Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nasking har en strafferamme på bøter og/ellerfengsel i seks måneder, så det er tillatt å holde igjen personen dersom du har sett vedkommende stjele/er hundre prosent sikker på at hun har stjålet, og det ar fare for at hun unndrar bevis, unnslipper straff eller gjentar handlingen dersom du ikke holder henne igjen.

 

Men det er greit å ta dem frst etter at de har passert kassen sånn for enkelhets skyld mtp bevisspørsmålet. Det er også viktig å ikke bruke mer makt enn nødvendig, og igjen - vær SIKKER på at vedkommende har stjålet.

 

Anholder du noen som ikke har stjålet, risikerer du fort å bli dømt for ulovlig frihetsberøvelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viktig poeng med å la personen passere kassen først :whistle:

 

Noe som kan brukes når det kommer til ransakelse: Du kan ransake etter våpen eller ting som kan brukes som våpen. Eventuelt tyvgods som da blir lagt på bordet... :) Skal sies at man skal ha grunn til mistanke om våpen, dog hvor den grensen går er for meg ukjent siden den har blitt brukt ganske regelmessig av tidligere vekterkolleger. Hvertfall, ikke dra den på en som ser veldig respektabel ut og ellers samarbeider greit.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Ville ikke nødendigvis stolt på vekterkolleger i hvert fall. :p Mange dørvakter og vektere som tror de kan holde igjen personer som har lånt ID-en til noen andre, selv om de ikke kan det fordi strafferammen er for lav. Har de tuklet med årstallet på sitt eget ID-kort derimot, er det dok.falsk, og da er man over 6mnd-grensen.

Lenke til kommentar

Viktig poeng med å la personen passere kassen først :whistle:

 

Noe som kan brukes når det kommer til ransakelse: Du kan ransake etter våpen eller ting som kan brukes som våpen. Eventuelt tyvgods som da blir lagt på bordet... :)

Vil ha svekket bevisverdi fordi ransakelsen er foretatt av fornærmede i straffesaken, og ikke av en uhildet offentlig tjenestemann.

 

Ytterligere diskusjon om dette kan gjerne tas i en annen tråd, puseslusker - dette er tråden for kundehistorier. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått med meg at *dinkjedesittbetalings*-kort ikke fungerer, du trenger ikke si dette flere ganger, jeg har allerede hatt et titalls telefoner om dette, til tross for den automatiserte meldingen på telefonsvareren vår.

Nei, jeg tror ikke et sekund på at kunden ikke har noen som helst andre betalingsmidler enn akkuratt dette ene kortet, som bare funker i denne butikken.

Nei, jeg vet ikke hva du skal gjøre når han har fyllt penger og ikke kan betale, hva pleier du å gjøre?

Nei, jeg har absolutt ingen interesse av å snakke med DIN kunde.

Nei, jeg skjønner at dette ikke er din feil, og at du dermed ikke vil snakke med han, men det er tross alt ikke MIN feil heller, og han er fortsatt DIN kunde, ikke min.

Nei, som sagt, du får gjøre som du pleier å gjøre når kunder ikke har penger, og ikke vil dra hjem og hente penger, registrere det som avstikk og politianmelde det.

Nei, at kunden ikke har penger er fortsatt hverken mitt problem eller min feil, det har vært problemer med dette hele dagen, og alle skal ha blitt informert, at du ikke sjekket om kunden kunne betale eller ikke før fylling er ikke min feil.

Nei, jeg skjønner at han ikke vil dra hjem og hente penger, så du får rett og slett bare skrive ned kontaktinformasjonen hans og registreringsnummeret hans sånn at det blir lettere for politiet å kreve inn disse pengene senere.

Ja, du får snakke med din kunde selv.

 

 

Hvorfor skal JEG snakke med butikken sine kunder?

Er det mange her som sender kundene sine til teknisk support når kunden ikke kan betale?

Begynner jo å lure på, det er greit nok at kjeden har problemer med betalingskortene sine, men det må da være grenser på hvor vanskelig det kan være å betale bensinen sin.

Hvor ofte drar folk for å tanke uten lommebok liksom.

Det er greit om jeg hadde fått en slik samtale, men jeg har fått sikkert 5 sånne, og jeg er en av 11 som sitter på telefonen her for øyeblikket, så mange er det ikke som bare har dette ene kortet.

Og det er jo greit nok at bensinstasjonen har problemer med dette kortet, men det kan vel ikke være så totalt ødeleggende for din dag at du ikke kan skaffe penger på noen som helst annen måte og komme tilbake senere eller dagen etter.

Skjønner meg hverken på kunde eller kundebehandler her..

Lenke til kommentar

Telenor har i allefall funnet en løsning for sms og mms.

 

Mobbefilteret fra Telenor gir brukerne muligheten til å svarteliste mobilnummer som de ikke vil motta tekst- eller bildemeldinger fra. Mobbefilteret aktiveres enkelt ved å ringe Telenors kundeservice på 09000. Deretter er det opp til brukeren selv å legge til nummer på www.telenor.no. Når mobbefilteret er installert vil svartelistede meldinger sendes til en egen e-postkonto på www.telenor.no, slik at brukeren kan få tilgang til meldingene hvis ønskelig. Avsenderen av den svartelistede meldingen vil motta følgende beskjed hvis meldingen har blitt sperret: "Advarsel. Du har blitt sperret fra å sende meldinger til dette nummeret". Mobbefilteret er helt kostnadsfritt.

http://www.telenor.com/no/nyheter-og-media/pressemeldinger/2009/Lanserer-Norges-storste-kampanje-mot-digital-mobbing

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men kan man ikke ringe operatøren og få sperret enkelte tlf-nummer?

 

Nei, mobiloperatører har ingen som helst teknisk mulighet til å sperre innkommende anrop fra bestemte nummer. Det finnes enkelte mobiltelefonmodeller som har denne funksjonen, men det finnes ingen serverside mulighet for dette.

Joda, det har de. Flotte muligheter, men tungvindt for operatøren.

 

Also: BACK ON TOPIC!

Lenke til kommentar

Jeg følte at jeg måtte sitere veggmeldingen til fetteren min:

 

Dame spurte meg akkurat på tlf:"Si meg, er du menneske, eller er du maskin?". "Dæ æ je itte helt sikker på", svarte je.. Da var det stille i non sekunder før a la på :D

Hah. Jeg kjenner visst fetteren din.

Men nok om det.

 

Dette skjer hver gang jeg skal kjøpe sigaretter på butikken.

Jeg går bort til maskinen, velger merke og får en lapp. So far, so good.

Problemet oppstår derimot når jeg skal i kassen. Det virker som at jeg alltid havner mellom to kunder med mange varer, og med en gang "kassadama" er ferdig med den foran meg, begynner hun alltid å slå inn varene til den bak meg, siden de ligger på samlebåndet.

 

Hva er riktig løsning for å unngå dette problemet, så jeg slipper å vente på at kassadama skal slå inn retur på alle varene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...