Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Det er ikke alltid det nei. Fornavn er ikke alltd Given name og etternavn er ikke alltid Family name (i rekkefølge), og noen har ikke noe forhold til noen av delene. Men det var i hvert fall ikke noe problem å forklare de oppegående "at det hjelper å ha et papir fra folkeregisteret, et skattekort, et identitetskort for flyktninger eller noe annet fra det offentlige, så du kan se hvordan de har registrert navnet ditt, selv om det er feil." Ja, rent bortsett fra at identitetskortet for flyktninger ofte inneholder feil, og at de får noe annet registrert i folkeregisteret, selvfølgelig. :p Men det kan være bedre enn ingenting. Gud, det er litt av en papirmølle de skal gjennom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holdt masse med 2 ganger. Men det skal være så totalt unødvendig. Vi har kanaler for å få kontakt med de ansatte om det skal være noe. Den kanalen er IKKE privattelefonen. Jeg aldri har solgt kunden noe. Men navnet mitt er veldig unikt i motsetning til kollegaen min som har solgt han noe, og dermed lett å få tak i nummeret mitt. For å forhindre at dette skal skje flere ganger har jeg dermed skaffet meg hemmelig nummer. Jeg betjener noen hundre kunder i løpet av en måned. Ønsker f.eks ikke å motta fylla-telefoner fra kunder midt på natta. Nå ringte ikke denne kunden meg midt på natta, men bedre føre var....

Lenke til kommentar

Det er ikke dumt å skaffe seg hemmelig nummer. Jeg hadde sikkert gjort det samme, men først hadde jeg sagt klart ifra at hvis han trenger hjelp, så kan han henvende seg i butikken og jeg ønsker ikke å høre mer fra ham på fritida.

 

Jeg har faktisk ikke lov til å gi ut navnet mitt til ukjente kunder. Sjefene er strenge på det. Jeg har truffet et par sinte kunder som så klart vil ha navnet mitt og skal sørge for at jeg mister jobben. Da forteller jeg dem heller at jeg er kundeveileder og ber dem notere seg tid og sted. Hvis det er nødvendig, vil den informasjonen være nok til å spore meg opp internt. Jeg vet ikke hvor mange som går videre med saken, men jeg har aldri opplevd at en klage på meg personlig har blitt fulgt opp. Ikke overraskende, da de illsinte kundene uten unntak har helt urimelige krav og forventninger.

 

Jeg påstår ikke at jeg aldri gjør feil. Det har flere ganger skjedd at jeg har sagt én ting til en kunde og så må løpe etter for å rette på meg selv. Det kommer sikkert til å skje flere ganger, men det er klart at jeg innrømmer mine egne feil og gjør det jeg kan for å rette på dem. De kundene som ofte har en reell grunn til å klage, er egentlig veldig overbærende. De anklager ingen for å villede dem, men kommer med innstillingen at de kanskje har misforstått selv. Da ber jeg dem forklare situasjonen og gjør det jeg kan for å hjelpe. Hvis historien er troverdig og det kommer fram at en annen NSB-ansatt eller bussjåfør har opptrådt uaktsomt eller gitt feil informasjon, slik at de har tapt vesentlig tid eller penger, oppfordrer jeg også til å skrive en klage.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahahaha, konduktøren på det toget jeg sitter på nå, må være den søteste jeg har vært borti.

;...)

:roll: :!:

 

Hihi, hun er kafémedarbeidwr, for å pirke. Hater det når fucker opp den meldinga der! Like flaut hver gang! Hvilken bane er du på? Bergen, Dovre eller Sørlandsbanen?

 

Sikkert en av de nye som nettopp er ansatt :)

Lenke til kommentar

Ahahaha, konduktøren på det toget jeg sitter på nå, må være den søteste jeg har vært borti.

;...)

:roll: :!:

 

Hihi, hun er kafémedarbeidwr, for å pirke. Hater det når fucker opp den meldinga der! Like flaut hver gang! Hvilken bane er du på? Bergen, Dovre eller Sørlandsbanen?

 

Sikkert en av de nye som nettopp er ansatt :)

Det var definitivt en han ;)

Tok toget til Trondheim fra Lillehammer, så blir vel Dovre-banen.

Han kom jo med flere morsomme utsagn, som jeg dessverre ikke kommer på i farta. Uansett en av de hyggeligste togturene jeg har hatt. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der fikk vi beskjed om å ikke gjøre noe, men vente på at de kom (vi kunne vistnok få bot dersom vi stoppet dem, eller holdt dem igjen i butikken. Vi kunne spørre om å se i vesken, men ikke kreve det).

Du kan fint holde igjen personen hvis du har observert tyveri(Fersk gjerning, ferske spor). Det siste stemmer dog, du kan ikke kreve å få se i vesken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...