Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

(...)

Det burde vært 18-årsgrense på treningssenteret.

 

Jeg kan se at du blir irritert, men det blir for dumt at treningsentrene skal bli stengt for alle under 18. Jeg er selv 16, trener aktivt, kommer meg unna apparatene og rydder opp etter bruk. Synd at det finnes noen som skal føre til generalisering.

 

Aldersgrensen kunne vært 16 for min del. Der jeg trener er det ingen aldersgrense, men barn under 15 år må være sammen med en foresatt. Men hvis ansatte ser at ungdommer bare sitter og dasser, bør de få beskjed om å forlate stedet, for de er bare til sjenanse for dem som er der for å trene.

 

I andre enden kunne maks alder for medlemskap være 50 - 55 år. Mye av det jeg sa om ungdommer gjelder også hordene av pensjonister som stormer treningssenteret i 12-tiden hver dag og gjør beslag på hver eneste tredemølle, trappemaskin og. Etter 10 minutter gange på 4 km/t henger de rundt og prater og gjør alt de ellers gjør på eldresenteret, før de setter seg på en benk eller i fødestolen og kreperer videre.

Når jeg var å trente for en liten stund siden, sto det 7-8 eldre menn og spilte basse midt mellom apparatene. Stengte så å si av den eneste veien gjennom senteret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo greit så lenge man er hjemme til julemiddagen. Litt verre hvis man jobber kveld/natt. Må være særdeles kjipt.

Jeg skal jobbe natt da (og før og etter), ser ikke problemet. Begynner 21 og går av 7. Rekker julemiddagen, gaveåpning og alt.

Har dessverre ikke en morsom historie om idiotiske/ekstremt blide kunder, jobber som portør og har ikke hatt noen som har fått meg til å føle ubehag (bank i bordet).

 

Mye bruk av parenteser her.

Lenke til kommentar

Har opplevd å få ekstremt god service og ekstremt dårlig service fra samme person på expert her i Halden, i ene tilfellet ordna han en ny pclader i posten til oss på 2-3 dager, GRATIS.(koster vel 800-1200kr fra produsent)

 

Og i det andre tilfellet så krangla han for usle 100kr som jeg krevde tilbakebetalt fordi jeg hadde fått utlevert FEIL filter til kameraet mitt

 

så har mye å si på humøret til personen...

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Hva gjør dere når kunden kommer tilbake mede en tv som ikke fungerer grunnet transportskade, og han hevder den må ha vært der fra før? :p

Kommer han inn maks et par dager etter kjøp får han ny.

Kommer han inn to mnd senere og sier at TVen sto på hytten og han har ikke hatt tid til å hente den, får han seile sin egen sjø.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du tenker på dagens episode spesifikt, så var jeg med å presse TV inn i bilen til kunden. TVer er godt emballert, og selv om vi brukte litt makt er det utenkelig at den kan ha tatt skade av det.

 

Nå har jeg ærlig talt aldri opplevd transportskade på TV, men for hvitevarer er det en gjenganger. Hvitevarer har ofte betydelige ubeskyttede områder, det er som regel hjørner og kanter som er godt emballert, og vi får transportskader fra tid til annen. Hvitevarer som sådan er typisk også mindre utsatt for skader i hjemmet enn en TV som står på utstilling midt i stuen der ungene herjer osv. Får vi klage på en transportskade dekker vi (evt. produsent/hovedlager) som regel ombytte. Vanskelig for oss som jobber på lager å gjøre oss opp en mening om hvorvidt kaden har oppstått hos produsent, hovedlager, vårt lager eller hos kunden, eller på strekning mellom en av disse.

 

Om jeg ser en kunde mishandle produktet sitt for så å klage på at det er ødelagt vil jeg nok ta diskusjonen. Så langt har det ikke vært noe tema.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Husker når jeg skulle hente 50"-en min hos Elprice for noen år siden. Rekvirerte onkel med bil, og tura bort til pickuppointet deres. Kommer inn og bare "Hei, jeg bestilte denne tven i nettbutikken i går, og skulle henta den, jeg :) "

 

Fyren bak disken kaster et blikk på utskriften min, så tilbake på meg og onkel: "Har dere med dere stor bil?"

 

Vi: "Tja, Renault stasjonsvogn?"

 

Fyren bak disken: "Tjæh, da får dere nok ikke med dere denne her *klapper på esken*... Mange menn før dere har prøvd, og alle har feilet. Med mindre dere har kassebil så går det nok ikke. Til og med fyren forrige uke med Hummer feila, så dessverre..."

 

Og jeg bare :cry: før fyren bak disken igjen "Men vi kan kjøre den hjem til deg, i morra, da bærer vi den inn for deg også, koster 250 kroner (elns)" og jeg bare :w00t: før jeg blir :cry: igjen fordi jeg må vente et døgn til på den nye tven min. Gikk fra 28" CRT til 50" plasma også, så var litt dag/natt-følelse.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Bah. Også var det dem som ikke gadd å plukke ut varene sine selv, men bare satte selve kurven på samlebåndet. :roll: :roll: :roll:

 

Jeg tror faktisk det er vanlig noen steder, om ikke akkurat i Norge. Husker ikke hvor men mener jeg har fått kjeft for å ta varene ut av kurven. Kanskje det var i gamle dager før rullebåndene?

 

 

I Kroatia fikk jeg "kjeft" for å ta varene ut av kurven da jeg kom i kassa.

Lenke til kommentar

Bah. Også var det dem som ikke gadd å plukke ut varene sine selv, men bare satte selve kurven på samlebåndet. :roll: :roll: :roll:

 

Jeg tror faktisk det er vanlig noen steder, om ikke akkurat i Norge. Husker ikke hvor men mener jeg har fått kjeft for å ta varene ut av kurven. Kanskje det var i gamle dager før rullebåndene?

 

 

I Kroatia fikk jeg "kjeft" for å ta varene ut av kurven da jeg kom i kassa.

Litt av samme kulturen i Spania også. Der pakker de ofte varene for deg og.

På Wallmart i USA så hadde de egne personer som stod å pakket. Ganske morsomt å se på.

De har en utrolig fart på pakkingen, og det er systematisk og sortert det som pakkes.

 

Nesten så jeg gikk å handla på WallMart bare for å se på når de pakket varer :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I Australia pakker kassadama mens ho slår inn varene. Jævlig treg og tungvint løsning.

 

Same shit på de fleste butikkene i UK også.. Tregt som faen, og unødvendig mange kassa personale. Men så er det langt mellom hver matbutikk som er såpass stor også at de har annet en bærekurver også..

 

Misunner dog køsystemet de bruker der..

Lenke til kommentar

I Australia pakker kassadama mens ho slår inn varene. Jævlig treg og tungvint løsning.

 

Same shit på de fleste butikkene i UK også.. Tregt som faen, og unødvendig mange kassa personale. Men så er det langt mellom hver matbutikk som er såpass stor også at de har annet en bærekurver også..

 

Misunner dog køsystemet de bruker der..

Dra til hvilken som helst butikk utenfor Norden, og legg merke til hvor mange ansatte det er. :) Ofte billigere arbeidskraft og mindre regulering = massevis av ansatte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...