenteret av bussjåføren når jeg spurte om han kunne vente på at rute 2 kom til skysstasjonen med passasjerer som skulle videre på rute 3. Var ikke hans problem at rute 2 var 3-4 minutter forsinket, og han kunne ikke gjøre rute 3 forsinket.

Hører med til historien at Lillehammer har hatt rekordantall utforkjøringer, fall og benbrudd de siste tre dagene, og at gangveien til kjøpesenteret er 2 km med bratt nedoverbakke som ikke inkluderes i brøyte- og grusebudsjettet til kommunen.

 

Taxisjåføren fortalte oss at de ikke har hatt så stor pågang av busspassasjerer som ikke har fått tatt bussen, fordi sjåførene nekter å vente, siden OL i '94.

Skrevet

Om det var mer enn 20 minutter til neste 3-erbuss gikk, må vell busselskapet dekke den regningen? De fleste har jo en rutine på at mer enn 20 eller 30 minuttes forsinkelse betyr påspandert taxitur.

Skrevet

Er jo ikke alle steder i Norge det er ruter som kjører bussene. I Lillehammerområdet som det tydeligvis er snakk om her mtp. OL-referansen, er det vel Nettbuss?

Skrevet

Er ikke det en del av ruters reisegaranti?

 

Jeg skal ikke uttale meg om Ruter. Men det er vel relevant at også togene av og til blir forsinket på grunn av værforhold. NSB sin reisegaranti er 30 minutter for lokaltog og 60 minutter for regiontog.

Skrevet (endret)

Var en fyr som klarte å velte en boks med Cola på jobben. Han kommer opp til meg og slenger den på disken "Den falt ned!" sier han bestemt til meg, "Ok."svarer jeg. Han fortsetter..."Det er ikke min feil da. Den sto så dumt til!" jeg sier at det går greit, men han skal jo virkelig understreke at det ikke er hans feil "Ja, når dere setter varene slik så kan jo ikke jeg noe for det!!" Jeg gjentar meg å sier at går greit, ender med at han går IRRITERT ut av butikken. Irritert på meg fordi han ødela en cola og kostet oss penger. Logic.

 

Annen hendelse:

 

Kommer en mann inn og skal ha en pakke 10 luckies. Jeg tar frem røyken til han, og han bestemmer seg for at han vil ha en pakke rizla også. Jeg finner de frem til han og slår de inn. Da spør han om vi ikke har Rizla king size, nei sier jeg, dessverre. "Okay. Men da skal jeg ikke ha røyken heller. Dårlig service." også går han.

Endret av Carlgutt
  • Liker 7
Skrevet

Må skjønne det at han må ha større papir for å mekke jointen sin! :p

Var gøy å si "kos deg med måte" "ikke finn på noe tull, nå da" e.l. til folks om kjøpte røyk og store rullepapir. De fleste flirte godt, men husker spesielt en som så ut som om han hadde sett et spøkelse. Ja, vennen, alle skjønner hva du skal bruke det til...

  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...