Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettopp poenget mitt. Kollektivtilbudet er godt i Oslo, så det er ingen grunn til at buss for tog så å si skal kjøre folk til husdøra deres. Hvis jeg noen gang finner en av de noldusene som foreslo det, så skal han få høre hvor latterlig idiotisk det er. Men uten jobbantrekket mitt, så klart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hver gang jeg står på Jernbanetorget og venter på 541 eller 542 ut til forstedene i sør, kjører det forbi en eller flere Aker Brygge-busser.

 

Bussene fra Jernbanetorget til Drøbak går forresten hvert 10. minutt fra 15 til 21 om kvelden, og tre ganger i timen resten av døgnet.

 

Jeg tviler på at tilbudet i resten av landet er like godt, men å klage på kollektivtrafikken i Oslo går ikke an.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Burde tatt det på æ-en. :p Artig uansett.

 

Selv irriterer jeg meg over kunder som skal pirke på navnet. Det er fullstendig unødvendig når jeg uttaler det litt feil, og det er ekstremt irriterende når jeg faktisk uttaler det riktig, men deres kjære opphav ikke var så stø innen skrivekunsten. Felles for alle i sistnevnte kategori er at de er nordmenn, gjerne over 40, spesielt mange damer i overgangsalderen eller deromkring. Kanskje identitet er ekstra viktig da, ikke vet jeg.

 

Det frister f.ek.s å fortelle noen av de frekkere; "Visst faen heter du Rachel, om du vil at folk skal kalle deg "Rakel", får du stave det riktig."

"Nei, jeg uttalte det rikitig. du HETER Rosengren. Om du synes Rosengrén høres mer fornuftig ut får du ringe folkeregiswteret og be dem slenge på den apostrofen." (Mrs. Bucket/boquét-faktoren er absolutt tilstede innimellom, men hun "retter" i det minste på dem på en høflig måte - stort sett.)

"Åh, unnskyld, ønsker du at folk alltid skal bruke mellomnvanet ditt som en DEL av etternavnet, selv om det naturlig nok står i feltet for fornavn? Ja, selvølgelig skulle jeg visst det, kjære deg, beklager så meget." - med dryppende sarkasme.

 

Radbrekker jeg imidlertid navnet til Mahlatkmar Warudrkjaswhan, sier han blidt "Ja, det er meg", evt. begynner han å le halvveis og si han tror jeg er kommet riktig.

 

Men utlendinger er ikke bare-bare på navnene de heller. Det vet vel de fleste som har prøvd å registrere en nyinflyttet innvandrer manuelt i et register som skal sjekkes opp mot folkeregisteret, evt. hjelpe dem å gjøre det selv. Man kan nemlig ikke yte noe spesielt med hjelp i den prosessen ga rutiner for å forhindre ID-tyveri. Etter ørten forsøk med "Husk at mellomnavn tller som fornavn, og at man ikke må skrive fornavn som etternavn og omvendt" ender det gjerne med "Va faen, du tro ikke jaj vite hva heter?!?!?!" Da får man bare trøste seg med å tenke Jeg vet at du ikke vet hva du heter. Det gjør imidlertid jeg, det står her på skjermen min..

Endret av NgZ
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Men utlendinger er ikke bare-bare på navnene de heller. Det vet vel de fleste som har prøvd å registrere en nyinflyttet innvandrer manuelt i et register som skal sjekkes opp mot folkeregisteret, evt. hjelpe dem å gjøre det selv. Man kan nemlig ikke yte noe spesielt med hjelp i den prosessen ga rutiner for å forhindre ID-tyveri. Etter ørten forsøk med "Husk at mellomnavn tller som fornavn, og at man ikke må skrive fornavn som etternavn og omvendt" ender det gjerne med "Va faen, du tro ikke jaj vite hva heter?!?!?!" Da får man bare trøste seg med å tenke Jeg vet at du ikke vet hva du heter. Det gjør imidlertid jeg, det står her på skjermen min..

 

Ikke glem at det er 18 forskjellige måter å stave "Mohammed" på, og at samtlige innvandrere heter en kombo av "Mohamed Ali Ahmed" og det finnes ingen logikk i hva som er foran og bak i det navnet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...