Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om det gjør noen forskjell, men jeg mente Visa Classic. Jeg har aldri opplevd at noen forretninger i Norge ikke godtar kortet mitt.

 

Jeg viste fram kortet til kassedama i Tyskland, så hun avviste meg ikke i den tro at jeg hadde noe annet enn Visa Classic. Jeg opplevde også flere steder at de ikke tok kort. De gjorde det for eksempel ikke i en stor godteributikk i Hamburg. De stedene hvor de godtok kortet mitt, hadde de ingen terminal som står klar slik som her i Norge. De gikk helst inn på et annet rom og hentet en kortterminal som de måtte slå på og styre med før jeg kunne betale. Den ble med andre ord ikke brukt ofte. Jeg visste ikke at Tyskland var så forskjellig fra Norge på det området.

 

De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA.

 

Det er veldig få matbutikker i Norge som tar Visa. Så denne er jeg egentlig ikke så overrasket over... :)

 

Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner tankegangen, men her i Norge er det ikke lov å si at noe er gratis ved mindre man kan få det helt gratis uten å betale noe som helst. En forretning kan for eksempel ikke reklamere med at kunden får en bolle gratis hvis han må kjøpe et eple først.

 

Merkelig at vi fikk 3 kort i posten der det sto i stor skrift velg en gave gratis, og da inkluderte et eller annet som måtte betales for. Husker ikke eksakt hva det var, men kan ha vært amonement av noe slag.

 

Det var i så fall et brudd på markedsføringsloven. Det er jo ikke gratis hvis du må bruke penger på en eller annen måte for å få produktet. Hvis vi tar bolle-eple-eksempelet igjen, så kan jo hvem som helst ordlegge seg slik at man betaler for et eple og får en bolle gratis fordi det høres ut som et bedre tilbud. Men i virkeligheten betaler man for både et eple og en bolle, selv om det ikke høres like bra ut. Begge tilfellene har samme pris. Ingen av dem fører med seg noe gratis.

Lenke til kommentar

De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA.

[...]

Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

Akkurat som Danmark og Tyskland har også vi i Norge vårt eget system - det kalles bankaxept. Det er ikke lenge siden du kunne glemme å betale med noe annet i samtlige norske matutikkjeder bortsett fra Meny. At man tar kort betyr ikke at man tar Visa. Om de norske matkjedene har begynt å ta Visa nå vet jeg ikke, men de fleste har fortsett bare BankAxept-klistremerke.

Endret av NgZ
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er veldig få matbutikker i Norge som tar Visa. Så denne er jeg egentlig ikke så overrasket over... :)

 

Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

A-Jay sa ingenting om å ikke ta kort. VISA og BankAxept er to forskjellige ting. BankAxept går så å si alle plasser, VISA er det verre med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De tar kort i Tyskland, men som i Danmark har de et helt eget system istedenfor det internasjonale VISA-systemet. De bruker annen teknologi som ikke er kompatibel med VISA.

[...]

Det finnes INGEN andre land med større prosentandel av butikker som tar kort enn Norge. Svenskene kommer som nummer to. Når har du vært i en butikk i Norge og opplevd at den IKKE tar kort? Jeg har aldri opplevd det.

Akkurat som Danmark og Tyskland har også vi i Norge vårt eget system - det kalles bankaxept. Det er ikke lenge siden du kunne glemme å betale med noe annet i samtlige norske matutikkjeder bortsett fra Meny. At man tar kort betyr ikke at man tar Visa. Om de norske matkjedene har begynt å ta Visa nå vet jeg ikke, men de fleste har fortsett bare BankAxept-klistremerke.

Jeg brukte visa i oslo i to mnd. Ikke et eneste sted som ikke tok det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jobber som telefonselger på kvelden for tiden og hadde en morsom samtale der jeg starter som vanlig og spør om jeg er kommet til den personen, men får vite at jeg har kommet til Fremmedlegionens interessesenter der fyren som svarer sier at jeg absolutt ikke må legge på. Deretter får jeg beskjed om at jeg er interessert i å verve meg å at jeg kommer til å få se deler av verden som Sør-Amerika og lignende. Endte med å avslutte samtalen da han fikk en annen person på tråden og fortsette sa at jeg ikke kunne legge på.

 

Kinda made my day å bli forsøkt verva til legionen :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul)

"Har dere søndagsåpent før jul?"

 

Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa.

 

 

Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende.....

Endret av Geggse
Lenke til kommentar

Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul)

"Har dere søndagsåpent før jul?"

 

Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa.

 

 

Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende.....

 

 

Sto du lenge i kø? Jeg åtta stå i 20 min i telefonkø på forhandlersupporten i dag:(. Kjipt i julerushet...

Endret av Christoffero89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunde i dag (mandag i dag ja og 5 dager til jul)

"Har dere søndagsåpent før jul?"

 

Hun oppdaget ganske fort hva hun sa, og ble lettere flau. Sikkert litt stressa.

 

 

Ellers var det store problemer med Chess ladekort i dag, så måtte ringe kundeservice for noen. Irriterende.....

 

 

Sto du lenge i kø? Jeg åtta stå i 20 min i telefonkø på forhandlersupporten i dag:(. Kjipt i julerushet...

 

Husker Netcom og Tele2 sin forhandlerservice var lynrask... Viasat, RiksTV, og chess snakker vi ikke om :nei:

Lenke til kommentar

Var på Big Bite igår.

Gikk bort til kassa, sa hei og at jeg skulle ha en 1/2 fot subs med ost, skinke og smør, fint brød, ingen grønnsaker og en 0,4 liters cola.

Følte meg litt "flink kunde"

Når jeg sier alt jeg skal ha pleier de å spørre om alt om igjen.

 

A-Jay sa ingenting om å ikke ta kort. VISA og BankAxept er to forskjellige ting. BankAxept går så å si alle plasser, VISA er det verre med.

Jeg kan ikke forstå hva eller hvem som ikke tar Visa. BankAxept må være noe den eldre garde holder på med, kan nesten ikke huske hvordan logoen ser ut engang. De eneste andre jeg ser er MasterCard (som ikke blir tatt overalt).

 

Bullfroq: Haha, søtt. :)

Endret av Skoony
Lenke til kommentar

Nytt oppslag i ordboka:

SvennAndre - Service

 

 

 

Perfekt eksempel på service, SvennAndre :thumbup:

 

Godt å se at det ikke er totalt fraværende med service i dag, selv om det begynner å bli lenge mellom tilfellene av god service.

 

Takk inv_biggrin.gif

 

Gjorde mitt beste hver dag for at kundene gikk derfra fornøyd, selv de med urimelige krav. Vanskeligere gjort enn sagt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå hva eller hvem som ikke tar Visa. BankAxept må være noe den eldre garde holder på med, kan nesten ikke huske hvordan logoen ser ut engang. De eneste andre jeg ser er MasterCard (som ikke blir tatt overalt).

 

 

Alle norske butikker bruker bankaxept, og med mindre du bruker et kredittkort for å handle dagligvarer (noe som vil være ganske idiotisk mtp evt. høye gebyrer på bruk av slike) så bruker du antakeligvis bankaxept daglig. Om du ikke husker hvordan logoen ser ut foreslår jeg at du tar en titt på baksiden av Visa-kortet du har i samband med lønnskontoen/brukskontoen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...